Kätilö paikalla, jos kysyttävää.
Kommentit (42)
Vaikka omasta mielestäni siitä oli kauneus kaukana ....:-)
Jos imukuppisynnytys, niin onko aina lastenlääkäri paikalla, vai vaan silloin jos odotettavissa esim. elvytystilanne?
Vaikea sanoa, mutta eihän tuollaisesta pienuudesta haittaa ole, kasvavat siitä kyllä. Pääasia, että söit riittävästi etkä tupakoinut. kuten mainitsitkin. Ilmeisesti tulet jatkossakin synnyttämään keskimääräistä pienempiä vauvoja.
klö
miten yleensä käynnistetään jos kanavaa jäljellä, ks pehmeä ja n. sormelle auki? viikkoja 39
Minun mielestäni kaunis synnytys tapahtuu rauhallisissa olosuhteissa hallitusti, ei toimenpiteitä eikä veri roisku. Mahdollisimman luonnonmukaisesti ja " aidosti" .
klö
Kyllä imukuppisynnytykseen pyydetään aina lastenlääkäri.
klö
Ei välttämättä mitään. Joskus saatta kohdunsuu aueta jo raskausaikana helpommin tai sitten, jos on arpeutunut, ei välttämättä avaudu synnytyksessä ilman pientä apua.
klö
En ole klö, mutta minulla ei vaikuttanut kumpaankaan mitenkään. kaikki meni ok. Good luck!
Tietääkseni ei ja ovat aika kalliitakin ja laitospakkauksissa( Prom-testi).
klö
Milloin viimeistään käynnistetään?
Vaikea tietää, olisi kannattanut kysyä siinä tilanteessa olevilta henkilöiltä silloin.
klö
Oksitosiinia oli tarvittu kahdessa aikaisemmassakin synnytyksessä, koska supistukset vaimenivat ja loppuivat kokonaan 3-4 cm kohdalla.
Joskus vie, ei aina . Yksilöllistä tämäkin.
klö
Esikoiseni syntyi raivotarjonnassa, ja ponnistus oli helppo. Toinen ja kolmas lapsi syntyivät otsa ja kasvot edellä, ja ponnistusvaiheet olivat aivan kamalia :(
N. viikon kuluttua, Sinuna toivoisin, että menee ensi vuoden puolelle. Onnea synnytykseen!
klö
Jos synnytys on todella ollut jo käynnissä, ihmettelen samaa minäkin. Kyllä olisi pitänyt laittaa olosuhteita ja tilannetta sen tarkemmin tuntematta.
klö
Kaikki oli ihan kunnossa, ja olin sanonut että haluan jakkaran. Kun kätilö sanoi että ala ponnistaa, pyysin jakkaraa, mutta minulle sanottiin että ei sitä nyt haeta, vaan ponnistat tässä sängyssä. Ponnistusvaihe sängyllä kesti 18 minuuttia. Mahtoiko osua vaan laiska kätilö, joka ei tykkää ottaa vauvaa vastaan huonossa asennossa lattialla? Vai voiko jakkaran kieltämiseen olla joku ihan oikeakin syy?
T:17
Vierailija:
Vaikea tietää, olisi kannattanut kysyä siinä tilanteessa olevilta henkilöiltä silloin.
klö
Eli ei toivoakaan, että geishakuula pysyisi sisällä saatika kaksi.
Kannattaisko ottaa neuvolaan yhteyttä vai vaan tehostaa jumppausta?
En polta, en juo, en käytä huumeita. Söin raskausaikana hyvin (en siis " laihduttanut" ). Itse olin syntyessäni 3900g ja mieheni 4100g.