Tuotteita joita Suomesta ei saa, mutta toivoisit että saisi
Keskustellaan tässä ketjussa kaikista mahdollisista tuotteista ja palveluista, joita Suomesta ei löydy, mutta toivoisit että löytyisi! Pidetään ketju asiallisena, kiitos!
Aloitan: kuivausrumpuliinat eli dryer sheets. Nämä ovat ilmeisesti Ameriikan ihmemaassa ihan arkipäivää, mutta täällä en ole koskaan moisia nähnyt missään. Onko kuivausrummun käyttö muka vieläkin niin harvinaista Suomessa, ettei tuollaisille löytyisi markkinoita? 🤷♀️
Kommentit (29)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Dryer sheets on täysi turhake.
Itse en tiedä, kun en ole kokeillut, mutta haluaisin kyllä kokeilla. Olen ymmärtänyt, että ne vähentävät pyykin sähköisyyttä ja myös antavat pyykille tuoksua. Mulle kelpaisi molemmat ominaisuudet silloin tällöin.
Oletko kuullut huuhteluaineista? Ne liinat sisältää ihan samaa ainetta, yhtä haitallisena.
Huuhteluaine hajustaa koko pyykin. Noilla liinoilla voisi kai saada tuoksua pelkästään niihin tekstiileihin, joihin haluaa siten, että ei kuivaa kaikkea rummussa. Mä esim. haluaisin omiin lakanoihin välillä tuoksua, mutta samassa koneellisessa on melkein aina jotain sellaista, johon en joko halua tuoksua tai jonka kanssa ei saa käyttää huuhteluainetta. Yleensä sitten luovun siitä tuoksusta, koska en ehdi/viitsi pyörittää puolityhjiä koneellisia vain saadakseni pariin lakanaan tuoksua mukaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Dryer sheets on täysi turhake.
Itse en tiedä, kun en ole kokeillut, mutta haluaisin kyllä kokeilla. Olen ymmärtänyt, että ne vähentävät pyykin sähköisyyttä ja myös antavat pyykille tuoksua. Mulle kelpaisi molemmat ominaisuudet silloin tällöin.
Oletko kuullut huuhteluaineista? Ne liinat sisältää ihan samaa ainetta, yhtä haitallisena.
Huuhteluaine hajustaa koko pyykin. Noilla liinoilla voisi kai saada tuoksua pelkästään niihin tekstiileihin, joihin haluaa siten, että ei kuivaa kaikkea rummussa. Mä esim. haluaisin omiin lakanoihin välillä tuoksua, mutta samassa koneellisessa on melkein aina jotain sellaista, johon en joko halua tuoksua tai jonka kanssa ei saa käyttää huuhteluainetta. Yleensä sitten luovun s
Mutta puolityhjiä kuivausrummullisia kyllä tykkäisit pyöritellä?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote: Mustaa kylmää kahvia kaupasta. Kerran sai lidlistä ja se sitten katosi, vaikka oli ihan loisto tuote.Tilattua onneksi saa.
https://shop.lofbergs.fi/products/cold-brew-antioquia-reserve-1l?varian…
Harmi, että noin kallista litrasta, kun kyseessä on pelkästään musta kahvi. Halvemmaksi tulee ostaa se kannu ja kahvipurua muualta, minkä avulla voi sitten tehdä tuota itse. Muistan lidlissä olleen hinnalla sen vaniljalla maustetun vaan 1.5e siitä 300mil purkista, mikä aina riitti mulla kahdelle päivälle.
"Mutta puolityhjiä kuivausrummullisia kyllä tykkäisit pyöritellä?"
Ei kai se paljoa sen enempää aikaa tai energiaa kuluta, kuin täydemmän rummullisen kuivattaminenkaan? En siis rumpukuivaisi muuta kuin ne pyykit, joihin haluan tuoksua. Loput kuivattaisin narulla. Ja kyllä mä ehdin ripustaa pyykkejä narulle ihan arki-iltanakin. Eihän siihen mene edes kymmentä minuuttia aikaa, kun taas puolityhjän pyykkikoneellisen pyörittäminen kestää 2 tuntia.
Tilattua onneksi saa.
https://shop.lofbergs.fi/products/cold-brew-antioquia-reserve-1l?varian…