Mitä oireita sinulla tai tutullasi on ollut kun diagnoosi olikin syöpä? Mulla on fiilis etten oo kyllä yhtään kunnossa.
Olen niin väsynyt, että hädin tuskin jaksan puhua. En kauaa. Energianpuute on valtava. Mulla on tosi paljon kaikenlaista oireilua, pahentuneet muutamassa vuodessa koko ajan. En jaksa nyt kirjoittaa mutta minua kiinnostaisi jos haluatte kertoa omakohtaisista kokemuksista?
Kommentit (53)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Todella ikäviä löydöksiä ja surullista kuulla, että yrityksistä huolimatta ei suostuttu kunnolla tutkimaan. Olen pahoillani.
Onneksi on myös parempia kokemuksia ja joukossa on paljon parantuneita. Kaikkea hyvää, varmasti oli rankkaa. Muuttuiko elämänarvot tai maailmankatsomus diagnoosin jälkeen?
Minä olin pitkään sairaalassa ja kun sitten pääsin pois, niin olin jäänyt sekä koulussa kuin myös kaveriporukoissa ulkopuoliseksi, oman ikäiset tuntuivat lapsellisilta ja tunsin itseni aika yksinäiseksi. Ehkä sellainen perusturvallisuus on jäänyt uupumaan, jo ihan muistakin syistä.
t: se lapsena sairastunut.
Tekisi mieli halata sinua. Olet vahva ja vaikutat todella ihanalta ihmiseltä. Kaikkea hyvää sinulle.
Ap
Väsymykseen on monta muutakin syytä kuin syöpä, kuten kilpirauhasvaivat (voi aiheuttaa myös masennusta), hormonimuutokset, rauta-arvot, tulehdukselliset sairaudet ja autoimmuunisairaudet. Terveisin väsymys ensioireena reumassa.
Vierailija wrote:
Eräälle läheiselle tuli hengitystieinfektio, minkä jälkeen hän kärsi jatkuvasta yskästä ja hengenahdistuksesta. Hoidettiin astmana siihen asti, kunnes alkoi yskiä verta ja sanoi lääkärille suoraan, etteivät astmalääkkeet auta yhtään. Löytyi keuhkosyöpä.
Toinen läheinen laihtui lyhyessä ajassa huomattavan paljon, ja häneltä löytyi maksasyöpä.
Kolmas läheinen kärsi puoli vuotta ummetuksesta ja ajoittaisista vatsakivuista. Häneltä löytyi haimasyöpä.
Syövän oireet ovat arvaamattomia, ja lääkärissäkin niitä selitetään usein jollain ihan muulla kuin syövällä. Keuhko-oireisiin tarjotaan astmalääkettä, ja sitten nuo äkilliset laihtumiset, ummetukset ja vatsakivutkin voivat vaatia useamman lääkärikäynnin ennen kuin syövän mahdollisuutta aletaan selvittää. Haluaisin itsekin aina uskoa, että oireisiin löytyy jokin vähemmän akuutti syy, mutta nyt kun syöpä on osunut kolmen läheisen kohdalle tuollaist
Syöpäpolilla sairaanhoitaja osaa näkemättä tehdä diagnoosin. Lonkassa kulumaa, joten voi voi kun potilas ei halua ortopedille, vaan vaatii lääkärin aikaa...
Syy: sairastettuja syöpiä takana, lonkassa isohko kasvain. Kuvattiin yksityisellä todisteeksi, ettei kyseessä ole kulumaa.
Millä lihaksilla saikut ovat ruvenneet leikkimään lääkäriä?
Mulla on kaksi sairautta, joissa on kohonnut syöpäriski. Siksi olin jo vuosia ollut tarkemmassa seulassa. Kerran verikokeissa oli poikkeamaa ja tutkimuksia lisättiin. Meni melkein vuosi ennen kuin saivat koepalan, jossa todettiin poikkeamaa. Muita oireita ei ollut. Väsymystä toki, mutta ne kaksi muutakin sairautta oireilee väsymyksenä ja töissäkin oli takana kammottava syksy. Olin ihan loppuunpalamisen kynnyksellä töiden takia.
Yksityisellä pääsee joissakin paikoissa magneettikuvaukseen yllättävän helposti ja yllättävän halvallakin. Itse hain sieltä joskus itselleni mielenrauhaa, kun pitkään jatkunut särky huolestutti. Lantion alue kuvattiin, mutta ei ollut kasveja siellä.
Herneen kokoinen möykky rinnassa oli ainoa oire.
Menehän lääkäriin ja tutkituta ainakin kilpirauhasen toiminta.
Vuosikausia jatkunut väsymys. Yöhikoilu. Selkäkipu.
Vierailija wrote:
Vuosikausia jatkunut väsymys. Yöhikoilu. Selkäkipu.
Kauanko tuota yöhikoilua oli, ja mikä syöpä kyseessä?
Vierailija wrote:
1. Väsymys, ylävatsakipu, laihtuminen, oksentelu. Oli haimasyöpä.
2. Laihtuminen, närästys, nielemisvaikeus. Ruokatorven syöpä.
3. Kyhmy rinnassa. Rintasyöpä.
4. Kohonnut arvo PSA testissä. Eturauhassyöpä.
1 ja 2 lisänä epämääräistä kipua rinnassa, käsivarressa.
Vierailija wrote:
Yksityisellä pääsee joissakin paikoissa magneettikuvaukseen yllättävän helposti ja yllättävän halvallakin. Itse hain sieltä joskus itselleni mielenrauhaa, kun pitkään jatkunut särky huolestutti. Lantion alue kuvattiin, mutta ei ollut kasveja siellä.
Millaista särkyä sulla oli? Mua on nimenomaan lantion alueen särky huolestuttanut jo pari vuotta. Ultralla ja röntgenillä on katsottu nivusia ja lonkkaa, mutta mitään ei ole näkynyt.
Itsellä ei ollut mitään oiretita, olin muka elämäni kunnossa - ja rintasyöpä todettiin seulonnassa. Edes pattia ei tuntunut.
Onko teillä väsymys ollut myös heikkoutta? Ettei jaksa kovaa fyysistä rasitusta? - Kaverin puolesta kyselen.
Minä olin pitkään sairaalassa ja kun sitten pääsin pois, niin olin jäänyt sekä koulussa kuin myös kaveriporukoissa ulkopuoliseksi, oman ikäiset tuntuivat lapsellisilta ja tunsin itseni aika yksinäiseksi. Ehkä sellainen perusturvallisuus on jäänyt uupumaan, jo ihan muistakin syistä.
t: se lapsena sairastunut.