Eksä esti kaikissa muissa viestikanavissa, otin LinkedInissä yhteyttä.
Olen edelleen selityksen velkaa miksi suhteemme päättyi. Ei ole vielä vastannut tuolla Linkkarissa.
Kommentit (24)
Maskottikeisari wrote:
Jokainen ansaitsee kuulla selityksen. Jokaisen pitää saada muodostettua tapahtuneesta sellainen narratiivi, jonka kanssa pystyy elämään ja jatkamaan eteen päin. Jos juttu päättyy äkkiarvaamatta tuosta noin vain, ja toinen kieltäytyy asiallisesta kommunikaatiosta ja antamasta selitystä, se on henkistä väkivaltaa. Monelta eron jälkeiseltä riesalta oltaisiin tässä maassa vältytty, kun ihmiset kykenisivät kohtelemaan toisiaan asiallisesti ja puhumaan kuin ihminen ihmiselle eron jälkeenkin ja antamaan sen selityksen. Eron ei tarvitse tapahtua vihan vimmassa ja kyräillen, vaan ystävällisesti niin, että molemmille jää hyvä kokemus. Ilman selityksiä lähtevä ja kaiken kommunikoinnin katkaiseva jättää toisen ikuiseen tietämättömyyden tuskaan.
Kaikkia ei edes kiinnosta selityksiä kuunnella.
Vaimo, kun otti eron niin se oli siinä sitten. Ei minua kiinnostanut ne asiat, koska ei ne muuta mitään omia tunteita. Selitykset ei auta yhtään mitään, ei ainakaan minua.
Minulla oli elämää ennen häntä, elämä hänen kanssaan ja elämää hänen jälkeen. Noin yksinkertaista.
Vierailija wrote:
Tuo ei ole vielä mitään. Tiedän yhden tapauksen jossa eronnut lähetti Mobilepayn kautta 0,01€ eksälleen lähettääkseen viestin sen mukana :D
Tätä mullekin on tehnyt eräs stalkkeri. Exä hän ei snetään ole, vain minuun pakkomielteisesti ihastunut henkilö. JA lähetti tosiaan tililleni rahaa, silloin ei vielä edes ollut mobilepaytä tms.
Hän myös alkoi seuraamaan julkista instatiliäni, ja lopetti seurannan, ja taas aloitti, ja taas opetti, että minulle näkyisi joka päivä että hän siellä seurailee. Estin toki sitten. Myöhemmin avasin uuden instan eri nimellä jota hän ei koskaan löytänyt, ja poisitn eston tuohon aiempaan tiliin, jota en ole sen koomin enää käyttänyt.
Edelleen, 15v myöhemmin laittelee muutaman kerran vuodessa katkeria tekstiviestejä, vaikka en ole reagoinut niihin vuosikymmeneen.
JA jos jotain kiinnostelee miksi en estä häntä joka paikassa, niin syy on se että hän elää siitä huomiosta. Mitä vähemmän reagoi, sitä rauhemmassa saa olla.
Ja kyllä, poliisille on ilmoitettu jo vuosia sitten, mutta olisi pitänyt hakea lähestymiskieltoa, joka olisi villinnyt hänet totaalisesti enkä olisi saanut olla enää yhtään rauhassa. Hän siis nautti siitä että kuvittelee että minä mietin häntä ja hänen temppujaan koko ajan, ja juttelen hänestä mieheni ja ystävieni kanssa.
Viimeksi hän näki minut sattumalta pari kk sitten, ja heti tuli sekavaa settiä luuriin.
Vierailija wrote:
Tuo ei ole vielä mitään. Tiedän yhden tapauksen jossa eronnut lähetti Mobilepayn kautta 0,01€ eksälleen lähettääkseen viestin sen mukana :D
Mä käskin kaveria lähettämään pankkisiirron kautta yhdelle, joka lainasi rahaa, eikä maksanut takaisin.
Tämän on pakko olla provo. Jos ei ole, niin en yhtään ihmettele miksi aloittajan exä on tehnyt estot.