Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noin kaksi kuukautta ehtinyt uudessa asunnossa, niin tuli ikävä heippalappu alakerran naapureilta, jossa minua kiellettiin

Vierailija
19.10.2023 |

vetämästä huonekaluja vaan pitäisi nostaa. En mitään muuta kuin yhtä tuolia käytä tietokoneen ääressä. Taidanpa muuttaa tästä viimeistään vuoden sisällä pois.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kuukautta ja vasta nyt,

Tulokkaat on hyvä opettaa pois epämiellyttävistä tavoistaan mahdollisimman pian etteivät ehdi tottua siihen mellastamiseensa ja kuvittele jotain kurkoja olevansa.

Viikossa tuollaiset asiat pitäs tulokkaille kertoa miten on tapana asua.

Vierailija
42/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli lappu tupakanhajusta. Se levii kuulemma koko taloon. En ole tupakkia koskaan polttanut mutta sain siitä 3 varoitusta ekaksi ja sitten vuokranantaja soitti että antaa häädön. Tein sitten rikosilmoituksen vuokranantajasta ja pian se soitti takas ja sanoi ette minun pitää perua se koska häätö on varma juttu. Sanoin että on varma juttu että teidät tuomitaan. En puhunut sille mitään että en ole koskaan edes polttanut tupakkaa. Tiedän kuka tässä talossa polttaa, ne on ulkomaalaiset tuossa 2 kerroksessa ja yks suomalainen vanha mies. Minä asun ylimmässä kerroksessa joten oikeasti tupakan haju ei voi levitä ylhäältä alimpiin kerroksiin. Sain jopa oikeusavustajan tähän juttuun ja sille kerroin että en ole koskaan tupakkia suuhun laittanut. Se alkoi soittelee sitten vuokranantajalle joka on osuuspankin kiinteistöt ja eivät meinanneet uskoa etten polta tupakkaa. Vaadin tietenkin korvauksia 2500 euroa. Sanoin että oikeuteen mennää varmana jos ette maksa korvauksia. Ne oli jo häätötoimeenpanot oikeuteen vieneet ja sanoin että teille tulee varmaan 6000-7000 euroa kuluja varsinkin kun tuon 10 todistajaa etten polta tupakkia. Lopulta sain korvauksia eikä oikeuteen menty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon yläkertalaisia meillä täällä kommentoimassa haistatteluineen.

Vierailija
44/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No rullatuolin jatkuva kitinä voi olla siinä alapuolella olevalle aika veemäistä kuunneltavaa

Jos niin vähästä häiriintyy, niin vika on kuulijan päässä. Niinku korvien välissä. Kerrostalossa pitää oppia kestämään normaalia elämää. 

Ja normaaliin elämäänhän ei kuulu muiden ihmisten huomiointi millään tavalla. Se on tullut huomattua. Kadulla ei väistetä, kotona tehdään kaikki nakkoen hällävälisti KOSKA MÄ VOIN.

Vierailija
45/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä siihen tuoliin huopatassut niin et pilaa myös lattiaa. Muttakun ei ole oma asunto niin ei väliä vaikka tuhoaakin pinnat..

Vierailija
46/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mikään ei alakertalaisesta ole mukavampaa kuin että yläkertalainem vetelee kovalla lattialla jotain puutuolia jonka jalkojen alla ei mitään vaimennuksia. Aah ihana hampaita kiristävä kirskunta. Mutta eihän se tuoliluistelijaa itseään tietenkään haittaa kuten muutkaan itseaiheutetut äänet.

Ja tätä varmaan tapahtuu 24/7... lasten itkut, vanhusten television ja radion huudatukset ja puhelimeen kailottaminen ei sitten varmaan häiritse ollenkaan? tai se jatkuva imuroinnin kolina siivoushulluilla? kun häiritsevä toiminta tapahtuu hiljaisuuden ulkopuolella ja ei ole jatkuvaa, se lasketaan normaaliksi asumisen ääniksi.

Mikä sitten lasketaan jatkuvaksi? Pitääkö sen kuulua yhtä mittaa kuin porakoneen äänen taukoamatta vai onko se jatkuvaa jos sama ääni kuuluu esim. 10 minuutin välein?

Isännöitsijäliiton mukaan:

Häiritseväksi meteli käy siinä vaiheessa, kun se on toistuvaa, kohtuutonta, ajankohtaan nähden sopimatonta, kestää yhtäjaksoisesti tuntikausia tai jopa koko päivän ja pahimmillaan jatkuu pikkutunneille. TV:tä ei voi huudattaa koko päivää. Kovaäänistä musiikin kuuntelua tai soittoa ei voi harrastaa aamusta iltaan.

Vierailija
47/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllä mä nyt vielä tuossa kohtaa olisin provosoitumatta ja tsekkaisin, voinko korjata asian helposti. Jos se on tavallinen tuoli, laita jalkoihin huopapalat - säästät samalla lattiaasi naarmuilta. Jos se on "rullatuoli", laita alle jokin matto - säästät samalla lattiaasi (tai vuokranantajan lattiaa) naarmuilta. Win-win.

Nykyisessä asunnossani minä kuulen aina, milloin naapuri "laittaa maate". Kuuluu sellainen raahausääni, ehkä vuodesohvan avaamisesta tai jostain sängynaluslaatikosta. Ja mikä tässä on erikoisinta? No se, että minä asun ylimmässä kerroksessa... Ihmeellisiä on äänet heikosti tehdyssä elementtitalossa.

Tässä on vaan se ongelma kun annat periksi tässä asiassa niin seuraava odottaa jo nurkan takana...

Vierailija
48/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kyllä mä nyt vielä tuossa kohtaa olisin provosoitumatta ja tsekkaisin, voinko korjata asian helposti. Jos se on tavallinen tuoli, laita jalkoihin huopapalat - säästät samalla lattiaasi naarmuilta. Jos se on "rullatuoli", laita alle jokin matto - säästät samalla lattiaasi (tai vuokranantajan lattiaa) naarmuilta. Win-win.

Nykyisessä asunnossani minä kuulen aina, milloin naapuri "laittaa maate". Kuuluu sellainen raahausääni, ehkä vuodesohvan avaamisesta tai jostain sängynaluslaatikosta. Ja mikä tässä on erikoisinta? No se, että minä asun ylimmässä kerroksessa... Ihmeellisiä on äänet heikosti tehdyssä elementtitalossa.

Tässä on vaan se ongelma kun annat periksi tässä asiassa niin seuraava odottaa jo nurkan takana...

Tottakai.

Jos naapuri valittaa, miettisin kuitenkin ensin:

- olenko itseasiassa toiminut hölmösti "lain / normien" kannalta? (kyllä/en)

- voinko korjata naapurin valituksen aiheen helposti niin, että minulle ei ole siitä haittaa, TAI itseasiassa jopa hyödyn siitä itse? (kyllä/ei)

Jos huopapalat tekee naapurin onnelliseksi ja säästävät omaa lattiaani, niin miksipä ei.

Jos naapuri siirtyy sen jälkeen valittamaan vessan vetämisestä, deodorantin käytöstä hississä, tai edellyttää ratkaisua asiaan, joka vaatisi 70-luvun elementtiluukun vuoraamista kauttaaltaan vaahtomuovipehmusteilla, niin omia rajoja ja oikeuksiaan saa kyllä käyttää.

Vierailija
49/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saada alakerran naapurin luopumaan alati räksyttävistä koiristaan?

Ei sellaiset kuulu kerrostaloon!

Vierailija
50/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että ärsyttää tuommoset turhasta valittajat. Ne pitäs lähettää kaikki jonnekkin Siperiaan. Sielä olis hiljasta...

Vierailija
51/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jos on huono äänieristys niin tuolin vetäminen lattiaa pitkin=elefantti kävelee (alakerran naapurisi kuulema ääni). Vttumaista. Vika ei ole teissä vaan olemattomassa äänieristyksessä.

On kohteliasta PYYTÄÄ ottamaan asia huomioon ja on kohteliasta OTTAA asia huomioon. Suomalaiaten käytöstavat tosin ovat olemattomat, joten prosessi menee oikeasti: naapurilta tullut vaatimus/uhkailu >> siilipuolustus, joskus tahallinen ärsyttäminen ja metelin lisääminen >> kaikkien osapuolten vttuuntuminen >> koston kierre. Hohhoijaa. 

Tollasiin ei yleensä tehoa muu kuin uhkailu ja kosto. On sitä ennenkin saatu valittaja muuttamaan itse. (mun asumisuralla kaksi valittajaa on lähtenyt)

Toinen lähti kun vuokranantaja kysyi muilta naapureilta miksi valittaa usein ja toinen tajusi itse lähteä kun teki perättömän valituksen.

Alapeukkuja satelee vaikka ihan oikeassa olin. Tää jatkuva valittaja teki mm. valituksen kun toisessa rapussa mies soitti viulua keskellä päivää ja puoli tuntia kerran viikossa ja koiran rappukäytävässä kuljetuksesta, koska hällä oli astma. Ja tää perätön valitus tuli kun ao. henkilöt eivät todistettavasti olleet edes kotona kyseisenä ajankohtana.

Vierailija
52/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kun jostain sanotaan, kannattaa kuunnella, sitten uskaltaa kysyä itsekin.  Asuin joskus paikassa, jossa klo 23 iltaisin kaadettiin kivikokoelma lattialle, en voinut olla sanomatta.

Kivikokoelma 😂😂

Vierailija
53/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin lyhyen käytävämaton pyörällisen tuolin alle.

Vierailija
54/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaankin minun yläkerran naapuri. Se aloittaa illalla kymmenen aikaan huonekalujen uudelleen sijoittamisen, välillä herään joskus kahden kolmen aikaankin siihen kun jotain vedetään lattiaa pitkin.

Vierailija
55/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta sitä tuolia,älä vedä.

Vierailija
56/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Laita matto sen tuolin alle. Ei mikään räsymatto vaan joku missä kumipinta alla. 

Helpoin tapa on laittaa huopatassut tuolin jalkoihin. Jos on rullat, niihin kumieriste. Ei ole vaikeaa olla naapuriystävällinen.

Vierailija
57/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ai että ärsyttää tuommoset turhasta valittajat. Ne pitäs lähettää kaikki jonnekkin Siperiaan. Sielä olis hiljasta...

Mene sinä siperiaan, siellä saat möykätä ja elää kuin juntti, eikä tarvitsr huomioida muita.

Vierailija
58/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin lähes varmoja, että yläkerrasta kuuluu se yöllinen vasaralla hakkaaminen. Että lattiaa vasten piti sitä jotain puutyötään, johon nauloja hakkasi.

Hakkaus kuuluikin asunnosta, joka oli kolme kerrosta alempana ja yhden asunnon verran sivussa. Eli siis kolme kerrosta alempana samassa kohdassa asuvan seinänaapuri.

Kerrostalossa ääni voi kantautua yllättävän kaukaa, ja tästä syystä moni laittaa niitä heippalappuja haukkuvasta koirasta naapurille, jolla ei ole koiraa.

Vierailija
59/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No rullatuolin jatkuva kitinä voi olla siinä alapuolella olevalle aika veemäistä kuunneltavaa

Jos niin vähästä häiriintyy, niin vika on kuulijan päässä. Niinku korvien välissä. Kerrostalossa pitää oppia kestämään normaalia elämää. 

Itse asun ok-talossa, mutta ei meillä pidetä normaalina sitä että esineistä kotona kuuluu kova ääni niitä käytettäessä. Jos keittiön tuolit rääkyy niitä vedettäessä, niin alle laitetaan huonekalutassut. Sama koskee kitiseviä ovia, niille huoltona on saranoiden rasvaus. Myöskään ovia ei paiskota meillä, vaan ne laitetaan nätisti kiinni pakuttelematta. Erikoista että joku pitää itseisarvona sitä että omasta elämästä pitää kuulua jatkuva, mahdollisimman iso melu, tai muuten se ei vissiin ole elämää ollenkaan?

Vierailija
60/95 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan vetänyt huonekaluja kerrostalossa, ne nostetaan. Olen asunut kerrostalossa 30 vuotta, tiedän että nämä äänetä kuuluvat naapuriin ja ovat todella ärsyttäviä. Vain sinunkaltaisesi juntit eivät ymmärrä tällaisia asioita. Muuta omakotitaloon niin voit vedellä huonekalujasi miten tykkäät. KERROSTALOSSA PITÄÄ OTTAA MUUT ASUKKAAT HUOMIOON..........JUNTTI. Oletko näitä minä minä minä saan tehdä mitä minä haluan ihmisiä..........juntti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä