Miksi aikuisten pelaaminen ärsyttää?
Olen miettinyt tätä asiaa, että mikä siinä oikein ärsyttää?
Jos joku vaikka tälläkin palstalla kertoo pelaavansa jotakin peliä, se aiheuttaa kauhean raivon ja kaikki laukkaavat paikalle kertomaan, miten se on lapsellista, typerää, pelaava aikuinen on keskenkavuinen, milloin mitäkin. Miksi?
Ymmärrän tietysti siinä kohtaa, jos kaikki muu jää tekemättä pelaamisen takia ja kaikki vapaa-aika menee pelatessa, mutta kohtuullinen pelaaminen, miksi se on lapsellista tmv?
Kommentit (104)
Vierailija wrote:
Pelaaminen on niin upottava ”harrastus” että kys henkilö on pelatessaan kyllä täysin epäsosiaalinen. Toisin on lukiessa tai kutoessa tai vaikka olohuoneessa joogatessa.
Harrastaessaan ei kyllä tarvii olla sosiaalinen. Minä inhoan sitä että mulle tullaan juttelemaan, kun teen käsitöitä. Haluan keskittyä tekemiseen, en keskutelemiseen. Lukiessa taas mulle voi sanoa ihan mitä vain, mä en kuule enkä näe, kun keskityn kirjaan.
Vierailija wrote:
Naisia ärsyttää kaikki miesten harrastukset, jotka eivät liity heidän palvomiseensa...
Vaikken olekaan kuin yhden naisen kanssa ollut niin siitä jäi sellainen kuva että miehen pitää osallistua naisen kiinnostuksen kohteisiin kun taas naista ei pätkääkään kiinnosta miehen tekemiset ja nainen niistä huomauttelee. Eletään vähän kuin naisen elämää. Jos useinkin naisen kanssa tällaista niin uhhuh.
Kokemus on kertonut etätöitä moninpelejä harrastavat todella ovat luusereita.
Vierailija wrote:
Pelaaminen on niin upottava ”harrastus” että kys henkilö on pelatessaan kyllä täysin epäsosiaalinen. Toisin on lukiessa tai kutoessa tai vaikka olohuoneessa joogatessa.
Joojoo, en mäkään salilla käydessä siellä jutustele menemään vaan treenan ihan epäsosiaalisena.
Mä olen töissä IT-firmassa ja todella monet työkaverit pelaavat. Sekä tietokoneella, konsolilla että lautapelejä/roolipelejä. Minusta ei ole mitään outoa asiassa. Meidän firmalla on jopa puulaakitasolla pelaava e-urheilujoukkue, joka treenaa ja pelaa yhdessä.
Vierailija wrote:
Kuka jaksaa höpöttää samalla kun lukee kirjaa? Väittäisin sitäkin aika epäsosiaaliseksi harrastukseksi.
Vierailija wrote:
Mä olen töissä IT-firmassa ja todella monet työkaverit pelaavat. Sekä tietokoneella, konsolilla että lautapelejä/roolipelejä. Minusta ei ole mitään outoa asiassa. Meidän firmalla on jopa puulaakitasolla pelaava e-urheilujoukkue, joka treenaa ja pelaa yhdessä.
Ihmetteleekö joku muka? Haisevien sinkkunörttien työpaikka.
Vierailija wrote:
Samoin, kanaliigaa veivaavat.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kuka jaksaa höpöttää samalla kun lukee kirjaa? Väittäisin sitäkin aika epäsosiaaliseksi harrastukseksi.
Kun sanot kirjaa lukevalle että Mä meen nyt perunat kiehuu liedellä, niin se tulee rekisteröidyksi eikä perunat mene mössöksi. Toisin on jos sen sanoo pelaajalle.
"Mun kanssa ei ole kenenkään pakko olla. Toimii myös toisin päin."
Tyypillinen whatever hälläväli väistöliike. Eli sulla ei kauheen pitkiä suhteet varmaan sitten tämän perusteella ole.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ihmetteleekö joku muka? Haisevien sinkkunörttien työpaikka.
Hä, IT-alahan on täynnä komeita, urheilullisia ja varattuja miehiä. Tai siis ainakin meillä. Joka toinen harrastaa kestävyysurheilua ja joka toinen crossfittiä ton pelaamisen lisäksi :D
Vierailija wrote:
Jos minua joku yrittää tulla "sosiaalistamaan" kun luen, saa kyllä äkkiä kirjankulmasta silmään. Lukurauha!!
Mutta pelatessa on mukava jutustella toisten kanssa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kun sanot kirjaa lukevalle että Mä meen nyt perunat kiehuu liedellä, niin se tulee rekisteröidyksi eikä perunat mene mössöksi. Toisin on jos sen sanoo pelaajalle.
Hä? Miksi ne perunat menisi mössöksi kun sanot pelaajalle meneväsi perunoita katsomaan, etkö sitten menekään? Miten tämä on pelaajan vika, oletko itse niin uppoutunut sivusta katsomaan?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Naisia ärsyttää kaikki miesten harrastukset, jotka eivät liity heidän palvomiseensa...
Vaikken olekaan kuin yhden naisen kanssa ollut niin siitä jäi sellainen kuva että miehen pitää osallistua naisen kiinnostuksen kohteisiin kun taas naista ei pätkääkään kiinnosta miehen tekemiset ja nainen niistä huomauttelee. Eletään vähän kuin naisen elämää. Jos useinkin naisen kanssa tällaista niin uhhuh.
Joo äkkiä siinä nainen hiivuttaa kanssaan katsomaan niitä jonninjoutavia hömppäsarjojaan ja niitä sitten mies yhteisen hyvän vuoksi katselee. Sitten kun yrittää tarjoilla omiaan niin hoohhoijaa eipä naista kiinnosta.
Autistijankkaaja tais poistua ketjusta kun hiljeni.
Monesta muusta harrastuksesta on jotain hyötyä: urheilu ja puutarhanhoito edistää fyysistä terveyttä, taide ja kielten opiskelu edistää psyykkistä terveyttä. Käsityöt, kuorolaulu ja vapaaehtoistyöt tuovat iloa myös muille.
Pelaaminen on niin kuin juopottelu tai käteenvetäminen, siihen voi jäädä koukkuun ja eristyä normaaleista ihmissuhteista, lihoa ja masentua.
Eihän tuollaista asennetta oikeassa maailmassa juuri esiinnykään. Tämä palsta nyt on kaikissa asioissa aivan sekaisin. Ei mitään täällä lukemaansa kannata pitää yleisenä mielipiteenä.
Ne vääristävät ihmisten maailmankuvaa. Onko muka pelihahmoissa useinkin ylipainoisia, vammaisia, vanhuksia, islamilaisia tai afrikkalaista henkilöitä? Naishahmot ovat äärimmäisen kauniita, hoikka vyötärö, pyöreät symmetriset rinnat, pitkät raajat ja kynnet. Sitten ihmetellään, miksi oikeassa elämässä naiset eivät olekaan sellaisia, joihin silmä on tottunut pelimaailmassa.
Vierailija wrote:
Oon vähän introvertti enkä pelaa. Pelasin viimeksi joskus 21 vuotiaana. 16-17v tuli paljon pelattuu mutta tajusin että ei perkule..baanalle,bilettää ja tyttöjä etsii ja uusia porukoita. No onneksi tajusin. Nykyään aina silloin tällöin on käynyt nostalgia mielessä josko vähän pelaisi mutta mielestäni se on ajan tuhlausta vähän niinkuin telkun katsominen. Paljon tekemistä ja niin vähän aikaa.
Ei mikään, mistä nauttii, ole ajan tuhlaamista. Se juuri on vapaa-ajan tarkoitus. Toivottavasti sinulla on muita kivoja harrastuksia.
Jotkut ihmiset hakemalla hakevat asioita mistä voisivat loukkaantua, sellaisia mielensäpahoittajia. Vaikka voisivat keskittyä omaan onnellisuuteen, mutta ei, sitä ei haluta tehdä.