Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko liikkeellä jotain etova olo -flunssaa?

Vierailija
17.10.2023 |

Koko päivän on ollut etova olo. Lisäksi lieviä flunssaoireita. Onko nyt liikkeellä jotain paha olo -flunssaa?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Koronaa on todella runsaasti nyt.

Varmasti näin. Äitini pyyhkii postit ja ostokset edelleen kloritella. Toimelias isäni tosin meni sekavuustilaan ja joutui vuodepotilaaksi kolmannen rokotteen jälkeen. Vieläkään ei ole kenelläkään antaa diagnoosia isäni tilaan.

Toisaalta myös turhaa, koska lääkeyhtiö irtisanoutui sopimuksessa kaikista haittavaikutuksista. Toki ne piti raportoida, kuten kokeellisten rokotteiden kohdalla tuleekin tehdä.

Vierailija
22/65 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit nyt vähän juksannut, että oli kuumetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei ole. Mikään flunssa ei voi aiheuttaa etovaa oloa. Kyllä flunssaisena kaikki ovat pirteitä. Sellainen väite, että flunssa liikkuisi on kyllä täysin tuulesta temmattu. Sehän tarkoittaisi sitä, että flunssa tarttuu.

Niinpä. Täytyy olla melko tyhmä, että kuvittelee flunssan aiheuttavan pahaa oloa. Kyllä jokainen se verran ymmärtää, että flunssasta tulee hyvä olo.

Vierailija
24/65 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kuvottaa ja on kipuja. Alkoi viime viikolla. Makuaistikin muuttui. Kaikkea raikasta voi syödä, heviä, jogurttia, muut etoo.

Vierailija
25/65 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minua kuvottaa ja on kipuja. Alkoi viime viikolla. Makuaistikin muuttui. Kaikkea raikasta voi syödä, heviä, jogurttia, muut etoo.

Jassoo.

Vierailija
26/65 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli toissaviikolla erittäin kuvottavaa oloa 3-4pv ajan, mitään ei tullut ns ylös eikä kurakaan lentänyt, ehkä hieman löysempi vatsa kakkosella käydessä (ei kuitenkaan tarvetta hypätä wcssä normaalia useammin) mutta oli tosi etova olo oikeastaan koko ajan ja työpäivän jälkeen pystyin vain röhnöttämään sohvan pohjalla ja nukahtelin, väsymyskin oli normaalia kovempaa.

Sitten se tokeni, mutta kesti tosiaan useamman päivän. Korona-testi oli neg. Ja luotan siihen, koska sain siitä ihan sekunneissa selkeän positiivisen 1,5v sitten (eikä ollutkaan mikään "kevyt pikkuflunssa minulla, ei kestoltaan eikä oireiltaan).

Vierailija
27/65 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulla osoittautui koronaksi.

Muistithan mennä parvekkeelle soittamaan säkkipilliä ja teippaamaan ikkunoihin kirjaimia, joista voi lukea, että me selvitään tästä.

Vierailija
28/65 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen lapseni on valitellut pari päivää kuvotusta eikä saa syötyä. Mehu menee ja vähän hedelmiä. Ehkä sitten on jotain liikkeellä.

Vierailija
29/65 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20!!

Teillä ei saa olla päivääkään pois ilman lääkärintodistusta? Millainen työnantaja tai lääkäri neuvoo noin? Hänkö ottaa sitten vastuun siitä, kun se korona tarttuu johonkuhun toiseen/iin ja voi olla jollekin todella vakava tauti?

Luoja mitä vastuuttomuutta🤬🤔😱

T. 1,5v sitten koronassa ollut

Vierailija
30/65 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse tein hetki sitten koronakotitestin ja oli positiivinen tulos. Chattailin työpaikkalääkärin kanssa ja koska ei kuumetta niin käski vaan mennä huomenna töihin (tartuttamaan muita!). Ja meillä siis vaaditaan aina lääkärintodistus, jos töistä poissa.

Onko sinulla siis flunssan oireita? Miten ihmeessä lekuri voi kehottaa menemään sairaana töihin? Eihän kuume ole ainut kriteeri sairaana olemiselle. 

On edesvastuutonta lähteä levittämään muihin tautia, luulisi tämän jo olevan kaikille selvää, ennen kaikkea lääkärin luulisi tämän tajuavan. 

Vierailija
31/65 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sinä koronassa oleva sujuvasti aamulla ilmoitat pomolle, että olet koronassa ja yöllä nousi kuume. Ja jos lääkäriin pitää mennä, niin siellähän sulla ei kuumetta ole, koska olet lääkinnyt itsesi yöllä ja aamulla niin, että kuume laski ja jaksoit ylipäätään lähteä sinne lääkäriin. Ei se lääkäri sinulle voi sanoa, että kusetat häntä, vaan hän kirjoittaa sulle sen l.todistuksen ja piste. Vähintään 3pv ajaksi, koska oltava myös 1 kuumeeton päivä ennen töihin paluuta.

Vierailija
32/65 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Koronaa on todella runsaasti nyt.

Varmasti näin. Äitini pyyhkii postit ja ostokset edelleen kloritella. Toimelias isäni tosin meni sekavuustilaan ja joutui vuodepotilaaksi kolmannen rokotteen jälkeen. Vieläkään ei ole kenelläkään antaa diagnoosia isäni tilaan.

Toisaalta myös turhaa, koska lääkeyhtiö irtisanoutui sopimuksessa kaikista haittavaikutuksista. Toki ne piti raportoida, kuten kokeellisten rokotteiden kohdalla tuleekin tehdä.

Eli tästä vastaa kuka? Edellinen hallitus? Nykyinen. Loppupeleissä valtio, joka pesee kätensä, koska sopimuksessa on lukenut irtisanoutuminen lääkeyhtiö taholta.

Vierailija
33/65 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman päivän ajan on ollut ajoittain etova olo, välillä tuntuu siltä, että tulisi flunssa. Mutta ei mitään, välillä pientä kurkun karheutta ja tänään vapaapäivän on ollut todella väsynyt olo. Siispä huomenna töihin..

Vierailija
34/65 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse tein hetki sitten koronakotitestin ja oli positiivinen tulos. Chattailin työpaikkalääkärin kanssa ja koska ei kuumetta niin käski vaan mennä huomenna töihin (tartuttamaan muita!). Ja meillä siis vaaditaan aina lääkärintodistus, jos töistä poissa.

Tragikoomista, miten tässä asiassa mentiin TÄYSIN ÄÄRILAIDASTA TOISEEN. Pandemian aikaan aivan äärivarovaisuus ja nyt vaikka olisi mikä räkänuharipuli-hyppykuppa päällä pitää oireisenakin mennä töihin tartuttamaan kaikki työkaverit ja asiakkaat.

Vierailija
35/65 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Koronaa liikkeellä

Sain vihdoinkin älypuhelimen. Mistä sen Koronavilkun saa ladattua?

Vierailija
36/65 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vaan meillä menee. Vastaava tapaus oli keväällä ja ei muuta kuin kaveri töihin. Itse pidin kyllä etäisyyttä tähän tyyppiin.

Ja omalla luonteellani en kyllä ala valehtelemaan, että on kuumetta kun ei kerran ole! Näitä v..un lusmuilijoita kun on työpaikalla nähty tarpeeksi, siksi varmaan nykyään kaikilta vaaditaan sairauslomatodistus poissaolosta...

Vierailija
37/65 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mulla osoittautui koronaksi.

Muistithan mennä parvekkeelle soittamaan säkkipilliä ja teippaamaan ikkunoihin kirjaimia, joista voi lukea, että me selvitään tästä.

Jos mahdollista, niin suosittelen kuuntelemaam Lauri Tähkän masinoimaa kokoonpanoa Toivon Kärki ja heidän biisiään uuden edessä. Se auttaa. Niin ja laita nalle ikkunaan.

Vierailija
38/65 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Aikuinen lapseni on valitellut pari päivää kuvotusta eikä saa syötyä. Mehu menee ja vähän hedelmiä. Ehkä sitten on jotain liikkeellä.

Aina on jotain liikkeellä. Teilläkin liikkuu mehua ja hedelmiäkin vähän.

Vierailija
39/65 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Se on tämä palsta. Laajemmin Sanoma osakeyhtiö.

Vierailija
40/65 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen lukenut ettei kotitestit näyttäisi nykyistä koronan muotoa, onko näin? Olisi kiva tietää. Vai käyttekö virallisissa testeissä?

Kyllä kotitestit toimivat vieläkin. Siinä on tietty aikaikkuna milloin virusta erittyy tarpeeksi testin onnistumiseksi. Ne eivät osoita näytteestä piikkiproteiinia, joka muuttuu nopeasti, vaan nukleokapsidia, joka muuttuu hitaammin. Itse sain 3-4 viikkoa sitten kahdesta kotitestistä positiivisen. FlowFlex antoi hyvin selkeän tuloksen kun oireiden alkamisesta oli kulunut useampi päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän