Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarjoaisin vieraille uutenavuotena?

Vierailija
29.12.2006 |

Vieraat tulevat kahdeksalta eli ovat jo syöneet iltaruoan kotona. Osa tarjottavista pitäisi olla munattomia ja maidottomia, että sopisivat allergisille lapsille ja maitoallergisen vauvan imettävälle äidille.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että kuulostaa juntilta, muuta meille ne nakit ja perunasalaatti on jo lapsuudenkodin perinne. Ja maistuvat aina yhtä hyviltä,vaikkei muuten makkararuokaperhe ollakkaan.

Vierailija
2/9 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten avocadon puolikkaita joissa katkarapuja ja majoneesia. Tai sitten patonkia, juustoja,tahnoja ja hedelmiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ihan jäätelö. Ei enää ainakaan leivonnaisia...

Vierailija
4/9 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa ottaa mitä haluaa salaatin sekaan, Esim. katkarapuja, savulohta, kananmunia, broileria, avocadoa, hunajamelonia, marinoituja kasviksia yms. Lisäksi patonki, juustoja. Jälkkäriksi jäädeke kuulostaa tosi hyvältä, mutta eikö siinä ole maitoa? Tai sitten vaikka hedelmäsalaatti kinuskikerman kera.

Vierailija
5/9 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulun varajälkkärin pakasteesta: mariannejäädykkeen.



Muut tuovat salaatit, leivät ja juomat..

Vierailija
6/9 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

parilla erilaisella täytteellä? Valmistuvatkin melkein itsekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika monessa ehdotuksessa on munia ja maitoa -- dipeissä, majoneesissa, juustoissa, uuniperunoiden täytteissä yleensä...



Mun idea on puolentoista vuoden munattoman ja maidottoman ja aluksi myös viljattoman imetysdieetin jälkeen pitaleivät uunissa lämmitettyinä ja puoliksi leikattuina. Niiden täytteet pöydälle kulhoihin -- tomaattipohjainen tonnikalatäyte, oliiveja, vihreää salaattia, savulohta, kanasuikaleita, fetakuutioita, marinoituja sipuleita ja sieniä, lihapullia ja jos olet tosi ahkera falafelejä, salsaa ja ehkä joku maitopohjainen kastike. lapsetkin tykkää pitaleivistä ja lihapullista ja salaatista ja aikuiset voi koota mieleisensä mukaisia herkkuja. On vähän harvinaisempaa, kauniisti katettavissa, sopii kaikille ja paljon kätevämpi täyttää puolikuun muotoisia pitaleivän puolikkaita kuin vaikkapa tortilloja....

Vierailija
8/9 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman maitoa ja munaa, sama tomaattipohjainen täyte käy myös uuniperunoihin ja tortilloihin jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illan menyy on broileri-mandariinisalaatti, patonkia ja tuorejuustoa sekä sipsejä ja popcornia ja suklaavanukasjäädyke, joka on maidoton ja munaton (tehty soija- tai riisimaitoon, täytyy vielä kokeilla kummasta tulee parempaa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä