Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laihdutus aloitetaan niin usein menemällä salille?

Vierailija
20.10.2023 |

Kun eihän miinuskaloreilla voi rakentaa lihasta. 

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, en ole ikinä käynyt salilla. Treenit teen kotona oman kehon painolla tai kuminauhojen kera, se riittää minulle. Laihtunut olen ruokavaliolla, treeni on vain kiva lisämauste kalorinkulutukseen, lähinnä teen sitä siksi että jaksaisin paremmin, en ulkonäön takia.

Vierailija
62/69 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinuskaloreilla VOI rakentaa lihasta, mutta se on hitaampaa.

Lihaksien rakentamisessa merkitsee eniten proteiinin määrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tääkin, että täällä ihmiset tappelee siitä kumpi on fiksumpi liikkumismuoto, sali vai lenkkeily. Eikö se nyt ole pääasia, että liikkuu.

Itse käyn salill, missä teen lihaskuntoa sekä aerobista. Ei Suomen syksyssä/talvessa huvita pihalle mennä, niin kuntosalin juoksumatot ja spinningpyörät on hemmetin hyvä juttu. Ja kun siinä sivussa tulee treenattua myös lihaskuntoa niin eikö se ole vaan plussaa?

Vierailija
64/69 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No salilla saa sekä aerobista että lihaskuntoa. Ei se huono laihdutuksenkaan kannalta ole. Pitäisikö sitten vain syödä vähemmän ja maata sohvalla?

Vierailija
65/69 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kun lihas kasvaa, se kuluttaa enemmän kaloreita ihan normitoiminnassakin. Se, plus ehkä salilla käynti tekee mielelle hyvää. Siellä saattaa myös nähdä muita samalla asialla olevia ihmisiä, mikä voi innostaa. Tuossa jotain syitä, mitä nyt itselle tulee mieleen. Eihän mikään asia yksistään auta laihtumaan, se on monen tekijän summa. Salilla käynti voi olla yksi osa sitä prosessia joillekin.

Mutta kun se lihas EI kasva miinuskaloreilla! Et voi laihduttaa ja kasvattaa lihasta samaan aikaan. Se on fysiologisesti mahdotonta.

Väärin. Muutamat hormonitsaavat aikaan lihaskasvua miinuskaloreillakin:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29172848/

Vierailija
66/69 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Salitreenaus on aika turhaa, jos ei ole suunnitelmaa. Ihan sillointällöin käynti ja summamutikkainen heiluminen on yhtä tyhjän kanssa. Tuloksia ei tule.

No sehän riippuu ihan tavoitteista. Itse treenaan vain pitääkseni nykyisen lihasmäärän ennallaan, massasta ei voi puhua. Siihen riittää vähempikin repiminen, eikä tarvitse olla mitään erityistä suunnitelmaa, kunhan käy kaikki lihasryhmät läpi pari kertaa viikossa.

Vierailija
67/69 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Yksikään ei ole naturaalina onnistunut yhtä aikaa lihasten kasvattamisessa ja rasvaprosentin pienentämisessä. Siksi fiksua on treenata ensin lihasta enemmän, ja sitten alkaa rasvanpolttohommiin. Korostan sanaa naturaalina, tietyillä aineilla voi mutkat oikoa suoriksi, mutta sitä en suosittele kellekään 

Kyllä se mulla ainakin onnistui, en ole edes aloittelija ja olen vielä nainen. Ruokavaliotakaan ei ollut viilattu mitenkään pilkuntarkasti, kuten jotkut täällä olettaa. En laskenut kaloreita, en syklittänyt hiilareita, enkä pitänyt tankkauspäiviä. Sen verran pidin huolen, että söin proteiinia tarpeeksi ja söin proteiinipitoista ruokaa treenin jälkeen, vaikka treeni olisikin ollut myöhään illalla. Muuten söin ihan tavisruokaa, kaloreiden vähentäminenkin onnistui melkein kokonaan sillä, että karsin ylimääräisiä, tarpeettomia naposteluja ja herkkuja pois.

Mutta en tietenkään mihinkään fitness-kuntoon treenannut vaan lihavuudesta lähelle normaalipainoa. Se vaatiikin sitten jo ruokavaliolta ja treenaamiselta enemmän.

Vierailija
68/69 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Salitreenaus on aika turhaa, jos ei ole suunnitelmaa. Ihan sillointällöin käynti ja summamutikkainen heiluminen on yhtä tyhjän kanssa. Tuloksia ei tule.

No sehän riippuu ihan tavoitteista. Itse treenaan vain pitääkseni nykyisen lihasmäärän ennallaan, massasta ei voi puhua. Siihen riittää vähempikin repiminen, eikä tarvitse olla mitään erityistä suunnitelmaa, kunhan käy kaikki lihasryhmät läpi pari kertaa viikossa.

Ja tämän vuoksi sitä salitreeniä/lihaskuntoharjoittelua suositellaan laihduttajalle (ja kaikille ihmisille btw). Lihasmassa säilyy ja hormonitoiminta ja aineenvaihdunta vilkastuu, ei siksi, että se polttaisi paljon kaloreita.

Pakko sinne ei ole mennä, laihtua voi ilmankin.

Vierailija
69/69 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ja tämän vuoksi sitä salitreeniä/lihaskuntoharjoittelua suositellaan laihduttajalle (ja kaikille ihmisille btw). Lihasmassa säilyy ja hormonitoiminta ja aineenvaihdunta vilkastuu, ei siksi, että se polttaisi paljon kaloreita.

Pakko sinne ei ole mennä, laihtua voi ilmankin.

salitreeni kasvattaa nälkää ja ruokavalion rajaaminen tai miinuskaloreilla oleminen on entistäkin vaikeampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän