Koen turvattomuutta iltaisin ja öisin
On tullut koettua paljon väkivaltaa ja vainoamista eksien osalta ja se on jättänyt traumat vaikka nykyään mua ei enää kukaan uhkaa niin säpsähdän kaikkia ääniä ja pelottaa enkä saa unta öisin. En tiedä mikä tähän auttaisi.
Kommentit (23)
Ikävä homma. Olisiko koira mahdollinen turvallisuuden tunteen tuojana? Tai muutto jonkun ystävän naapuriin? tai terapia?
Traumaperäinen stressihäiriö, minullakin olin samaa. Vuosien kuluessa kun kotona on turvallista, on helpottanut mutta tarvitsen korvatulpat ja herään pieniinkin ääniin enkä nuku hyvin jos kotona on ketään muita.
Anova saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan, lupasi Jeesus. Puhu siis Luojalle. Taivaan Isä huolet kantaa, levollisen yönkin antaa.
Vierailija kirjoitti:
Traumaperäinen stressihäiriö, minullakin olin samaa. Vuosien kuluessa kun kotona on turvallista, on helpottanut mutta tarvitsen korvatulpat ja herään pieniinkin ääniin enkä nuku hyvin jos kotona on ketään muita.
Joo on diagnoosikin tähän mutta se diagnoosi ei poista oireita.
Kerrostalo on varmaan paras asumismuoto, jos on toisiin ihmisiin liittyviä pelkotiloja.
Jos tulee uhkia mieleen, voit ajatella järkevästi. Mikä mahdollisuus on, että tuntematon ihminen hajottaa ovesi ja tulee kotiisi? Mahdollisuus on olematon. Kotisi on sinun tilasi. Kotiisi ei kukaan tuntematon tule, jos et päästä häntä sisään. Jos joskus on niin käynyt, niin se ei vastaa nykytilannetta. Ketään tuntematonta ei kannata päästää kotiin.
Hommaa joku sumolesbo turvaksesi.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo on varmaan paras asumismuoto, jos on toisiin ihmisiin liittyviä pelkotiloja.
Kerrostalossa asunkin mutta niin asuin silloinkin kun tää edellinen vainoaminen oli. Se kyttäsi pihalla että pääsee rappuun.
Koen turvattomuutta leikkausten ja pienen rahan vuoksi. Ja sen jälkeen tuli sairastelu tai siitä.
Vierailija kirjoitti:
Asun tällä hetkellä kerrostaloasunnossa J-saaressa. Vaimoni nukkuu makuuhuoneessa ja minä olohuoneen sohvalla, mutta haluan muuttaa omakotitaloon Espooseen. Olisi parempi, jos vierashuoneita olisi ainakin yksi lisää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun tällä hetkellä kerrostaloasunnossa J-saaressa. Vaimoni nukkuu makuuhuoneessa ja minä olohuoneen sohvalla, mutta haluan muuttaa omakotitaloon Espooseen. Olisi parempi, jos vierashuoneita olisi ainakin yksi lisää.
Ap
Sulla on kuvitteellinen exä.
T. Vaimo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa asunkin mutta niin asuin silloinkin kun tää edellinen vainoaminen oli. Se kyttäsi pihalla että pääsee rappuun.
Okei, kuulostaa raskaalta. Tietääkö vainoaja nykyisen osoitteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt luinkin, ettei sinua enää uhata.
Olisiko sinulla mahdollista saada joku ainakin joksikin aikaa asumaan kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan pois Suomesta, ehkä tämä pelastaa avioliittoni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt luinkin, ettei sinua enää uhata.
Olisiko sinulla mahdollista saada joku ainakin joksikin aikaa asumaan kanssasi.
Ei tiedä ja asun eri paikkakunnalla. Ei mua kukaan tosiaan enää uhkaa mutta mun hermosto ei ymmärrä että jos rapusta kuuluu ääntä niin kukaan ei oo tänne tulossa.
Pitkä terapia auttoi itseäni jonkin verran. Muuten on vain ollut pakko oppia elämään oireiden kanssa. Kokeile kuunnella vaikka rentoutusharjoituksia nukkumaan mennessä.
Eipä kiinnosta Igorin ulinat.