Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ota selvää miehestä

Vierailija
21.10.2023 |

Olen seurustellut nykyisen mieheni kanssa noin 1,5 vuotta. Olemme kolmekymppisiä. Itselläni takana kaksi pidempää avoliittoa, miehellä max. 2v suhteita. Miehen viestintä ja sitoutumisen osoittaminen on hyvin ristiriitaista. Mitenhän sen nyt lyhyesti sanoisi... näimme aluksi vain kahdesti viikossa, mutta kerroin, että itse haluaisin nähdä useammin, esimerkiksi kolme tai neljä kertaa viikossa. Teimme sitten niin. Mies perusteli, ettei ole tottunut näkemään ketään noin usein. 

Sitten niihin ristiriitaisuuksiin: Mies juoksee luokseni, jos olen sairas. Kun tarvitsen häntä, hän kyllä tulee. Hän kehuu, koskettaa ja kertoo rakastavansa. Meillä on hyvä kemia ja keskusteluyhteys.

Mies on kuitenkin hyvin vetäytyvä. Hän tarvitsee omaa tilaa paljon. Luen hänen kuulumisiaan somesta, jossa roikkuukin päivittämässä päivänsä jokaisen käänteen isolle yleisölle. Hän kertoo ettei oikein jaksa viestitellä, mutta somessa kyllä jaksaa kertoa elämästään kaikille muille. Riitatilanteessa uhkailee aina erolla, mutta samalla vannoo olevansa sitoutunut minuun. 

En ota selvää.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelevä kiintymystyyli?

Vierailija
2/34 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Riitatilanteessa uhkailee aina erolla"

En katselisi tällaista ukkoa sekuntiakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haaveilen tavallisesta perhe-elämästä. Minulla on jo yksi lapsi vuoroviikoin. Haluaisin vielä yhden tai kaksi, ja iän puolesta alkaa olemaan viimeiset hyvät vuodet siihen. Mies kertoo haluavansa lapsia, mutta ei tiedä milloin. Ei suostu puhumaan tulevaisuudesta, jos kuukauden sisään on ollut yksikin riita. 

Ap

Vierailija
4/34 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Välttelevä kiintymystyyli?

Tätä olen pohtinut itsekin. Moni piirre sopii tähän. Toisaalta mies on kertonut avoimesti vaikeasta äitisuhteestaan ja käy terapiassakin, joten osaa puhua kyllä.

Ap

Vierailija
5/34 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hän sanoo, että niissä tilanteissa näkee seinän nousevan niin pahasti pystyyn, että ajattelee oikeasti noin. Itse jotenkin jo tiedän, ettei eroa kuitenkaan tule. Rasittavaa se on silti. Estää minut somessa aina tällöin, jotta en pääse ottamaan yhteyttä. Erityisesti miehen sitoutumisen kyseenalaistaminen saa hänet suuttumaan.

Ap

Vierailija
6/34 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

J a h a s   m o d e . 

E n    k ats eli si  tuo llai st a         rii  te le vää  ak kaa      se kun tia kaan. 

Vierailija
7/34 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule pysypä sen kanssa yhdessä ja tule sitten viiden vuoden päästä kertomaan miten meni.

Vierailija
8/34 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyttekö puhumaan avoimesti kaikesta? Yhteisestä tulevaisuudesta? Yhteenmuuttamisesta? Suuttuuko tai hermostuuko jos otat "vaikeita" asioita esille.

Aikuinen ihminen ei blokkaa omaa seurustelukumppaniaan somessa eikä toistuvasti uhkaile erolla.

Vierailija
9/34 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo estämiset, erolla uhkaaminen ja se, että ei ”jaksa” viestiä sinulle mutta jaksaa kuitenkin somessa, ovat huonoja merkkejä. Olisiko niin, että vaikean äitisuhteen takia sitoutuminen on vaikeaa? Voihan siitä ”parantuakin”, mutta vaatii paljon työtä.

Vierailija
10/34 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pystyttekö puhumaan avoimesti kaikesta? Yhteisestä tulevaisuudesta? Yhteenmuuttamisesta? Suuttuuko tai hermostuuko jos otat "vaikeita" asioita esille.

Aikuinen ihminen ei blokkaa omaa seurustelukumppaniaan somessa eikä toistuvasti uhkaile erolla.

Toisaalta aikuinen ihminen keksii muitakin yhteydenottotapoja kuin kumppanin seuraaminen somessa! Minusta olisi kamalaa, jos mies olisi haukkana kommentoimassa tekemisiäni.

Minusta ap on etsimässä seuraavan lapsen elatusmaksujen maksajaa, itse en osaa pitää mitään 5 vuoden avoliittoa pitkänä suhteena eikä ap ikänsä puolesta oikein pitempiä liittoja ole ennättänyt elämään. Lapsia tehdään ja sitten niitä jaetaan kahden kodin kesken, ehkä se ei ole miehen mielestä hyvää elämää kenellekään.

Vierailija
11/34 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei olisi ongelma se, että mies haluaa omaa tilaa ja omaa aikaa, mutta epärakentava tapa hoitaa riitatilanteet - erolla uhkailu ja se, että "kostoksi" riidasta ei suostu puhumaan tulevaisuudesta - olisi ongelma. Myös se, että ei jaksa viestiä kumppanille, tuskin vastaisi omaa käsitystäni toimivasta suhteesta. Sinänsä ei tuosta varmaan kauheasti tarvitse ottaa selvää - näethän itsekin, millainen on miehen tyyli olla suhteessa, ja olennaista ei ole, mistä se johtuu tai mitä mies haluaa, vaan olennaista on se, haluatko itse jatkaa tuollaisessa suhteessa. Sinun pitää siis ottaa selvää itsestäsi, ei miehestä.

Vierailija
12/34 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Toisaalta aikuinen ihminen keksii muitakin yhteydenottotapoja kuin kumppanin seuraaminen somessa! Minusta olisi kamalaa, jos mies olisi haukkana kommentoimassa tekemisiäni.

Minusta ap on etsimässä seuraavan lapsen elatusmaksujen maksajaa, itse en osaa pitää mitään 5 vuoden avoliittoa pitkänä suhteena eikä ap ikänsä puolesta oikein pitempiä liittoja ole ennättänyt elämään. Lapsia tehdään ja sitten niitä jaetaan kahden kodin kesken, ehkä se ei ole miehen mielestä hyvää elämää kenellekään.

Mitä mä teen jollain elatusmaksujen maksajalla? Etsin kumppania jakamaan arjen kanssani. Olen huomattavasti miestä parempituloisempi, joten mitään kummoisia elareita en edes tulisi saamaan. Melkoisia väitöksiä. 

Olen 33v, aiempi avoliittoni kesti 9 vuotta. Mielestäni suht pitkä ikäiselleni. 

Ja ei, kumppanini ei kommentoi tekemisiäni somessa koska en päivitä sinne juuri mitään. itsekin harvemmin kommentoin kumppanini juttuja siellä. Mikä oli pointtisi? Lähdit aika paljon sivuraiteille.

Ap

Vierailija
13/34 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minulle ei olisi ongelma se, että mies haluaa omaa tilaa ja omaa aikaa, mutta epärakentava tapa hoitaa riitatilanteet - erolla uhkailu ja se, että "kostoksi" riidasta ei suostu puhumaan tulevaisuudesta - olisi ongelma. Myös se, että ei jaksa viestiä kumppanille, tuskin vastaisi omaa käsitystäni toimivasta suhteesta. Sinänsä ei tuosta varmaan kauheasti tarvitse ottaa selvää - näethän itsekin, millainen on miehen tyyli olla suhteessa, ja olennaista ei ole, mistä se johtuu tai mitä mies haluaa, vaan olennaista on se, haluatko itse jatkaa tuollaisessa suhteessa. Sinun pitää siis ottaa selvää itsestäsi, ei miehestä.

Oma aika on ehdottomasti ok ja tarpeen, kaipaan sitä itsekin. Mutta jos näemme iltaisin/öisin kolmena iltana viikossa, olemme enemmän yksin kuin toistemme kanssa. Se on ongelma. Viestittelyäkään en koko aikaa kaipaa, työpäivän keskityn mielelläni ihan töihin. 

Ap

Vierailija
14/34 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sä kuitenkin rakastat tätä ihmistä siinä määrin että haluat saada lapsia ja jakaa loppuelämäsi hänen kanssaan. Jäin vaan miettimään että miksi. 

Vierailija
15/34 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette olleet vasta 1,5 vuotta yhdessä ja teillä on jo noin pahoja ongelmia? Joopa joo, en jatkaisi. 

Vierailija
16/34 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mitä mä teen jollain elatusmaksujen maks

Niin, kerroit olevasi kolmekymppinen ja takana kaksi pitkää avoliittoa eli toinen on 9 vuoden mittainen ja toinen varmaan sitten sen 5 vuotta eli olet ollut liittoutuneena koko aikuisikäsi? Ja nyt seuraat miestä somessa sen verran mitä hän antaa seurata, aika ripeästi tulee kieltoja ainakin kertomasi mukaan. Eikö olisi kätevämpi jutella kuin katsella kuvia?

Kerroit yös haluavasi lapsen, mies ei vaikuta niinkään innostuneelta, joten haet elareitten maksajaa, et lapselle isää. Edellinenkin lapsi on jaettu eli lapsuutensa ei ole turvallinen ja suojaisia, mutta silti haluat lisää lapsia samaan tilanteeseen. Eikä olisi parempi opetella ensin olemaan toisen aikuisen kanssa kaikessa rauhassa ja vasta sitten lisäännytään?

Vierailija
17/34 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä tuota tapaa kirjoittaa jonnekin someen omia asioita.  En jaksaisi sellaista jasrittelevaa tyyppiä yhtään. Toki jollekin ystävälle voi kertoa jotain, mutta liika on liikaa siinäkin. 

Riidat ja erolla uhkailu noin pian olisivat minulle myös sellainen juttu, että kertaa enempää en uhkailua sietäisi. Menkööt, jos kerran haluaa erota. 

Sinun ripustautuminen ja roikkuminen omaa tilaa haluavaan mieheen olisi sekin ällöttävää ja samoin somen kyylääminen. 

Vierailija
18/34 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Oma aika on ehdottomasti ok ja tarpeen, kaipaan sitä itsekin. Mutta jos näemme iltaisin/öisin kolmena iltana viikossa, olemme enemmän yksin kuin toistemme kanssa. Se on ongelma. Viestittelyäkään en koko aikaa kaipaa, työpäivän keskityn mielelläni

Mussun mussun. 

Olet läheisriippuvainen. 

Vierailija
19/34 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi joku toinen. Tuosta ei hyvää seuraa. Tuollaisenko kanssa lapsen tekisit?

Mulla muuten oli juuri tuollainen mies. Ei jaksanut viestiä minulle, mutta on pakkomielle julkaista juttujaan somessa ja seurailla muita naisia.

Tuntui ihan hullulta että minun piti mennä someen lukemaan jos halusin tietää mitä hän on puuhaillut tms.

Niin ja kun jostain uskallat sanoa, niin se on estot päällä muutaman päivän ajan.

No eihän tässä ollut kaikki syyt miksi minä lähdin, liittyihän tuohon väkivaltaa, haukkumista jne.

Vierailija
20/34 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse haaveilen tavallisesta perhe-elämästä. Minulla on jo yksi lapsi vuoroviikoin. Haluaisin vielä yhden tai kaksi, ja iän puolesta alkaa olemaan viimeiset hyvät vuodet siihen. Mies kertoo haluavansa lapsia, mutta ei tiedä milloin. Ei suostu puhumaan tulevaisuudesta, jos kuukauden sisään on ollut yksikin riita. 

Ap

Minäminäminä, minä hyvä mies paha, minä haluan, minäminäminä. 

Yritä nyt keskittyä siihen lapsukaiseesi edes silloin kun joudut hänet luoksesi ottamaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä