Mitä hittoa. Jouduin tekemään video esitelmän ja oma ääni kuulostaa kauhealta
Nyt ei ole kysymys pelkästään äänestä vaan äänen intaatiokin on pahasti vinksallaan kone mainen, eloton ja monotoninen, vaikka omiin korviin kuulostaa ihan normaalilta eloisalta ja vaihtelevalta.
Hidastaako video tai äänite puhetta. En voi puhua noin, kuulostan siltä, kuin olisik kännissä tai kamoissa.
Kommentit (11)
Vierailija wrote:
On totta, että oman äänen kuulee eritavalla, mutta video myös syö äänen eloisuutta ja vahvuutta eli ei kerro oikein sekään.
Toivon tosiaan niin.
Ap
Vierailija wrote:
On totta, että oman äänen kuulee eritavalla, mutta video myös syö äänen eloisuutta ja vahvuutta eli ei kerro oikein sekään.
Miksi muut kuulostaa videolta samalta, mutta minä en?
Kun aloin tubettamaan, niin oma ääni tuntui oudolta. Vaan siihen tottuu. Pääasia että puheesta saa selvää.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Huomaat parhaiten eron omasaa äänessäsi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Koska kun puhut itse, kuulet oman äänesi korvien lisäksi kallon läpi värähtelyinä. Sen takia oma ääni kuulostaa "tukevammalta" ja usein matalammalta. Videolla kuulet mitä muut kuulevat.
Mä melkein itkin kun ekaa kertaa näin ja kuulin itseni videokamerakokeilun myötä öbaut sata vuotta sitten! Huhhuh! En todellakaan käsitä aina, miten kukaan viitsii kuunnella mua.
Opettele saatanan ä ä l i ö kirjoittamaan yhdyssanat yhteen.
Videoesitelmä, konemainen, kas noin, lue moukka tarkasti ja opi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Koska kun puhut itse, kuulet oman äänesi korvien lisäksi kallon läpi värähtelyinä. Sen takia oma ääni kuulostaa "tukevammalta" ja usein matalammalta. Videolla kuulet mitä muut kuulevat.
Tuonhan oppi jo aikoinaan, kun koulussa oli kielistudio.
Oma ääni nauhoitettuna vain kuulostaa karmaisevalta.
Ap, kyllä muillakin on samoja havaintoja ja kun sitä harjoittelee muutaman kerran, niin sitten kiinnittää huomion kasvojen ilmeisiin. Oma hymy on kuin irvistys. Ei voi kun nauraa ja alkaa alusta.