Noin kaksi kuukautta ehtinyt uudessa asunnossa, niin tuli ikävä heippalappu alakerran naapureilta, jossa minua kiellettiin
vetämästä huonekaluja vaan pitäisi nostaa. En mitään muuta kuin yhtä tuolia käytä tietokoneen ääressä. Taidanpa muuttaa tästä viimeistään vuoden sisällä pois.
Kommentit (95)
Vierailija wrote:
Voit ignoroida moisia heippalappuja. Eikä niiden takia muuttamaan kannata ryhtyä. Jopa kunnon rymsteeraminen on ihan ok, ja tuoleja saa siirrellä joka kerta kun liikahtaa.
Halutessasi voit myös harkita, ettäostat työtuolin alle paksun karvalankamaton ja sen päälle sellaisen ikean lattiansuojuksen. Näin matto estää äänen kulkeutumisen alakertaan ja lattiansuojus pitää tuolin rullat puhtaina ja pyörät kunnolla rullaamassa. Lisäksi sun varpaat pysyy lämpimänä jos lattia on kylmä.
Mikä ihme siinä on että niin moni kuvittelee ettei muita ihmisiä tarvitse muka ottaa huomioon? Tuolinraahaajat ja muut huonekalujen siirtelijät ovat kerrostaloyhtiön syöpä.
Mitä tuohon ”työtuoliin” tulee, niin veikkaanpa että tässä kohtaa se on ennemminkin työttömyystuoli.
Laita niille lappu, että saatte tulla nostamaan tuolin minulle kuin kuninkaalliselle jos siltä tuntuu, mutta itse et aio siihen ryhtyä.
Voisi kuvitella, että ei sitä tuolia 24/7 liikutella.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Voit ignoroida moisia heippalappuja. Eikä niiden takia muuttamaan kannata ryhtyä. Jopa kunnon rymsteeraminen on ihan ok, ja tuoleja saa siirrellä joka kerta kun liikahtaa.
Halutessasi voit myös harkita, ettäostat työtuolin alle paksun karvalankamaton ja sen päälle sellaisen ikean lattiansuojuksen. Näin matto estää äänen kulkeutumisen alakertaan ja lattiansuojus pitää tuolin rullat puhtaina ja pyörät kunnolla rullaamassa. Lisäksi sun varpaat pysyy lämpimänä jos lattia on kylmä.
Mikä ihme siinä on että niin moni kuvittelee ettei muita ihmisiä tarvitse muka ottaa huomioon? Tuolinraahaajat ja muut huonekalujen siirtelijät ovat kerrostaloyhtiön syöpä.
Mitä tuohon ”työtuoliin” tulee, niin veikkaanpa että tässä kohtaa se on ennemminkin työttömyystuoli.
Aivan totta, kannattaa ottaa muut huomioon, eikä ruikuttaa joutavista.
Ihan asiasta tuli lappu. Lattiapinnat menee pilalle kun vetelee kaluja. Se ei ole normaalia kulumaa, vaan piittaamattomuutta ja typeryyttä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mikään ei alakertalaisesta ole mukavampaa kuin että yläkertalainem vetelee kovalla lattialla jotain puutuolia jonka jalkojen alla ei mitään vaimennuksia. Aah ihana hampaita kiristävä kirskunta. Mutta eihän se tuoliluistelijaa itseään tietenkään haittaa kuten muutkaan itseaiheutetut äänet.
Ja tätä varmaan tapahtuu 24/7... lasten itkut, vanhusten television ja radion huudatukset ja puhelimeen kailottaminen ei sitten varmaan häiritse ollenkaan? tai se jatkuva imuroinnin kolina siivoushulluilla? kun häiritsevä toiminta tapahtuu hiljaisuuden ulkopuolella ja ei ole jatkuvaa, se lasketaan normaaliksi asumisen ääniksi.
Mikä sitten lasketaan jatkuvaksi? Pitääkö sen kuulua yhtä mittaa kuin porakoneen äänen taukoamatta vai onko se jatkuvaa jos sama ääni kuuluu esim. 10 minuutin välein?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tuossahan on nyt kyllä aivan liikaa vaivannäköä jonkun naapurin takia joten jätetäänpä tekemättä.
Juu, helpompi muuttaa joka vuoden välein kitisevän työtuolin kera.
Vierailija wrote:
No rullatuolin jatkuva kitinä voi olla siinä alapuolella olevalle aika veemäistä kuunneltavaa
Joo, voin todeta tämän omasta kokemuksesta. Asun omakotitalossa, ja teinin huone on makuuhuoneeni yläpuolella. Ihmettelin pitkään, miksi teini raahaa joka ilta huonekaluja ympäri huonetta. Ääni kuulosti tosiaan juuri siltä ja oli oikeasti häiritsevä.
Anna kun arvaan,lattialla laminaatti? Kyllä vatuttaa se raahava ääni eli ota toisetkin huomioon mikä on tänä päivänä monelta unohtunut
Vierailija wrote:
Voisi kuvitella, että ei sitä tuolia 24/7 liikutella.
Minä taas voin hyvinkin kuvitella jos joku työtön kotiinsa maatumut istuu koneella päivät pitkät.
Jos urputus jatkuu, niin kannattaa hakea kaupasta alasin, pajavasara ja kuulosuojaimet. Sitten aina jos tulee urputusta niin hakkaat alasinta viimeisen tunnin ennen hiljaisuutta ja heti hiljaisuuden loputtua.
Vierailija wrote:
Ihan asiasta tuli lappu. Lattiapinnat menee pilalle kun vetelee kaluja. Se ei ole normaalia kulumaa, vaan piittaamattomuutta ja typeryyttä.
Olin tuo, joka ehdotti heippalapun jättämistä omaan arvoonsa. Itseä kun ei satunnaiset äänet juuri häiritse (en usko että kukaan sahaa koko ajan työtuoliaan edestakaisin). Mutta toki on huomaavaista tehdä se, mikä itselle on helposti mahdollista naapurisuhteiden ylläpitämiseksi, ja täällä on ollut hyviä ehdotuksia asiaan liittyen.
Se, miten lattiapinta reagoi esim. työtuoliin riippuu pitkälti lattiamateriaalista. Vinyylilankku tai muovimatto tuskin ovat moksiskaan. Sen sijaan hyökkäävät ja vihamieliset heippalaput tai kommentointi varmasti saavat vastaanottajan laittamaan ohjeistukset lähimpään roskikseen ja mahdollisesti vielä jatkamaan toimintaa entistä pontevammin.
Ystävällisyys ja hyvä tahto ei ole keneltäkään pois.
Jos noin pienestä häiriintyy, niin siinä ei auta heippalaput, vaan lääkäri.
Mulla alakerran naapuri, keski-ikäinen nainen, tuli kaks kertaa lyhyen ajan sisällä valittamaan klo 22 jälkeen, että miten mulla on bileet ja kuuntelen musiikkia kovalla. Meillä ei ollu käyny moneen kuukauteen ketään kylässä ja musiikkia kuuntelin kuulokkeilla. Ei uskonut kummallakaan kerralla kun sanoin ettei ole mitään bileitä ja että ääni varmaan tulee hänen kämppään jostain muualta, esim viereisestä rapusta. Harvoin tosissaan v*tuttaa mutta tuossa tilanteessa kyllä, kun piti mua valehtelijana ja jankkas vaan samaa. Ei ollu vissiin tajunnu ettei meidän rapussakaan ollu kulkenu ketään ylimääräisiä ihmisiä. Kolmatta kertaa ei onneks tullu urputtamaan. Kaiken lisäksi sillä itelläki lapset alko möykkäämään usein aamuisin klo 6-7 välillä eli hiljaisuuden aikaan.
laitat heippalapun ilmoitustaululle, että se joka lähettelee heippalappuja, saa pataansa. jos valitetaan normaaleista elämisen äänistä, niin sietääkin saada kuupan turvoksiin. me ei naapureita tervehditä, eikä katsota hyvällä. olkaa ihmisiksi, niin vältytään kaikki kurjalta elämältä.
Kyllä mä nyt vielä tuossa kohtaa olisin provosoitumatta ja tsekkaisin, voinko korjata asian helposti. Jos se on tavallinen tuoli, laita jalkoihin huopapalat - säästät samalla lattiaasi naarmuilta. Jos se on "rullatuoli", laita alle jokin matto - säästät samalla lattiaasi (tai vuokranantajan lattiaa) naarmuilta. Win-win.
Nykyisessä asunnossani minä kuulen aina, milloin naapuri "laittaa maate". Kuuluu sellainen raahausääni, ehkä vuodesohvan avaamisesta tai jostain sängynaluslaatikosta. Ja mikä tässä on erikoisinta? No se, että minä asun ylimmässä kerroksessa... Ihmeellisiä on äänet heikosti tehdyssä elementtitalossa.
Vierailija wrote:
Ihan on omatt lattiapinnat ja eläminen jättää jälkensä ja siitä lähtee äänensä.
Kun jostain sanotaan, kannattaa kuunnella, sitten uskaltaa kysyä itsekin. Asuin joskus paikassa, jossa klo 23 iltaisin kaadettiin kivikokoelma lattialle, en voinut olla sanomatta.
Eihän se heitä kosketa jos on hiljasta mutta annas olla jos rupeaa kuulumaan niin muuttuu ääni kellossa..
"Ignoroida".