IL:n Näkökulma: Hei Helsinki – Viimeinen sammuttaa sitten valot!
Hyvä näkökulma Helsingin järjettömästä kehityksestä. Hölmöt Vihreät koittavat tuhota kaupungista loputkin mitä on jäljellä.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/7b82e4ac-8815-44ae-8de2-19204bc9…
Kommentit (79)
Jos te kaikki olette luopuneet Helsingissä käynnistä niin miksi meillä on koko ajan ruuhka aamulla sisään ja illalla ulos?
Vierailija wrote:
Asumme Espoossa perheen kanssa ja olemme lopettaneet käytännössä Helsingin keskustassa käymisen ja palveluiden käyttämisen kokonaan autoilun vaikeuttamisen vuoksi.
Kukaan täysjärkinen ei asu Nimbylandissa, joten varmaan myös helsinkiläisille, että pysytte siellä. Samat palvelut löytyvät kyllä teillä sielläkin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Joo. Helsingin kasvu jatkuu kuten ennenkin. Autoilijoiden valitus on ehtymätön luonnonvara, siihen ei kannata aikaansa tuhlata.
Helsingissä ei ole tainnut nyt jo vuosiin kasvaa mikään muu kuin maa han muutto. Suomalaiset muuttavat sieltä pois kehyskuntiin ja muualle.
Kaveri muutti suoraan Sveitsiin vaimonsa kanssa, kun helsingin meno alko olla jo sitä luokkaa ettei pää enää kestänyt noita tiettyjä tyyppejä. Kävin siellä kesällä kylälemässä, niin en nähnyt yhtään tummaa ihmistä missään. Se oli jotenkin outoa ettei yhtään tullut vastaan. Kaveri sano ettei tässä pikku kaupungissa taida ollakkaan, kun ei ole itsekään nähnyt. Sano, että pyöränkin voi jättää lukitsematta, niin sitä ei viedä. Kyllä omakin hermo lepäsi ja oli turvallinen olo koko aika. Kävi siellä yksin seikkailemassa
No asioita ei voi aina muuttaa mieleisekseen, mutta omaa suhtautumistaan asioihin voi muuttaa aika helposti.
Vierailija wrote:
Mitäs sitten tehdään kun Helsinki näivettyy eikä siellä enää kukaan suomalainen halua asua?
Miksi asialle pitäisi tehdä jotain kun tuollaista on haluttu. On Suomessa muitakin kaupunkeja.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Joo. Helsingin kasvu jatkuu kuten ennenkin. Autoilijoiden valitus on ehtymätön luonnonvara, siihen ei kannata aikaansa tuhlata.
Helsingissä ei ole tainnut nyt jo vuosiin kasvaa mikään muu kuin maa han muutto. Suomalaiset muuttavat sieltä pois kehyskuntiin ja muualle.
Kaveri muutti suoraan Sveitsiin vaimonsa kanssa, kun helsingin meno alko olla jo sitä luokkaa ettei pää enää kestänyt noita tiettyjä tyyppejä. Kävin siellä kesällä kylälemässä, niin en nähnyt yhtään tummaa ihmistä missään. Se oli jotenkin outoa ettei yhtään tullut vastaan. Kaveri sano ettei tässä pikku kaupungissa taida ollakkaan, kun ei ole itsekään nähnyt. Sano, että pyöränkin voi jättää lukitsematta, niin sitä ei viedä. Kyllä omakin hermo lepäsi ja oli turvallinen olo koko aika. Kävi siellä yksin seikkailemassa
Sinulta hyvä kirjoitus, olen itse huomannut saman. Olen käynyt lomilla Sveitsissä, Genevessä on tullut käytyä useamman kerran. Geneven ostoskaduilla ei kulje somaleita, eikä ähläm sählämeitä. Jos Genevessä näkyy arabeja, nämä ovat niitä rikkaita eivätkä mitään rupusakkia. Taksikuski oli tumma poika Afrikasta, vei meidät lentoasemalle. Siinä jutusteltiin, kyselin häneltä, että mistä on kotoisin kun nyt näkee ihan väristä, että ei ole Sveitsistä. Hän sanoi painokkaasti, että hän on ensisijaisesti sveitsiläinen, eli on integroitunut sveitsiläiseen yhteiskuntaan, ollut ilmeisesti pakko. Toisekseen hän on sitten afrikkalainen ja käy kotikonnuillaan silloin tällöin. Että näin Sveitsissä, miksi ei samaa Suomessa.
Liikenneväylien rampauttaminen on kaupungin elinvoimaisuuden kannalta sama kuin verisuonitukos tai sepelvaltimotauti ihmisen hyvinvoinnille. Suomi on edelleen harvaan asuttu ja hajanainen maa, jossa ei monet ilman autoa pärjää.
Helsingin illuusio siitä, että kaikki tarpeellinen on sen asukkaille aina lähellä ja ei olisi tarvetta juurikaan minnekään liikkua on valheellinen ja puhtaasti ideologinen. Helsinki ei voi olla asukkailleen kuin avovankila.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Sveitsissä kyllä on jonkin verran tummempaakin porukkaa, mutta selkeästi jakautuneet alueittain. He tekevät lastenhoitajan ym. matalapalkattuja töitä.
Suomessa tää on vähän sama juttu, ajat tunnin-kaksi johonkin suuntaan pk-seudulta niin eipä näy uussuomalaisia. Kesäisin käydään usein miehen kanssa ajelemassa ja päiväreissuilla, ja se on kuin kotiinsa tulisi: kaikkialla kantasuomalaisia perheitä.
Nyt tulee rankat ajat kaikille niille paikkakunnille, joihin helsinkiläisiä muuttaa! Ajatelkaas sitä. Voitte joutua evakkoon omista ihanista kylistänne, kun ne vallataan helsinkiläisten toimesta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Hesa saa sitä mitä ovat äänestäneet. Sinnemäki häärää ja määrää.
No, fillaristit taputtaa ja heitäkin on paljon.
Ehkä kesällä, Suomen talvi on liian varallinen pyöräilyyn. T: fillaristi
Höpö höpö. Pyöräilen polkupyörällä ympäri vuoden, myös talvella pakkasessa lumen seassa koska minulla ei ole autoa. Asun Oulun lähistöllä ja täällä on lunta talvella ja pyöräteitä ei mene joka paikkaan.
Sähkö tulee töpselistä ja raha seinästä
t.vihertävä kaniini
Mä en nyt täysin ymmärrä. Suurin parku tulee siis autoilijoilta, mutta miten siis Hki on heikentänyt autoilua.
Itse muistan ajan ennen Makkarataloa ja metroa - silloin oli todella nihkeää ajaa keskustassa.
Nythän sitä tilaa riittää. Myös Stockalla on parkkihalli, jossa saa ilmaisen parkin jos ostaa viikonlopun rapuskat.
Haluatteko te tosiaan esim. sikakalliit parkkimittarit, vai siis mitä te autoilijat haluatte? Edelleenkin on katuparkit ja tietyt paikat. Tämä on joku ihme psykoosi, jossa muistellaan aikaa jota ei koskaan ollut.
Kertokaa - kuuntelen mielelläni, että miten te kävitte keskustassa autolla? Ilmeisesti kaikki on vaan ajanut Stockan eteen ja lähtenyt shoppailemaan :)
Vierailija wrote:
Asumme Espoossa perheen kanssa ja olemme lopettaneet käytännössä Helsingin keskustassa käymisen ja palveluiden käyttämisen kokonaan autoilun vaikeuttamisen vuoksi.
No voi harmi, kun just teitä varten ei ole aina vapaata parkkia jokaisen pikkuputiikin edessä.
Vierailija wrote:
Mä en nyt täysin ymmärrä. Suurin parku tulee siis autoilijoilta, mutta miten siis Hki on heikentänyt autoilua.
Itse muistan ajan ennen Makkarataloa ja metroa - silloin oli todella nihkeää ajaa keskustassa.
Nythän sitä tilaa riittää. Myös Stockalla on parkkihalli, jossa saa ilmaisen parkin jos ostaa viikonlopun rapuskat.
Haluatteko te tosiaan esim. sikakalliit parkkimittarit, vai siis mitä te autoilijat haluatte? Edelleenkin on katuparkit ja tietyt paikat. Tämä on joku ihme psykoosi, jossa muistellaan aikaa jota ei koskaan ollut.
Kertokaa - kuuntelen mielelläni, että miten te kävitte keskustassa autolla? Ilmeisesti kaikki on vaan ajanut Stockan eteen ja lähtenyt shoppailemaan :)
Sama mussutus autoilijoilta Turussa: saatiin helvetin hieno toriparkki, mikä seisoo tyhjänä. Ei autoilijat halua maksaa paria euroa pysköintimaksuja.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Hesa saa sitä mitä ovat äänestäneet. Sinnemäki häärää ja määrää.
No, fillaristit taputtaa ja heitäkin on paljon.
Ehkä kesällä, Suomen talvi on liian varallinen pyöräilyyn. T: fillaristi
Höpö höpö. Pyöräilen polkupyörällä ympäri vuoden, myös talvella pakkasessa lumen seassa koska minulla ei ole autoa. Asun Oulun lähistöllä ja täällä on lunta talvella ja pyöräteitä ei mene joka paikkaan.
minäkin pyöräilin. Kunnes selkä jämähti eikä muutenkaan ole järkeä. Ei pyöräilystä tule mitään massojen liikuntamuotoa Suomessa talviaikaan, sori vaan vihreät
Vierailija wrote:
Jos te kaikki olette luopuneet Helsingissä käynnistä niin miksi meillä on koko ajan ruuhka aamulla sisään ja illalla ulos?
Koska liikennejärjestelyt ja ns. vihreä aalto on purettu.
Ennen pääsi sujuvasti keskustaan vihreillä valoilla ajaen jos ajoi juuri oikeaa nopeutta. Nykyään sellaista ei enää ole. Ajoit miten tahansa joudut pysähtymään punaisiin vähän väliä ja mm. siitä juuri syntyy ne ruuhkat kun kaikki on sotkettu.
Vierailija wrote:
muistain 90-luvulla oli mahdollista löytää stadista kadun varrelta pysäköintipaikka. Kävin mm. leffassa aina autolla. No nyt ei enää tarvitse käydä leffassa
Vierailija wrote:
Olen yrittänyt kysyä samaa aiemmin, mutta koskaan ei tule vastausta. Ilmeisesti jokaisen autoilijan toive on, että JUURI HEILLE olisi varattu ilmaiset tilat - viis siitä, että näitä haluajia on tuhansittain.
Olet oikeassa: autoilijat muistelevat aikaa, jota ei koskaan ollut. Autoja on huomattavasti enemmän kuin heidän lapsuusvuosinaan joskus 70- tai 80-luvulla, mutta se ei mene jakeluun. Koskaan ei ole ollut tarkoitus, että keskustan katuja ajellaan omalla autolla ja pysähdytään esim. Roballa jokaisen kaupan eteen shoppailemaan, mutta tämä on autoilijoiden haave.
Ennen on jaksettu kävellä. Nykyihminen ei halua enää kävellä, vaan kaikkialle pitäisi päästä bensakyydillä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Koska liikennejärjestelyt ja ns. vihreä aalto on purettu.
Ennen pääsi sujuvasti keskustaan vihreillä valoilla ajaen jos ajoi juuri oikeaa nopeutta. Nykyään sellaista ei enää ole. Ajoit miten tahansa joudut pysähtymään punaisiin vähän väliä ja mm. siitä juuri syntyy ne ruuhkat kun kaikki on sotkettu.
Valoissa seisomisesta tulee myös suurimmat pakokaasut ympäristöön. Tampereella sama. Täällä pitää ajaa ylinopeutta että pääsee vihreällä linjalla - näinpä sitten olen tehnyt jo vuosia. Jos ei aja ylinopeutta, pitää pysähtyä jokaiseen risteykseen missä valot - aina punainen palaa. Tampereella on typerät päättäjät. Samaa vihreää paskaa kuin Helsingissä. Tampereen keskusta on myös näivettynyt. Vihreät haluavat että kaupungissa ei ole kauppoja eikä palveluita. Inhoan Vihreitä sairasta sakkia.
Vierailija wrote:
Miksi vihreät eivät itse muuta maalle tai metsään kun vihaavat autoja niin paljon. Miksi vihreiden agendan vuoksi pitää kaikkien helsinkiläisten kärsiä?
”Ainut syy muuttaa metsään on insesti” - vihreiden valtuutettu pahoittelee someraivon herättänyttä kirjoitustaan
- Syrjäseudulla on tosi masentavaa ja tylsää, Helsingin vihreiden kaupunginvaltuutettu Fatim Diarra sanoo Iltalehdelle.
Saman asian olisi ajanut muutto vaikkapa Utajärvelle tai Nilsiään.