Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iäkkäämpien äitien kauhistelijoille: vanhemmuus on muutakin kuin biologiaa

Vierailija
18.10.2023 |

Heille jotka kauhistelevat ns. iäkkäämpiä vanhempia ja paasaavat miten lapset pitäisi tehdä nuorena, ymmärrättekö että vanhemmuutta suunnitellessa ei voi tuijottaa pelkkää biologiaa? Vanhemmuuden oikea aika on eri ihmisillä eri iässä. Ei ole vastuullista ryhtyä parikymppisenä puskemaan lapsia ellei se syystä tai toisesta tunnu sillon oikea-aikaiselta eikä pysty lapselle tarjoamaan tasapainoista elämää. Suorastaan itsekästä on siinä vaiheessa lähteä tuomaan uutta ihmistä tähän maailmaan. Sanoi biologia mitä sanoi niin vanhemmuudessa on huomioitava paljon laajemmin muitakin asioita. Sinulle oikea aika tulla vanhemmaksi voi olla täysin väärä aika jollekin toiselle. 

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä toisten lisääntymisikä edes kuuluu kenellekään. Emme toisten elämästä voi tietää, pitäköön jokainen huoli omista asioistaan. Ja odotan sitä päivää kun miehille aletaan paasata iästä samalla tavoin.

Vierailija
2/76 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut lapsia 20+v, 30v ja 40+v:nä. 

Kukaan ei ole koskaan ihmetellyt.

Itseasiassa nuo ensimmäiset ovat saaneet tiukimman kasvatuksen ja toki valitettavasti myös taloudellisesti vaatimattomimmat lähtökohdat. 

Kaikki ovat normaaleja täyspäisiä työssä menestyviä ja vanhimmat myös onnellisesti perheellisiä, kuopus vielä opiskelee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo naisten lisääntymisestä ja iästä valittaminen on, ainakin tällä palstalla, selvästi trollausta jolla naisia yritetään saada vaan kokemaan naisvihaa. Yksi osa venäjän levittämää naisvihakampanjaa.

Sillä ei ole mitään väliä synnyttääkö sen uuden veronmaksajan 19-vuotias koululaisteini tai 43-vuotias toimistorouva.

Vierailija
4/76 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa vanhemmaksi enää vaikkapa 45 vuotiaana?

Sitten pitäisi jo alkaa elämään rauhallisempaa elämää, eikä siitä eteenpäin jatkuvaa kitinää ja taistelua lasten kanssa seuraavat ainakin 15 vuotta.

Että on siinä vinha perä, että lapset kannattaa tehdä nuorempana.

Vierailija
5/76 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lapseliista sekoittaa se Venäjä joka asiaan, tai peräti sairasta. Venäjällä tämän kanssa mitään tekemistä. Hohhoijaa. Se vasta vihanlietsontaa on.

Vierailija
6/76 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tarvitsee äitiä joskus vuosikymmeniä. Jolloin kovin suuri ikäero ei ole hyvä asia. Ei ole pakko kaksikymppisenä, voi tehdä 29 vuotiaana. Ellei ole pärjäävä lapsi ja muita sukulaisia. Lisäksi osa lapsista ei tule koskaan aikuisenakaan pärjäämään, koska kaikki maksaa ja paljon. Ellet muuta systeemiä. On tutkimuksia joissa todetaan iän vaikutus lapseen, kovin iäkäs äiti ei ole lapselle hyvä vaihtoehto. Äitiä voi kyllä muuten ihmiset leikkiä kotonaan vaikka nukkein kanssa. Ja kokea itsensä äidiksi aikuiselle lapselle.

Vierailija
7/76 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä iltatähtiä on aina saatu, mutta onkin eri asia, että tieten tahtoen kallillla hoidoilla ja  huonoilla eväillä tehdään ensimmäinen lapsi vasta lähempänä viittäkymppiä.

Kas kun totuus on, että ihminen oikeasti vanhenee kaikilla tavoin. Myös sukusolut vanhevat, molemmilla osapuolilla. Vanheneminen taas tarkoittaa ihmiskropalle huononemista, ei paranemista.

Ja sehän se ongelma onkin, että biologia on tyystin sivuutettu lasten teosta ja kuvitellaan, että vain vanhempien omat tavoitteet ovat tärkeitä, eli että vanhempi ITSE on saanut ENSIN elää sillai ja tälläi ja hankkia omaisuutta ja matkustella, viis siitä, että lapselle on tarjota vanhevista sukusoluista nepsypiirteet jos onni käy, jotain muuta jos huonommin käy.

Lastenteko nimenomaan on biologiaa, tiedoksi teille, jotka 45 v ensin ravaatte klinikoilla hakemassa apua lapsentekoon ja sen jälkeen lapselle nepsyoireisiin.

Vierailija
8/76 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistorouvalla alkaa vaihdevuodet pukata päälle,  kun lapsukainen on murrosiässä. Vaihdevuosissa tulee helposti hiki pintaan lapsen kanssa leikkiessä ja eläkkeiässä hankala ymmärtää kaikkia lapsen tarpeita. Entäs jos isukki on parikymmentä vuotta vanhempi, parikymmentä vuotta nuoremman isukin kanssa ehkä iisimpää.

Puhumattakaan sittä,  jos omat vanhemmat elävät ja alkavat tarvita pientä apua. Minä minä minä haluun,  on toki tämän päivän tyyli, entäs jos lapsi ei haluukkaa. Lapsukaiselle on myös kiva jos mummi ja vaari ovat vielä tolkuissaan, eikä vaipoissa.

Sorry tytöt.

Vierailija
9/76 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vanhemmuus ei ole vain aika, jolloin lapsi syntyy. Voisi ajatella, että kyllähän sitä vauvaa jaksaa hoitaa 35-42v, mutta ollapa yli 50v vaihdevuosi iässä teinin vanhempi.

Ja oletko sitä mieltä, ettei lapsia saa hankkia kuin elintaso vanhemmat?O lisi aika moni kansalaisuus kuollut sukupuuttoon. 

Vierailija
10/76 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekästä on vanhemmalta tehdä lapsensa "vanhemmalla iällä". Itse olisin toivonut, että vanhempani olisivat olleet nuorempia, kuten kaikkien kaveripiirissäni. Olisi voinut tehdä jotain kivaa yhdessä myös aikuisuuden kynnyksellä...

Eli miettikää myös lapsen näkökulmaa!

Vierailija
11/76 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllä iltatähtiä on aina saatu, mutta onkin eri asia, että tieten tahtoen kallillla hoidoilla ja  huonoilla eväillä tehdään ensimmäinen lapsi vasta lähempänä viittäkymppiä.

Kas kun totuus on, että ihminen oikeasti vanhenee kaikilla tavoin. Myös sukusolut vanhevat, molemmilla osapuolilla. Vanheneminen taas tarkoittaa ihmiskropalle huononemista, ei paranemista.

Ja sehän se ongelma onkin, että biologia on tyystin sivuutettu lasten teosta ja kuvitellaan, että vain vanhempien omat tavoitteet ovat tärkeitä, eli että vanhempi ITSE on saanut ENSIN elää sillai ja tälläi ja hankkia omaisuutta ja matkustella, viis siitä, että lapselle on tarjota vanhevista sukusoluista nepsypiirteet jos onni käy, jotain muuta jos huonommin käy.

Lastenteko nimenomaan on biologiaa, tiedoksi teille, jotka 45 v ensin ravaatte klinikoilla hakemassa apua lapsentekoon ja sen jälkeen lapselle nepsyoireisiin.

Asiaa tämä. Olen töissä useammankin keskustelun kuunnellut näistä. Tuntuu jopa aika kornilta, kun 46 v uratykki nyt ongelmoi lapsettomuuttaan ja syytää sitä toisten niskaan. Sitä justiin ei passaa mitenkään sanoa, että olisiko tuota asiaa nyt pitänyt vähän aikaisemmin alkaa ajattelemaan.

Tutta lääkäri myös sanoi, että siksikin lapsettomuus on meillä ongelma, että ihmiset on biologiasta ihan pihalla. Että eivät ymmärrä ollenkaan, että lasta ei voikaan tehdä niin, että hakee vain lääkäristä oikeat pistokset, joilla lapsi sitten lähtee alulle.

Vierailija
12/76 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"Vanhojen" 55v lapset tehneiden isien lapsilla voi olla pitkät telomeerit, joka on hyvä. Mutta jos nuorella äidillä mutaatioita vaikka iholla, se voidaan periä. Isältä jotain myös, jos on. Sukusoluja ja sukurasitteita voi kai testailla, jos uskaltaa. Osa epäilee että rokot. piik. mukana tulee ongelmia, jos on ylimääräisiä tai ylipäänsä.

Vierailija
13/76 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvassa oikeasti on ne 40+ jotka lapsia vielä haluaa. Paljon enemmän on niitä, jotka kokee tarpeelliseksi kertoa 40+ lapsettomalle, että tämän olisi pitänyt tehdä lapsia 20 vuotta sitten.

t: 40+ vela, kumpikaan mieheni enkä minä emme halua lapsia. Ja silti joka ikisessä sukujuhlassa ja kinkerissä joku tulee marisemaan että meillä alkaa olla nyt myöhäistä tehdä ne lapset (joita emme halua).

Vierailija
14/76 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki mummoudu 45-vuotiaana "rauhalliseen elämään", vaan haluavat nauttia elämästä täysin rinnoin niin kauan kun terveys antaa sen tehdä. Tunnen 63+ vuotiaita, joilla menojalka vipattaa ja ystävien kanssa käydään ulkona syömässä ja kävelyillä ja vuokrataan mökkejä sekä mennään matkoille kotimaahan ja ulkomaille usein. Elämä on paljon asenteesta kiinni, joskin tietyt rajat tulee terveydestä ja rahatilanteesta yms.

Vierailija
15/76 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Toimistorouvalla alkaa vaihdevuodet pukata päälle,  kun lapsukainen on murrosiässä. Vaihdevuosissa tulee helposti hiki pintaan lapsen kanssa leikkiessä ja eläkkeiässä hankala ymmärtää kaikkia lapsen tarpeita. Entäs jos isukki on parikymmentä vuotta vanhempi, parikymmentä vuotta nuoremman isukin kanssa ehkä iisimpää.

Puhumattakaan sittä,  jos omat vanhemmat elävät ja alkavat tarvita pientä apua. Minä minä minä haluun,  on toki tämän päivän tyyli, entäs jos lapsi ei haluukkaa. Lapsukaiselle on myös kiva jos mummi ja vaari ovat vielä tolkuissaan, eikä vaipoissa.

Sorry tytöt.

Olin 42v kun kuopus syntyi, nyt hän on 21v ja minä 63v. Ikä ei ole koskaan ollut ongelma meidän suhteessa. 

Mun vv osui ikävuosiin 48-53v eli tytär oli 6-11v. Ei pienintäkään ongelmaa! Vv oli ihan parasta, vähän kyllä hikoilutti mutta ikuinen vilukissa nautti kun kerrankin tarkeni ilman villapaitaa. 

Vierailija
16/76 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tuo naisten lisääntymisestä ja iästä valittaminen on, ainakin tällä palstalla, selvästi trollausta jolla naisia yritetään saada vaan kokemaan naisvihaa. Yksi osa venäjän levittämää naisvihakampanjaa.

Sillä ei ole mitään väliä synnyttääkö sen uuden veronmaksajan 19-vuotias koululaisteini tai 43-vuotias toimistorouva.

Paitsi että usein tuossa jälkimmäisessä tapauksessa lapsi saa huomattavasti vakaammat lähtökohdat elämälleen. Koululaisteini on itsekin ihan lapsi vielä.

Vierailija
17/76 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itsekästä on vanhemmalta tehdä lapsensa "vanhemmalla iällä". Itse olisin toivonut, että vanhempani olisivat olleet nuorempia, kuten kaikkien kaveripiirissäni. Olisi voinut tehdä jotain kivaa yhdessä myös aikuisuuden kynnyksellä...

Mä 63v teen vaikka mitä lapseni 21v kanssa edelleenkin, samoin isänsä. Reissataan, shoppaillaan, laitetaan ruokaa kun tulee kotiin, nyt kutsui isänsä Goldplayn keikalle kanssaan jne. Viestitellään lähes päivittäin.

Ei mulla ole vielä molemmat jalat haudassa, itseasiassa asun osan vuotta ulkomailla ja tytär tulee tännekin ihan mielellään yksin tai kaverin kanssa. 

Vierailija
18/76 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mä 63v teen vaikka mitä lapseni 21v kanssa edelleenkin, samoin isänsä. Reissataan, shoppaillaan, laitetaan ruokaa kun tulee kotiin, nyt kutsui isänsä Goldplayn keikalle kanssaan jne. Viestitellään lähes päivittäin.

Ei mulla ole vielä molemmat jalat haudassa, itseasiassa asun osan vuotta ulkomailla ja tytär tulee tännekin ihan mielellään yksin tai kaverin kanssa. 

Kiva teille.

Vierailija
19/76 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei kaikki mummoudu 45-vuotiaana "rauhalliseen elämään", vaan haluavat nauttia elämästä täysin rinnoin niin kauan kun terveys antaa sen tehdä. Tunnen 63+ vuotiaita, joilla menojalka vipattaa ja ystävien kanssa käydään ulkona syömässä ja kävelyillä ja vuokrataan mökkejä sekä mennään matkoille kotimaahan ja ulkomaille usein. Elämä on paljon asenteesta kiinni, joskin tietyt rajat tulee terveydestä ja rahatilanteesta yms.

Sehän onkin aivan ok, että antaa jalan vipattaa ja painaa menemään niin kuin tehnyt sinne 45 v saakkakin. Mutta biologiaa vastaan on turha pullistella, kyllä siellä kropassa asioita tapahtuu, jos niitä uskaltaa myöntää ja tarkkailla.

Olen itse 57 v, lapseton, eli kroppaa ei ole rasittanut raskaudet eikä pahat sairastamiset, mutta kyllä minä jo ikäni ymmärrän ja sen mukaan vipattamiseni osaan harkita.

Asenne on sekin, että haluankin jatkaa tervettä elämääni, joka tarkoittaa, että vanhenevalla kropalle on annettava enemmän lepoa ja hoitoa kuin nuoremmalle.

Vierailija
20/76 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Goldplay <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan