Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhutaanpa nyt asioista aivan suoraan: Miksi yksityiseltä puolelta saa äärettömästi parempaa palvelua kaikin puolin kuin julkiselta puolelta

Vierailija
18.10.2023 |

Julkiselta puolelta ei edes saa kaikkea samaa mitä yksityiseltä. Halusin laajat verikokeet, ei saa julkiselta näitä. Kävin yksityisellä, todella nopeasti sai, hyvää palvelua ja hyvä meno kaikin puolin. Maksoi jotain 150 euroa. Julkisella omavastuu monessa asiassa helposti joku 100e ja täysin turhasta asiasta. Nimimerkillä kokemusta on.

Miksi asia on näin? Nyt suoraa puhetta.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä saa. Maksoin itseni kipeäksi kardiologian käynnillä, ja sain ihan päin hemmettiä kaikki lausunnot ja mittaukset. Väärä diagnoosi, ihan väärä lääkitys. Onneksi kunnallinen tajusi ottaa uusiksi ja mittasi oikein. Se että pääsee nopeasti hoitoon saattaa antaa kuvan että saa parempaa hoitoa, mutta ei se niin ole. Lääkärit on lääkäreitä oli ne missä vaan.

Vierailija
2/52 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella ei ole sitä kilpailun tuomaa painetta palvella asiakasta hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette tyhmiä kun käytte lääkärissä

Vierailija
4/52 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ja maksaja ratkaisee. On ihan eri maksatko itse vai maksaako veronmaksajat.

Vierailija
5/52 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi julkinen sektori edes kilpailisi asiakkaista. Korkeintaan on syytä kilpailla siitä kuka käyttää vähiten yhteiskunnan rahoja.

Vierailija
6/52 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänn juttu kun julkisen puolen lääkärit on usein niitä, jotka työskentelevät myös yksityisvastaanotoilla.

Julkinen terveydenhuolto käyttää verovaroja ja joutuu puntaroimaan mihin  ne rahat resurssoidaan, ts.pyritään viimeiseen asti välttämään turhia tutkimuksia. Se ei ole myöskään potilaan etu. Yksityisellä maksat lystin omasta pussista, joten ilomielin saat myös ei-niin tarpeellisia tutkimuksia jos haluat.

Vierailija
7/52 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikeasti selvitettävä vaiva niin ihan yhtä huonoa palvelua. "Ei näy mitään ei ole vakavaa hymy huuleen vaan viis kivuista"

Vierailija
8/52 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi kun sinä maksat ne kokeet itse, julkisella puolella ei ole rahaa jokaisen matti meikäläisen toiveita toteuttaa ja siksi siellä pyritään siihen että otetaan vaan ne kokeet jotka tutkimukset jotka ovat tarpeen. Esimerkiksi vaikka kun haet ruokajonosta ilmaista ruokaa saat sitä mitä on tarjolla mutta jos menet ravintolaan itse maksavana asiakkaana saat tilata ihan mitä vaan haluat.

Vierailija
9/52 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt viimeisen kahden vuoden aikana kahdessa leikkauksessa julkisella puolella. Todella hyvää palvelua. En voi valittaa.

Vierailija
10/52 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska yksityisellä resurssit allokoidaan kysyntään, jos et pysty vastaamaan kysyntään joku muu tekee sen. Julkisella resurssit allokoidaan sen perusteella kenellä on pisimmät jonot = sieltä puuttuu resursseja. Seen that been there

Vierailija
11/52 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vitkutella ja sössiä julkisella niin se sama ihminen tulee sinulle yksityiselle asiakkaaksi, saat tuplasti laskutettua

Vierailija
12/52 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää ihan näin aina mene. Tiedän monta yksityistä Kotihoidon tuottajaa joidenka käytönnöt ja mallit eivät kestäisi päivänvaloa. Mistäkö tiedän? Ihan vain siksi tiedän, koska olen ollut niissä töissä ja nähnyt tilanteen.

Vierailija
13/52 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen hyötyy siitä, mitä enemmän turhia tutkimuksia ihmiset vaativat. Julkinen ei. Siinä ero.

Vierailija
14/52 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut aina aivan hyvää palvelua julkisella. On ollut osaavia ja potilasta kuuntelevia lääkäreitä ja hoitajia, ainoastaan yhden tympeän sairaanhoitajan muistan.

15/52 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miksi julkinen sektori edes kilpailisi asiakkaista. Korkeintaan on syytä kilpailla siitä kuka käyttää vähiten yhteiskunnan rahoja.

Ei julkinen kilpailekaan, mutta yksityinen joutuu kilpailemaan toisen yksityisen kanssa. Yksinkertaistettuna homma menee niin, että yksityisellä A sun toivotaan olevan tyytyväinen ja valitsevan seuraavallakin kerralla yksityisen A eikä yksityistä B tai C, muitta julkisella taas toivotaan, ettei asiakas tulisi enää koskaan uudelleen vaan menisi yksityiselle. 

Vierailija
16/52 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat hieman liioitella. Ainoa miten tuo olisi edes teoreettisesti mahdollista olisi ettet saa lainkaan palvelua julkisella.

Vierailija
17/52 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maksaa 20e kun käy terveyskeskuslääkärillä. Onko ihme jos 150 eurolla saa vähän parempaa palvelua kuin parillakympillä?

Vierailija
18/52 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä sysytä: 💰💰💰💰💰💰💰

Vierailija
19/52 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtälö on niin yksinkertainen, niin muutetaan koko perusterveydenhuolto sitten yksityiseksi ja kaikki saavat loistavaa palvelua sitten.

Onhan se jossain Keski-Euroopassa sairaskassoihin perustuvat pitkälti yksityinen järjestelmä.

Siellä kyllä joutuu maksamaan enemmän terveydenhuollosta sitten enemmän kuin Suomessa, mutta kyllä se systeemi sinänsä aika hyvin toimii.

Jos tähän mentäisiin, niin koko terveyskeskusjärjestelmä pitäisi purkaa.

Jos taas halutaan että on julkisia terveyskeskuksia niin niille täytyy löytyy uskottava rahoitus.

Vierailija
20/52 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei tää ihan näin aina mene. Tiedän monta yksityistä Kotihoidon tuottajaa joidenka käytönnöt ja mallit eivät kestäisi päivänvaloa. Mistäkö tiedän? Ihan vain siksi tiedän, koska olen ollut niissä töissä ja nähnyt tilanteen.

Näissäkin yleensä se ratkaisee kuka palvelun maksaa. Jos asiakas maksaa palvelun itse voi vaatia huomattavasti enemmän kuin jos palvelun maksaa ja ostaa julkinen sektori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän