Mitä oireita sinulla tai tutullasi on ollut kun diagnoosi olikin syöpä? Mulla on fiilis etten oo kyllä yhtään kunnossa.
Olen niin väsynyt, että hädin tuskin jaksan puhua. En kauaa. Energianpuute on valtava. Mulla on tosi paljon kaikenlaista oireilua, pahentuneet muutamassa vuodessa koko ajan. En jaksa nyt kirjoittaa mutta minua kiinnostaisi jos haluatte kertoa omakohtaisista kokemuksista?
Kommentit (53)
Sormenpään kokoinen pallukka kaulalla.
1. Väsymys, ylävatsakipu, laihtuminen, oksentelu. Oli haimasyöpä.
2. Laihtuminen, närästys, nielemisvaikeus. Ruokatorven syöpä.
3. Kyhmy rinnassa. Rintasyöpä.
4. Kohonnut arvo PSA testissä. Eturauhassyöpä.
Ihab turha kysyä täällä muiden oireista, kun syöpä voi oireilla suunnilleen millä tahansa tavalla. Kai nyt olet käynyt tutkimuksissa?
Valtava väsymys, mitään ei jaksanut enää tehdä. Suolistosyöpä.
Miten tuo korvatukossa ja selkäkipu, mikä syöpä oli kyseessä?
Kiitti vastanneille, lisääkin kuulisin.
Oon saanut masennusdiagnoosin. Joskus kävin rinnat tutkituttaan kun nänni vetäyty ja kutisi yms mutta lääkäri ei laittanut ultraan. En oo jaksanut käydä kun kaikki on vaan aina tätä masennusta vaan. Eikö kyllä perus verikokeissa oo ollut häikkää.
Mut joku mulla on, tiedän. Mut ehkä joskus sitten selviää. Ap
Minkä.ikäinen ap on ? Ja onko nainen?
Oma musertavan tuntuinen väsymys 51-vuotiasna (ilman muita oireita) oli vaihdevuosioireilua. Aloitin estrogeenin pienellä annoksella niin se väistyi ja aloin myös nukkua paremmin.
Vierailija wrote:
Valtava väsymys, mitään ei jaksanut enää tehdä. Suolistosyöpä.
Oliko sulla vatsaoireita?
Kovia vatsanväänteitä pidemmän aikaa, lääkäri määräsi jotain asidofiluspurua. Kovan väännön jälkeen pääsi jatkotutkimuksiin.
Puoli vuotta, saattohoito ja vainaa siitä. Suolistosyöpä. Ikää 58
Syöpiä on niin montaa erilaista ja monen eri asteen, ettei ole mahdollista antaa mitään oikeaa vastausta tähän. Jos kyse on vakavasta ja pitkälle levinneestä syövästä, niin oireena on muutakin kun paha olo. Eivät syöpäpotilaat turhaan käytä fentanyylilaastareita jatkuvasti.
Läheisellä väsymys, nopea laihtuminen, yskä ja kuume. Keuhkosyöpä.
Miksi ajattelet että kyseessä olisi juuri syöpä? Yleensä syöpä olisi jo edennyt muutamassa vuodessa selkeiden oireiden ilmestyttyä. Luulotautiset aina pelkäävät juuri syöpää vaikka maailmaan mahtuu vaikka kuinka paljon muitakin sairauksia.
Vierailija wrote:
Kiitti vastanneille, lisääkin kuulisin.
Oon saanut masennusdiagnoosin. Joskus kävin rinnat tutkituttaan kun nänni vetäyty ja kutisi yms mutta lääkäri ei laittanut ultraan. En oo jaksanut käydä kun kaikki on vaan aina tätä masennusta vaan. Eikö kyllä perus verikokeissa oo ollut häikkää.
Mut joku mulla on, tiedän. Mut ehkä joskus sitten selviää. Ap
Kyllä tuo pitäisi tutkia mammografiassa.
Tutulla väsymys oli ainut oire. Oli myös jotain kolotusta kehossa.
Vierailija wrote:
Sormenpään kokoinen pallukka kaulalla.
Mikä syöpä? Minulla on hyvänlaatuinen kasvain kaulalla, mutta jotain turvonneita imusolmukkeita tulee koko ajan lisää kaulaan ja niskaan ja mietityttää onko diagnoosi kuitenkaan oikea…
Vierailija wrote:
Syöpiä on niin montaa erilaista ja monen eri asteen, ettei ole mahdollista antaa mitään oikeaa vastausta tähän. Jos kyse on vakavasta ja pitkälle levinneestä syövästä, niin oireena on muutakin kun paha olo. Eivät syöpäpotilaat turhaan käytä fentanyylilaastareita jatkuvasti.
Tämä! Ja jos esim. väsymystä ja huonoutta on jatkunut jo monta vuotta, niin syöpä olisi siinä ajassa jo todennäköisesti alkanut oireilla jo niin pahasti että oksat pois! Tulisi esim. verioksennuksia, pönttö takapuolesta täyteen verta, pyörtymisiä kun ei keuhkoihin mene enää happea jne. Joitain siis selkeitä ja vakavia oireita.
Minulla oli väsymys ja sain terveyskeskuksesta neuvoksi lenkkeillä, vaikka olin laihtunut laihduttamatta 10 kiloa. Eihän se väsymys mihinkään kadonnut kun ei jaksa lenkkeillä. Lopulta menin yksityiselle ja syöpä löydettiin alle 500 euron tutkimuksilla. Sain lähetteen julkiselle puolelle hoitoon kun kerran oli otettu koepalat ja patologin lausunto ja labratulokset tulleet.
Yksityisellä ei ole mahdollista hoitaa kaikkia syöpiä. Ei uskoisi, että tk-lääkäri pitää aikuista ihmistä niin tyhmänä että neuvoo happihyppelyä hoidoksi kovaan väsymykseen.