Nordnetin rahasto ei ole tuottanut yhtään
Mitä en tajua, olisin odottanut, että vajaan neljän vuoden säästämisellä nordnetin salkussani olevat kaksi rahastoa olisivat kasvaneet edes hivenen korkoa.
Olen ostanut rahastoja vähän yli 3000 eurolla, mutta tilin saldo on alle 3000.
Kommentit (136)
Niinpä rehellisyys maan perii.Ehkä menivät yhden punanaaman ja komukan taskuun.On taas keksinyt uuden tavan pössöttää muita.Ei mitään uutta.Alkaa W.
OP on vähintään yhtä huono. Joku säästämisjohtaja kannusti ostamaan ('on tyhmää olla vaurastumatta'), nyt tuntuvasti pakkasella.
Mitkä/millaiset rahastot? Kannattaisi hajauttaa vähän enemmän.
Palstahan täynnä miljonäärejä jotka sijottaneet kympin kuukaudessa pari vuotta.
Neljä viimeistä vuottahan on ollut todellista kulta aikaa taloudelle :D
AP: mitkä rahastot ja oletko laittanut säännöllisesti saman summan vai oletko yrittänyt spekuloida sijoitusajankohdan suhteen?
Vierailija wrote:
Mitkä/millaiset rahastot? Kannattaisi hajauttaa vähän enemmän.
Toden näköisesti OMX25 HKI, joka on kuluton...
Hajautus on olennaista, ap ei nyt kyllä kerro oikeastaan yhtään mitään mistä voisi päätellä yhtään mitään.
Sijoittamiseen pitää varata useita vuosia ainakin yli kymmenen vuotta, 4 vuotta on lyhyt aika.
Aloitin Nordea kautta ostamaan rahastoja vuonna 2019. Maailma Passiivinen ja North America nimeltään. Molemmat plussalla melkein 40%
No nyt sitten kannattaa vaan jatkaa ostamista. Kun talous elpyy niin rahastot rupeavat tuottamaan paljon paremmin.
Vierailija wrote:
Samat sanat. Että näin hyvin sijoittamalla rikastuu.
Voi jos sitä pystyisikin 3000€ rahastosijoituksella rikastua!
Nordeasta 2 rahastoa ollut ehkä n. 10 vuotta, toinen kolminkertaistanut hankinta-arvonsa, toisen arvo n. 25% hankinta hinnasta.
Eli riippuu mitä ostaa, itsellä ajatus että on 'mennyttä' rahaa, mutta kiva yllätys jos joskus eläkkeellä joku euro on jäljellä. En siis säästä säännöllisesti, vaan hyvin satunnaisesti jos ylimääräistä jostain saanut/jäänyt.
Mutta yleisesti ottaen uskon siihen että kun "tuulipuvut" (jollainen itsekkin olen) alkavat sijoittaa on loppu lähellä. Ja niinhän nyt näyttää monellakin osa-alueella käyneen... Mutta ongelmia ei ole jos raha mitä laittanut on 'ylimääräistä', velalla sijoittaneet ja vivuttaneet ovat enemmän ongelmissa jos tulee muutoksia.
Luulen että tähän se nimenomaan perustuu ja on kuin pyramidihuijaus . Toiset häviävät ja toiset käärivät voitot . Ei se raha sinne itsestään ilmesty vaan kokemattomat uudet sijoittajat tarjoavat kokeneemmille ne voitot osaamattomuuttaan .
Vierailija wrote:
Kiitos rehellisyydestä!
Ei se taidalla olla kenellekään yllätys että kun talous sakkaa niin samoin tekee pörssi. Nyt vaan kannattaa pitää ostohousut jalassa eikä luovuttaa kun sijoitukset ovat nyt hetkellisesti miinuksella.
Indeksirahastot Suomi ja ruotsi ja suunnilleen samoilla summilla koko ajan.
En vaan ymmärrä, että siellä tosiaan on vähemmän, millä olen ostanut.
Ap.
Vierailija wrote:
Luulen että tähän se nimenomaan perustuu ja on kuin pyramidihuijaus . Toiset häviävät ja toiset käärivät voitot . Ei se raha sinne itsestään ilmesty vaan kokemattomat uudet sijoittajat tarjoavat kokeneemmille ne voitot osaamattomuuttaan .
😂😂 hassu olet!
Samat sanat. Että näin hyvin sijoittamalla rikastuu.