Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noin kaksi kuukautta ehtinyt uudessa asunnossa, niin tuli ikävä heippalappu alakerran naapureilta, jossa minua kiellettiin

Vierailija
19.10.2023 |

vetämästä huonekaluja vaan pitäisi nostaa. En mitään muuta kuin yhtä tuolia käytä tietokoneen ääressä. Taidanpa muuttaa tästä viimeistään vuoden sisällä pois.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No rullatuolin jatkuva kitinä voi olla siinä alapuolella olevalle aika veemäistä kuunneltavaa

Tämä! Helpoimmalla pääsee kun ostaa jonkun maton siihen tuolin alle joka vaimentaa äänet. Voin hyvin kuvitella, ettö se kitkutus edestakaisin tuntikausien ajan on tosi ärsyttävää joten tietysti asia pitää korjata.

En tajua miksi jotkut eivät viitsi huomioida naapureitaan. Itse en koskaan häiritsisi ketään tietäen siitä. Olen saanut yhden heippa-lapun koskaan, siinä alakerran naapuri huomautti, että oli joutunut jo kahteen kertaan pesemään parvekelasit koska parvekkeella olevien kasvieni kasteluvedet valuivat omalta parvekkeeltani alas. Tämä lappu tuli parin viikon sisään muutostani. Olin kiitollinen siitä, että huomautti ja laitoin lapun takaisin jossa pahoittelin asiaa ja sanoin korjaavani sen. Jonka teinkin, eli vaihdoin kasvien laatikot.

En minä ainakaan haluaisi, että häiritsisin naapureita tietämättäni ja jos tiedän tekeväni niin, niin tietysti muutan toimintaani. Kuten toivon myös muiden tekevän.

Vierailija
62/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

laitat heippalapun ilmoitustaululle, että se joka lähettelee heippalappuja, saa pataansa. jos valitetaan normaaleista elämisen äänistä, niin sietääkin saada kuupan turvoksiin. me ei naapureita tervehditä, eikä katsota hyvällä. olkaa ihmisiksi, niin vältytään kaikki kurjalta elämältä.

Tekisin välittömästi rikosilmoituksen, jos tuollainen lappu ilmestyisi meidän ilmoitustaululle. Täyttää kirkkaasti laittoman uhkauksen tunnusmerkit. Ja sinun kommenttisi täyttää rikokseen yllyttämisen tunnusmerkit, joten nyt on nettivinkattu poliisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En ole koskaan vetänyt huonekaluja kerrostalossa, ne nostetaan. Olen asunut kerrostalossa 30 vuotta, tiedän että nämä äänetä kuuluvat naapuriin ja ovat todella ärsyttäviä. Vain sinunkaltaisesi juntit eivät ymmärrä tällaisia asioita. Muuta omakotitaloon niin voit vedellä huonekalujasi miten tykkäät. KERROSTALOSSA PITÄÄ OTTAA MUUT ASUKKAAT HUOMIOON..........JUNTTI. Oletko näitä minä minä minä saan tehdä mitä minä haluan ihmisiä..........juntti.

Olen juntti, mutta en häiriköi mölyämällä naapureitani. Älä viitsi pilata meidän junttien mainetta puhumalla potaskaa.

Vierailija
64/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan joka paikassa ole inhottavia ja epämiellyttäviä naapureita, kuten ensimmäisellä sivulla väitetään. Aika monessa paikassa asunut, jossa ei minkäänlaista epämiellyttävää käytöstä, tai häiriköintiä naapurilta. Ei heippalapputerroria käsittämättömistä ja keksityistä ongelmista, ei pihalla 24/7 väijyvää luonnehäiriöistä kyylää, joka tuppautuu seuraan vaikka väkisin ja juoruaa sinullekin sellaisten ihmisten yksityisasiat joita et ole koskaan edes tavannut.

Täällä sen sijaan on kaikkea tätä eikä siinä vielä kaikki. Kaduttaa ainoastaan se, etten muuttanut pois jo hyvin paljon aikaisemmin. Naapureihin on parasta pitää asiallisen etäiset välit, silloin ongelmia tulee ja on vähemmän. 

Vierailija
65/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos on huono äänieristys niin tuolin vetäminen lattiaa pitkin=elefantti kävelee (alakerran naapurisi kuulema ääni). Vttumaista. Vika ei ole teissä vaan olemattomassa äänieristyksessä.

On kohteliasta PYYTÄÄ ottamaan asia huomioon ja on kohteliasta OTTAA asia huomioon. Suomalaiaten käytöstavat tosin ovat olemattomat, joten prosessi menee oikeasti: naapurilta tullut vaatimus/uhkailu >> siilipuolustus, joskus tahallinen ärsyttäminen ja metelin lisääminen >> kaikkien osapuolten vttuuntuminen >> koston kierre. Hohhoijaa. 

Tämän takia en viitsi valittaa naapurille joka kävelee kengät jalassa sisällä, koska muistakin äänistä päätellen arveluttava persoonallisuus..

Vierailija
66/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiasta on sanottu, on todella kuormittavaa joutua kuuntelemaan naapurista kuuluvia kirskuntaääniä, kun tuoleja vedetään pitkin laminaattilattiaa. On hyvin yksinkertaista laittaa huopatassut jalkoihin tai matto työtuolin alle. En oikein ymmärrä sellaista "minäpä käyn ihan tahallani vetämään huonekaluja ympäri kämppä ja hakkaan vasaralla seinää ihan vain vttuillakseni"-asennetta. Missä on ihmisten käytöstavat nykyisin? Minut on kasvatettu ottamaan muut ihmiset huomioon ja siksi kyllä ärsyttää tuollainen minäminä-asenne. 

Vierailija
67/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ai että ärsyttää tuommoset turhasta valittajat. Ne pitäs lähettää kaikki jonnekkin Siperiaan. Sielä olis hiljasta...

Mene sinä siperiaan, siellä saat möykätä ja elää kuin juntti, eikä tarvitsr huomioida muita.

MIksi minun pitäis sinne mennä. Minä elelen hiljaisesti, mutta ymmärrän, että kerrostalossa kuuluu kaikenlaisia ääniä ja se kuuluu elämään. Ihmiset valittaa niin turhista asioista

Vierailija
68/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee valituksen isännöitsijälle vuokralaisten tahallisesta metelistä ja häirinnästä, saavatko he tietoonsa, kuka valituksen on tehnyt?

Vierailija
69/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kun jostain sanotaan, kannattaa kuunnella, sitten uskaltaa kysyä itsekin.  Asuin joskus paikassa, jossa klo 23 iltaisin kaadettiin kivikokoelma lattialle, en voinut olla sanomatta.

Mikä juttu tää kivikoelmahomma oikein on, mullakin yläkerran naapuri (keski-ikäinen mies) todella usein just siinä yhdentoista aikaan illalla kaataa lattialle suuren määrän jotain marmorikuulia tai kiviä tms? Ei niinkään häiritse, mut mitä ihmettä se touhuaa???

Vierailija
70/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Käyt vaan sanomassa naapurille että haistaa vittunsa. Ihminen saa elää asunnossaan ja kerrostalossa kuuluu aina ääniä.

Osa väestä kuvittelee että he voi määritellä miten asutaan

Osa väestä taas kuvittelee, että he voivat asua miten sattuu itseä huvittamaan, naapureista viis.

Minun mielipide on se : jos saat heippalapun, niin kyllä syyllinen löytyy silloin peilistä.

Vierailija
71/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi näin, väitettiin kanssa että siirtelen muka huonekaluja ja "kuntolaitteita" vaikka ei minulla edes ollut mitään kuntolaitteita ja istuin samalla lailla kuin ap vaan koneen ääressä. Lopulta tämä alakerran naapuri otti isännöitsijään yhteyttä ja sain lapun isännöitsijältä. Yhdessä vaiheessa tuli naapurilta lappu että hän soittaa poliisit jos ei siirteleminen lopu.

Asia ratkesi lopulta niin että otettiin isännöitsijään yhteyttä ja selitettiin tilanne. Isännöitsijä uskoi. Lopulta naapuri jatkoi lappujen levittelyä mutta vaihtoi niin että "joku" siirtelee huonekaluja, ja laput laitettiin kaikille. :D

Vierailija
72/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuusaikana ei sallittua mutta muutoin ok. Meillä 07 - 22 saa mölytä. 

Vierailija
73/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulle kävi näin, väitettiin kanssa että siirtelen muka huonekaluja ja "kuntolaitteita" vaikka ei minulla edes ollut mitään kuntolaitteita ja istuin samalla lailla kuin ap vaan koneen ääressä. Lopulta tämä alakerran naapuri otti isännöitsijään yhteyttä ja sain lapun isännöitsijältä. Yhdessä vaiheessa tuli naapurilta lappu että hän soittaa poliisit jos ei siirteleminen lopu.

Asia ratkesi lopulta niin että otettiin isännöitsijään yhteyttä ja selitettiin tilanne. Isännöitsijä uskoi. Lopulta naapuri jatkoi lappujen levittelyä mutta vaihtoi niin että "joku" siirtelee huonekaluja, ja laput laitettiin kaikille. :D

Ja ei, minulla ei ollut rullatuolia vaan normituoli jonka alla matto. Ei mitenkään voi erehtyä luulemaan että raahaan jotain painavia kuntolaitteita ees taas. Kaiken lisäksi edellisessä asunnossa ja tässä nykyisessä ei ole ollut mitään ongelmaa, ei ole tullut lappuja.

Vierailija
74/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn myös öisin vessassa ja vedän pytyn joka kerta ja välillä käytän käsisuihkua. Täälä kuuluu vessan veto naapuriin, mutta mitä sitten...niin saa tehdä. Siitä turha kenenkään valittaa

Vierailija
75/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kun jostain sanotaan, kannattaa kuunnella, sitten uskaltaa kysyä itsekin.  Asuin joskus paikassa, jossa klo 23 iltaisin kaadettiin kivikokoelma lattialle, en voinut olla sanomatta.

Kivikokoelma 😂😂

Ne on mineraaleja! 

Vierailija
76/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Voit ignoroida moisia heippalappuja. Eikä niiden takia muuttamaan kannata ryhtyä. Jopa kunnon rymsteeraminen on ihan ok, ja tuoleja saa siirrellä joka kerta kun liikahtaa.

Halutessasi voit myös harkita, ettäostat työtuolin alle paksun karvalankamaton ja sen päälle sellaisen ikean lattiansuojuksen. Näin matto estää äänen kulkeutumisen alakertaan ja lattiansuojus pitää tuolin rullat puhtaina ja pyörät kunnolla rullaamassa. Lisäksi sun varpaat pysyy lämpimänä jos lattia on kylmä.

Mikä ihme siinä on että niin moni kuvittelee ettei muita ihmisiä tarvitse muka ottaa huomioon? Tuolinraahaajat ja muut huonekalujen siirtelijät ovat kerrostaloyhtiön syöpä. 

Mitä tuohon ”työtuoliin” tulee, niin veikkaanpa että tässä kohtaa se on ennemminkin työttömyystuoli.

Mikä ihme siinä on, että osa kuvittelee ettei naapuri saa liikkua ja elää kodissaan?

Vierailija
77/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain on omituinen käsitys siitä, ettei naapurista saa kuulua mitään normaaliin elämään kuuluvia ääniä. Kuvittelee voivansa määrätä miten naapurit elää.

Jos kaipaa kotonaan täyttä hiljausuutta, kerrostalo on väärä asumismuoto

Vierailija
78/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli mieleen että aikoinaan teininä siirtelin omassa huoneessani mööpeleitä paikasta toiseen niin että nostin reunaa ja räsymatto alle ja sitten vaan työnsi mööpelin uuteen paikkaan ja otti maton pois alta. Oli puulattiat niin ei voinut suoraan työntää koska lattia olisi mennyt pilalle. Eka oma asunto oli kerrostalossa ja siellä tein samoin, hyvin luisti mööpelit maton avulla muovimatollakin.

Vierailija
79/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekalujen vetäminen ei ole kiellettyä. Naurettavia nuo neuvot, että pitää laittaa matto tuolin alle. No kun ei tarvitse. Jos noin vähistä ärsyyntyy, ei kuulu asua kerrostalossa.

Vierailija
80/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa heippalappuun "en omista kuin sängyn, työpöydän ja tuolin ja näistä vain tuoli liikkuu tässä asunnossa"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi