Uudessa Tuntemattomassa Rokkaa esittää nainen
Juho Mantere kirjoitti Tuntemattomasta sotilaasta version, josta nuorisoteatteri haltioitui: ”Elokuvat antavat melko silotellun kuvan” (yle.fi) 20-vuotias Margit Lepp tekee Rokan roolin Riihimäen Nuorisoteatterin esityksessä Tuntematon sotilas.
Kommentit (28)
Naisia ei ollut rintamalla tuohon aikaan.
Miksi kaikki pitää pilata? Jos haluavat naissankarin niin siitä voi tehdä aivan oman tarinansa. Kohta varmaan Robin Hoodistakin tehdään musta japanilainen lesbo.
Kas kun eivät ole löytäneet apinaa esittämään Rokkaa.
Vielä ehdit ilmoittautua.
Näin Tuntemattomasta version jossa kaksi naista ja miestä esitti kaikki roolit. En pitänyt.
Teatteriin kuuluu, että voidaan esittää vastakkaista sukupuolta, eläintä tai vaikka tammenterhoa. Tärkeintä on, että katsoja uppoutuu esitykseen.
Annndddd????? Koko tarinakin on mielikuvitusta, joten miksei sitä voi improvisoida/parantaa? Menkää oikestobotit helvettiin palstalta.
Vierailija wrote:
Teatteriin kuuluu, että voidaan esittää vastakkaista sukupuolta, eläintä tai vaikka tammenterhoa. Tärkeintä on, että katsoja uppoutuu esitykseen.
No kun ei voida! Kauhea huuto oli siitä Pedro Moldovarin näytelmästäkin. Oliko se Kaikki äidistäni? Kun ois pitäny olla joku oikea transsutranssu näyttelemään.
Miksi aina Rokka? Olisi siellä muitakin hahmoja, joihin sitä jännittävää modernia twistiä voisi tunkea.
Mielestäni nainen esittämässä vaikka Koskelaa tai Lehtoa olisi paljon omaperäisempi ja kiinnostavampi ratkaisu.
Kai siinä on myös kullia jokaiselle naisupseerille tyrkyttävä miespuolinen lotta Kotilainen?
Vierailija wrote:
Aiotteko mennä katsomaan?
Ai Riihimäen nuorisoteatteria? Olin jo junalippuja varaamassa, mutta piti perua kun kuulin että Rokkaa esittääkin nainen
Minä olen käsikirjoittanut oman Tuntematon sotilas näytelmäni missä rokka ei ole ihminen vaan hernerokkapurkki.
Ihan hauska idea. Tarinoilla saa leikkiä.
Mutta. Voisiko Suomen kulttuurikentällä vihdoin tapahtua jotain muuta kuin Tuntematon sotilas, Seitsemän veljestä ja Tove Jansson?
Vierailija wrote:
Kas kun eivät ole löytäneet apinaa esittämään Rokkaa.
Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi.
Vierailija wrote:
Ihan hauska idea. Tarinoilla saa leikkiä.
Mutta. Voisiko Suomen kulttuurikentällä vihdoin tapahtua jotain muuta kuin Tuntematon sotilas, Seitsemän veljestä ja Tove Jansson?
Miten olisi vaikka "Pikku Heidi" Missä Heidiä näyttelee kaksimetrinen kaljamahainen ja karvainen äijä?
Siinä sitten elokuva, jota en mene katsomaan.
Jaa.