Miksi kasvovesi levitetään iholle pumpulilapuilla? Eikö voi kaataa kämmenelle
Kommentit (74)
Ette varmaan tienneet mutta miehille myydään kasvovettä jota suositellaan käytettäväksi juuri noin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jos käyttää kosteuttamiseen tms. niin silloin ei varmaan tarvi pumpulia. Mulla kasvovesi poistaa myös likaa tai karstaa tai mitä se nyt on, niin se jää kivasti pumpuliin.
Mitä kasvovettä käytät? Nykyään tosi harva kasvovesi on enää puhdistustarkoitukseen, yleensä ne on yksi osa kasvojen kosteutusta.Clinique, pullon mukaan kuorii ja kosteuttaa.
Ei sillä pumpulilla ole mitään tekemistä sen kuorimisen kanssa. Todennäköisesti kasvovetesi sisältää jotain aha-happoja tms jotka hoitaa sen kuorimisen ja jotka toimii myös vaikka sen kasvoveden levittää kasvoille vaikka käsin.
Kyllä sitä karstaa jää pumpuliin, näkyy selvästi. Tiedän kyllä miten omalle ongelmaiholle sopiva tuote toimii.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kasvovedellä puhdistetaan epäpuhtaudet. Eikös se vanulappu ole kätevin tässä. Kädet on aina likaiset, miksi niillä pitäisi kosketella kasvoja. En myöskään ymmärrä kasvojen suihkuttelua kasvovedellä, silloin epäpuhtaus jää kasvoille, ei vanulappuun.
Joskus 90-luvulla oli noita puhdistavia vanulapulla levitettäviä kasvovesiä.
Clearasil.
Vierailija wrote:
Eihän sitä vanulapulla nimenomaan pitäisikään levittää, menee vain kallista kasvovettä hukkaan. Näin minulle opasti erään merkin konsulentti. Tykkään kuitenkin itse käyttää lappuja, tuntuu iholla kivemmalta kun samalla saa pyyhittyä loput liat kasvoilta.
Ei puhdistuksen jälkeen kuuluisi enää irrota mitään likaa kasvoilta. Jos näin käy, olet pessyt kasvosi huonosti. Ota käyttöön kaksoispuhdistus, eli ensin öljypuhdistusaine, sitten vesipohjainen puhdistusaine.
t. Ex-kosmetologi
Biotherm:
Apply after shaving and / or cleansing skin.
Shake before use.
Splash onto dry skin or apply with a cotton pad.
Proceed with appllication of usual skincare treatment.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jos käyttää kosteuttamiseen tms. niin silloin ei varmaan tarvi pumpulia. Mulla kasvovesi poistaa myös likaa tai karstaa tai mitä se nyt on, niin se jää kivasti pumpuliin.
Jos näin tapahtuu sen jälkeen, kun olet pessyt kasvosi, niin käytät vääränlaisia tuotteita! Vanulappuun ei kuulu irrota ihosta enää mitään. Voimakas meikki ja vedenkestävät aurinkovoiteet eivät lähde pelkällä vesiliukoisella puhdistusaineella.
Mulla on ongelmaiho ja sille sopivat tuotteet, kaikille ei sovi samat puhdistustekniikat. Meikit puhdistan tietysti huolellisesti ennen vesipesua.
Tässä ketjussa näyttää ihmisillä menevän perinteinen puhdistava kasvovesi ja toner (jota kutsutaan kasvoveden lisäksi myös hoitovedeksi) sekaisin
Vierailija wrote:
Biotherm:
Apply after shaving and / or cleansing skin.
Shake before use.
Splash onto dry skin or apply with a cotton pad.
Proceed with appllication of usual skincare treatment.
Aika yllättävää että valmistaja kehoittaa levittämään tuotteensa metodilla joka lisää tuotteen kulutusta moninkertaisesti/käyttökerta.
Vierailija wrote:
Tässä ketjussa näyttää ihmisillä menevän perinteinen puhdistava kasvovesi ja toner (jota kutsutaan kasvoveden lisäksi myös hoitovedeksi) sekaisin
Tarkoitatko misellivettä? Ihmiset puhuvat täällä ihan höpsöjä kun vertaa ammattilaisten suosituksiin
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jos näin tapahtuu sen jälkeen, kun olet pessyt kasvosi, niin käytät vääränlaisia tuotteita! Vanulappuun ei kuulu irrota ihosta enää mitään. Voimakas meikki ja vedenkestävät aurinkovoiteet eivät lähde pelkällä vesiliukoisella puhdistusaineella.
Mulla on ongelmaiho ja sille sopivat tuotteet, kaikille ei sovi samat puhdistustekniikat. Meikit puhdistan tietysti huolellisesti ennen vesipesua.
Ei mikään ihme, että on ongelmaiho, kun et puhdista sitä kunnolla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tarkoitatko misellivettä? Ihmiset puhuvat täällä ihan höpsöjä kun vertaa ammattilaisten suosituksiin
Joo, nykyään sitä kutsutaan usein misellivedeksi. Ennen se oli kasvovesi eikä Suomessa ollut tätä hoitavaa kasvovesityyppiä ollenkaan, se varmaan sekoittaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Eihän sitä vanulapulla nimenomaan pitäisikään levittää, menee vain kallista kasvovettä hukkaan. Näin minulle opasti erään merkin konsulentti. Tykkään kuitenkin itse käyttää lappuja, tuntuu iholla kivemmalta kun samalla saa pyyhittyä loput liat kasvoilta.
Ei puhdistuksen jälkeen kuuluisi enää irrota mitään likaa kasvoilta. Jos näin käy, olet pessyt kasvosi huonosti. Ota käyttöön kaksoispuhdistus, eli ensin öljypuhdistusaine, sitten vesipohjainen puhdistusaine.
t. Ex-kosmetologi
Atoopikkona täytyy sanoa, että mitä vähemmän erillaisia tököttejä ihoon, sen parempi. Käytän Ceralan-rasvaa. Kokeilin Clinikin rasvaa, mutta naamaan repesi akne, sellaisiinkin paikkoihin, johon ei ole koskaan ennen tullut finnejä.
Viimeksi väittelin Emotionissa myyjän kanssa, jonka mielestä apteekin perusrasvat tukkii ihon.
Kokeilin öljypuhdistusta, ei toimi. Clinikin puhdistus ja sen jälkeen suihkutan vedellä kasvot. Sitten rasvaa.
Paras on ihan suihkuttaa kasvot muutaman minuutin. Kuorii ja hieroo kasvoja. Puhdistaa.
Vierailija wrote:
Kasvovedellä puhdistetaan epäpuhtaudet. Eikös se vanulappu ole kätevin tässä. Kädet on aina likaiset, miksi niillä pitäisi kosketella kasvoja. En myöskään ymmärrä kasvojen suihkuttelua kasvovedellä, silloin epäpuhtaus jää kasvoille, ei vanulappuun.
Kasvovesiä on nykyään eri tyyppisiä. On totta, että osa kasvovesistä on suunniteltu nimenomaan puhdistamaan, ja silloin vanulappu voi olla hyödyksi. Nykyään kuitenkin iso osa kasvovesistä on tehty ennen kaikkea kosteuttamaan ihoa, esim. korealaisessa ihonhoidossa usein näin. Tällaiset kasvovedet voivat olla myös hyvin hintavia. Itse sumuttelen tai levitän kosteuttavan kasvoveden käsin, paljon riittoisampaa kuin imeyttää ensin vanulappuun.
Mulla on "puhdistava ja ihoa hellävaraisesti kuoriva kasvovesi", käytän pumpulia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei mikään ihme, että on ongelmaiho, kun et puhdista sitä kunnolla.
Mulla on ihosairaus, ihan lääkärissä todettu :D
Ihanan helpolla kyllä pääsee, kun ei tarvitse kaikenmaailman kasvovesiä ja kaksivaiheisia puhdistuksia. Vesipesu aamulla ja illalla suihkussa pesen samalla saippualla kuin kropankin. Ei riittäisi edes mielenkiinto muuhun.
Vierailija wrote:
Ihanan helpolla kyllä pääsee, kun ei tarvitse kaikenmaailman kasvovesiä ja kaksivaiheisia puhdistuksia. Vesipesu aamulla ja illalla suihkussa pesen samalla saippualla kuin kropankin. Ei riittäisi edes mielenkiinto muuhun.
Käytän hierovaa suihkua pari minuuttia eri kohtiin kasvoja aamuin illoin. Tulee hieronta puhdistuksen päälle. Hygieenisesti kuorii kuivan ihon pois. Sitten kuivaan puhtaalla pyyhkeellä. Ei saippuuaa ollenkaan. Apteekin perusrasva, ihotautilääkärin suosittelema. Paras mun iholle.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mulla on kahta kasvovettä. Toisen levitän käsillä, toisen vanulla, koska ei sovi käsien iholle.
Mutta kasvojen iholle sopii?
En ole se jolle vastaat, mutta mulla on 1-2 tuotetta jotka sopivat käsien iholle ihosairauden takia. Naamaan voi tyrkkiä melkein mitä vaan, kun sairaus oireilee vain kämmenissä.
Tarkoitatko puhdistusmaitoa? Miten monella voi olla näin erilaiset tavat ja moni ei käytä lainkaan