Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen viisikymppinen enkä päässyt koskaan normaaliin työelämään

Vierailija
19.10.2023 |

Eli te olette onnekkaita jotka vasta nyt viisikymppisinä jäätte työttömiksi.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tämä on sulle nyt ihan vilpitön kysymys: MIKSI jankutat täällä samaa asiaa päivästä toiseen, viikosta toiseen, vuodesta toiseen?

Ymmärrän, että haluat kirjoittaa palstalle. Mutta miksi AINA samoista asioista?

Menehän kusipää nyt muualle jakamaan hiljaisuutta.

Vierailija
22/49 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei ole väliä että kuinka pitkään olet ollut työttömänä. Kunhan opiskelet lähihoitajaksi niin saat kyllä töitä. 

En päässyt lähihoitajakoulutukseen. En sovi alalle.ap

Lähihoitajakoulutusta pidetään ratkaisuna kaikille. Minä en kestä verta ja ruumiineritteitä tai oikeastaan ihmisiä ylipäätään, joten tuo ei todellakaan olisi vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei ole väliä että kuinka pitkään olet ollut työttömänä. Kunhan opiskelet lähihoitajaksi niin saat kyllä töitä. 

En päässyt lähihoitajakoulutukseen. En sovi alalle.ap

Lähihoitajakoulutusta pidetään ratkaisuna kaikille. Minä en kestä verta ja ruumiineritteitä tai oikeastaan ihmisiä ylipäätään, joten tuo ei todellakaan olisi vaihtoehto.

Minä olisin kestänyt. Mutta en saanut edes mahdollisuutta yrittää.ap

Vierailija
24/49 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tämä on sulle nyt ihan vilpitön kysymys: MIKSI jankutat täällä samaa asiaa päivästä toiseen, viikosta toiseen, vuodesta toiseen?

Kai mä haluaisin tulla omillani toimeen ja olla itsenäinen.

Ja palstalla jankuttaminenko tämän toiveesi toteuttaa?

Vierailija
25/49 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systeemi on rakennettu niin että on työttömiä ja työllisiä. Tarkoitus ei ole koskaan ollut taata kaikille halukkaille työtä. Ei ainakaan Kekkosen ajan jälkeen.

Vierailija
26/49 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kai mä haluaisin tulla omillani toimeen ja olla itsenäinen.

Ja palstalla jankuttaminenko tämän toiveesi toteuttaa?

Ei, mutta jonnekin kai saa purkaa oloaan. Kun ei perheelle voi mitään puhua.

Vierailija
27/49 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Osaatko sanoa, miksi et ole päässyt työelämään? Ei koulutusta? Sairastelu? Pitkään aluksi kotona lasten kanssa?

Tämä on Ammattivalittajan avaus. Voit lukea vastaukset hänen edellisistä noin 10 000 ketjustaan.

Vierailija
28/49 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän yskän. Voin sanoa että kyllä se on rikastuttava kokemus nähdä/tehdä/kokea erilaisia töitä ja opiskella useampi ammatti jos vaan mahdollista. Sitten voi jo lopun aikaa ennen eläkkeelle pääsyä huilata hyvin mielin vaikkapa työttömänäkin. Sain ensimmäisen osa-aika työn 17v. Ihan sama mikä työ kunhan vaan johonkin pääsi ujona ja arkana nuorena. Opiskelu aikanakin tein osa-aika töitä. Nuorena jaksoi.

Niillä joilla oli lapset päiväkodissa ja koulussa niin saivat myöskin opiskeltua ja jotain uraa luotua. En tuntenut ketään ap:n kaltaista.

Tyhjällä CV:llä mahdollisuudet päästä mihinkään on aika heikkoa plus sitten koko ajan lisääntyvä ikä siihen päälle.

Vierailija
29/49 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Systeemi on rakennettu niin että on työttömiä ja työllisiä. Tarkoitus ei ole koskaan ollut taata kaikille halukkaille työtä. Ei ainakaan Kekkosen ajan jälkeen.

Mitään ei taata ihminen aamulla vaan vetää peittoa korvilleen.

Vierailija
30/49 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tuon ikäisenä ekan vakituisen työpaikan. 

Vierailija
31/49 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Tämänhän sä olet tänne ilmoittanut joka päivä viimeisten 15 vuoden ajan. Ikä on vaan vaihtunut.

Vierailija
32/49 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympii olla loinen.ap

Vierailija
33/49 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tympii olla loinen.ap

Miksi ihmeessä alapeukut?

Vierailija
34/49 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritseekö sua ollenkaan, että sun henkilöllisyytesi on kaikkien tiedossa?

Vierailija
35/49 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tympii olla loinen.ap

Tähänkin on annettu tuhansia ja taas tuhansia neuvoja. Mutta sinä se keksit aina tekosyyn, miksi mikään ei koskaan toimi.

Vierailija
36/49 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen ja ensimmäistä kertaa työelämässä, koko elämä meni muuten mielenterveyden kanssa painiessa ja työt tai koulut ei oikein kiinnostanut kun ei tehnyt mieli elää ..

Nyt piikitellään joka asiassa töissä ja kauhistellaan että miten et tuotakaan osaa, kyse jostain työvuorolista järjestelmästä tai mistä lie. Hakusessa vähän kaikki mitä pitää tietää lisätöistä yms , koska olen samalla tasolla kuin 15-18 v työelämässä. 

Tyhmyyden tunne on ärsyttävää. 

Vierailija
37/49 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Häiritseekö sua ollenkaan, että sun henkilöllisyytesi on kaikkien tiedossa?

Tämä kiinnostaisi tietää. Toinen asia on, että mahtaako Ammattivalittajan mies tietää, mitä hänestäkin tälle palstalle on vuosien varrella kirjoiteltu? Saattaisi mieheltä leuka loksahtaa, kun tietäisi...

Vierailija
38/49 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä sain tuon ikäisenä ekan vakituisen työpaikan. 

Niin siis vakituisen. Mutta tuskin sitä ennen vaan kotoilit työttömänä. Tai muuten pääsee vain suhteilla.

Vakituisella ei ole kohta mitään virkaa kuin muillakaan kun työantaja voi helposti irtisanoa. Ennen vakituinen sai saikuttaa röyhkeästi ilman pelkoa potkuista. Meidän määräaikaisten silmissä vakituiset olivat järkyttävän laiskoja loisia jotka nostivat vain palkan teetättäen työnsä toisilla lähes puolet vuodesta laskien niiden lomat ja sairauslomat täydellä palkalla.

Vierailija
39/49 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen nelikymppinen ja ensimmäistä kertaa työelämässä, koko elämä meni muuten mielenterveyden kanssa painiessa ja työt tai koulut ei oikein kiinnostanut kun ei tehnyt mieli elää ..

Nyt piikitellään joka asiassa töissä ja kauhistellaan että miten et tuotakaan osaa, kyse jostain työvuorolista järjestelmästä tai mistä lie. Hakusessa vähän kaikki mitä pitää tietää lisätöistä yms , koska olen samalla tasolla kuin 15-18 v työelämässä. 

Arvostan sinua todella paljon siitä että pitkän työttömyyden jälkeen uskalsit lähteä työelämään. Ei varmasti ole helppoa olla työelämässä kun kaikki on aivan uutta. Moni olisi jäänyt vain kotiinsa makaamaan loppu elämäksi. Toivon sinulle paljon tsemppiä ja onnea tulevaan.

Vierailija
40/49 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Arvostan sinua todella paljon siitä että pitkän työttömyyden jälkeen uskalsit lähteä työelämään. Ei varmasti ole helppoa olla työelämässä kun kaikki on aivan uutta. Moni olisi jäänyt vain kotiinsa makaamaan loppu elämäksi. Toivon sinulle paljon tsemppiä ja onnea tulevaan.

Kiitos! Vaati se uskallusta, mutta toivuttuani halusin elämästäni paremman ja elää muutenkin kuin tuilla. Palkka on mahdollistanut parempaan elämään kaikin puolin. Työkavereiden asenne ärsyttää, kun eivät taustoja tietenkään tiedä, mutta eiköhän tuo ole vaan normaalia piikittelyä ja loppuu aikaa myöten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan