Erilliset vuoteet miehen kanssa? Kuinka onnistuu
Kysyisin mieltä askaruttavaa asiaa teiltä jotka nukutte avioliitossa eri huoneissa/ yksittäisissä vuoteissa. Miten saitte kumppanin tähän suostumaan?
Olen huomannut pitkässä avioliitossa nyt kun riitoja joskus on, ja mies nukkuu silloin olohuoneessa, että saan paljon paremmat yöunet yksin. Haluaisin muuttaa toiseen huoneeseen tai ottaa erilliset vuoteet mutta mies ei suostu. Riitojen lisäksi hän on yökukkuja ja herättää usein, kun tulee nukkumaan, kolistelulla. Minä taas en ole. Lisäksi kuorsaa. Miten perustelen ettei avioliitto kaadu jos minä nukun yksin?
Kommentit (58)
Vierailija wrote:
Kyllähän se onnistuu, jos on planktoninen suhde.
Parivuode ei taida olla kovin vanha keksintö🤣 silti ennen parivuoteita ihmiset lisääntyivät kuin kanit😂
Meillä erilaiset työajat arkisin että heräilisin aamuyöllä joka arkipäivä toisen herätykseen, lisäksi toinen kuorsaa ja muutenkin levoton nukkuja, itse taas heräilen toisen pyörimiseen herkästi. Meillä elämänlaatu parani huomattavasti ja sitä myötä myös parisuhde-ja perhe-elämä kun kumpikin saa nukuttua haluamallaan tavalla ilman stressiä toisen nukkumisista ja heräämisistä. Olen virkeämpi päivisin eikä järjestely ole vaikuttanut seksielämään mitenkään negatiivisesti. Molemmilla mukavat nukkumisolosuhteet, toisen ei siis tarvitse nukkua missään väliaikaispaikassa olkkarin sohvalla tms. Toki olemme onnekkaita, että kodissamme on tilaa tällaiselle järjestelylle :)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kyllähän se onnistuu, jos on planktoninen suhde.
Miksi seksiä pitää harrastaa vain parivuoteessa?
Mitä tekemistä seksillä nyt on tässä yhteydessä? henkilöhän puhui planktonisesta eli keijustoisesta (vedessä elävä ajelehtiva eliöstö). en kyllä ihan tarkkaan tiedä mitä tuo planktoninen tarkoittaa adjektiivina mutta jotenkin tuohon keijustoon liittyy...
No jos toinen on suhteessa valas
Valaan kokoluokkaa olevat ihmiset kyllä tosiaan usein kuorsaa.
Vierailija wrote:
Alituisia valittajia nämä läskimatamit.
Ja aina, aina valittamisen syy on miehessä.
Miettikääpäs miltä teistä itsestänne tuntuisi, jos miehet valitsisivat teistä yhtä paljon. Ja jatkuvasti.
Siitä että haisette kuukautisten aikana, sillä kyllä haisette vaikka miten sitä alapäätänne putsaisitte.
Hikoilette myös enemmän kuukautisten aikana, jolloin tissinne ja kainalot haisee.
Hiustenne päänahka haisee eltaantuneelle rasvalle, joskus oksettavan pahalle. Ja niin ed.
Mutta valittaako miehet? Eivät valita.
Miehet osaavat pitää turpansa kiinni, sillä he ovat oppineet ja osaavat sietää epämiellyttäviä asioita, enemmän kuin naiset.
Kyllä huomaa millaisen likaisen sottapytyn kanssa sinä olet vuoteesi jakanut. Ilmeisesti olet itse samaa kastia.
Hyvin onnistuu vaikka sänkyjen väli on 15 km.
Eri huoneissa nukkuminen on meillä vain lisännyt läheisyyttä. Koska kumpikin saa nukkua rauhassa olemme molemmat virkeämpiä ja parisuhde voi hyvin.
Hyvin on toiminut jo parikymmentä vuotta. Seksiä saa kun kävelee toisen huoneeseen samaan sänkyyn. Ei ole vaikeaa.
Hyvä yöuni tekee suhteesta paljon paremman ja seksiäkin jaksaa paremmin.
Itse tein selväksi, että jos tämä jokaöinen show ja tappelu ei lopu, niin joudun lopettamaan työnteon kokonaan. Nukun siis jatkossa päivisin ja öisin voin tehdä kaikkea muuta ja valvoa koko yön. Auttoi kummasti.
Meillä puoliso tekee jatkuvaa yövuoroa, ja tietenkin valvoo sitten yöt myös viikonloppuisin. Arkena kun hän tulee töistä, niin kyllä se liikuskelu häiritsee ja koirakin herää riehumaan kun "iskä" tuli kotiin.
Minähän en siinä sitten nuku, kun polttaa otsalamppua, kääntelee lehden sivuja ja sitä rataa.
Meillä muutti lapsi kotoa, ja vapautui huone, laitettiin sinne 120 cm sänky ja töllö ja nukun siellä viikonloppuisin. Ja mies nukkuu arkena. Ja joskus kuorsataan päiväunet vierekkäin.
Yöunet parani molemmilta heti. Eikä se ole seksielämään mitenkään vaikuttanut, sitä on kuten ennenkin, kerran pari viikossa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Meillä on omat huoneet ja ihan hyvin menee. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi aikuiset ihmiset nukkuvat samassa sängyssä.
Et ole koskaan ymmärtänyt? Eiköhän selity ihan vain sillä, että ihmiset kaipaavat eri asioita. Aika suuresta osasta tuntuu kivalta nukkua kumppanin vieressä. Toki myös sillä on vaikutusta, ettei monilla ole ylimääräisiä makuuhuoneita tai tilaa toiselle sängylle.
"Aika suuresta osasta tuntuu kivalta nukkua kumppanin vieressä." Taitaa olla nuorten ihmisten mielipide. Ei minuakaan 2-3-kymppisenä häirinnyt toisen vieressäolo. Kumpikin oli hoikkia eikä ravattu vessassa. Elämänrytmikin oli sama.
Nyt vuosikymmeniä myöhemmin minä menen klo 22 nukkumaan ja mies muutamaa tuntia myöhemmin. En saisi unta, jos vieressä olisi joku. Haluan että on hiljaista. Miehen kääntyminenkin heilauttausi koko sänkyä, kun hän on tukevoitunut. Omat huoneet on onnen avain. Nukkuessa emme myöskään harrasta s'eksiä, niin siihen tämä ei vaikuta.
-eri
Meillä mies saa somettaa ja tumputtaa omassa huoneessaan ihan vapaasti, seksi ja hellyys on loppunut tämän vuoksi kokonaan. Odotan vain sopivaa hetkeä hankkia oman asunnon. Meillä tämä järjestely ei toiminut.
Sen kun menet vain sinne toiseen huoneeseen ja sanot, ettet saa nukuttua samassa huoneessa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Meillä on omat huoneet ja ihan hyvin menee. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi aikuiset ihmiset nukkuvat samassa sängyssä.
Et ole koskaan ymmärtänyt? Eiköhän selity ihan vain sillä, että ihmiset kaipaavat eri asioita. Aika suuresta osasta tuntuu kivalta nukkua kumppanin vieressä. Toki myös sillä on vaikutusta, ettei monilla ole ylimääräisiä makuuhuoneita tai tilaa toiselle sängylle.
"Aika suuresta osasta tuntuu kivalta nukkua kumppanin vieressä." Taitaa olla nuorten ihmisten mielipide. Ei minuakaan 2-3-kymppisenä häirinnyt toisen vieressäolo. Kumpikin oli hoikkia eikä ravattu vessassa. Elämänrytmikin oli sama.
Nyt vuosikymmeniä myöhemmin minä menen klo 22 nukkumaan ja mies muutamaa tuntia myöhemmin. En saisi unta, jos vieressä olisi joku. Haluan että on hiljais
Miksi uskot kyseessä olevan vain nuorten ihmisten mielipide? Miksi on niin vaikea hyväksyä, että ihmiset vain ovat erilaisia? Ei se ole sen kummallisempaa haluta nukkua yhdessä kuin haluta nukkua erikseen.
Esim. oma mieheni on vuorotyössä ja sen vuoksi yleensä joko herää minua paljon aiemmin tai tulee minua paljon myöhemmin nukkumaan. Lisäksi hän kuorsaa. Silti en ole ikinä vuosikausia kestäneen suhteemme aikana miettinyt, että haluaisin erilliset sängyt tai makuuhuoneet. Meillä on jopa yhteinen peitto, koska pidämme niin paljon läheisyydestä. Nuoria emme todellakaan enää ole.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Nyt vuosikymmeniä myöhemmin minä menen klo 22 nukkumaan ja mies muutamaa tuntia myöhemmin. En saisi unta, j
Onnittelen sinua poikkeuksellisen hyvistä unenlahjoista, tai sitten pärjäät hyvin vähällä unella.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Nyt vuosikymmeniä myöhemmin minä menen klo 22 nukkumaan ja m
Oliko onnittelu hyvistä unenlahjoista tarkoitettu vastaukseksi viestiin 56? Lainaukset ovat temppuilleet palstan päivityksen jälkeen...
Mutta asiaan. Minulla ei ole poikkeuksellisen hyvät unenlahjat enkä ole vähäuninen. Käytän usein korvatulppia. Minulle se on mieluisampaa kuin erillään nukkuminen olisi. Toki ymmärrän, että joku toinen voisi kokea tuon vaivalloiseksi. Meillä tämä on toiminut hyvin vuosikausia, ja kumpikin on tyytyväinen.
Mä haluaisin nukkua mieheni vieressä, ja nukahdan nopeasti, jos hän on vieressäni. Mutta kuorsaus on ajanut meidät eri sänkyihin. Mies ei halua puhua asiasta eikä siis myöskään halua apua kuorsaamiseensa. Minä en pysty siinä metelissä nukkumaan. Herään kuorsaukseen poikkeuksetta, riippumatta, mihin aikaan se alkaa. Siksi erilliset sängyt on ratkaisu: Kumpikin saa pyöriä, kuorsata, hikoilla tai kääntyillä miten huvittaa, eikä tarvitse ottaa toisen unensaantia huomioon.
Uni on ihmiselle niin tärkeää, ettei sen kanssa kannata tehdä kompromisseja. Jos ei siis pysty nukkumaan toisen vieressä, on nukuttava erillään. Seksin tai parisuhteen kestävyyden kanssa sillä ei ole juurikaan tekemistä. Läheisyys saattaa hieman kärsiä, jos pari on muutenkin paljon erillään, mutta läheisyyttä voi yhtä hyvin olla myös hereillä ollessa.
Sanoin miehelle taas erään erittäin huonosti nukutun yön jälkeen, etten kertakaikkiaan voi enää nukkua hänen kanssaan samassa sängyssä enkä samassa huoneessakaan. Nukun muutenkin kevyesti ja lyhyet yöunet, joten haluan ehdottoman unirauhan silloin kun nukun. Kun mies ramppaa yöllä vessassa niin herään mennen tullen, enkä saa enää helposti unesta kiinni. Mies myös kuorsaa ja isompana ihmisenä valtaa suuren osan sängystä.
Älykelloni vahvistaa, että kun nukun miehen vieressä, herään useita kertoja yössä. Kun nukun yksin, nukun yhtä kyytiä nukahduksesta herätyskellon herätykseen asti.
Itseasiassa mieskin nukkuu nykyään paremmin, kun hänen ei tarvitse havahtua minun heräämiseen, joka tapahtuu kaksi tuntia ennen hänen herätystään.
Mua ärsytti exässä se kun meni usein sohvalle nukkumaan. Tie tietty mitän lakanoita, siellä sit hikoili, kuolasi ja piereskeli. Meni sohva pilalle