Lontoon nähtävyys numero 1 - mihin menisit?
Nyt kysymys sekä Lontoon tuntijoille että niille, jotka eivät ole käyneetkään Lontoossa. Jos aikaa olisi käydä vain yhdessä kohteessa, minkä valitsisit. Kerro myös, oletko jo käynyt siellä. :) Voi olla joku "klassikko" tai sitten joku ihan pieni ja tuntematon juttu.
- Lontoon matkasta haaveileva
Kommentit (29)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
London Eye -maailmanpyörään jos uskaltaisin.
Samaa mieltä. Kuinkahan paha tuo on verrattuna vaikka Lintsin maailmanpyörään? :D
Ei ole paha ollenkaan, siinähän ollaan suljetuissa lasikopeissa. Olen lentopelkoinen, mutta en pelännyt London Eyessä yhtään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
London Eye -maailmanpyörään jos uskaltaisin.
Samaa mieltä. Kuinkahan paha tuo on verrattuna vaikka Lintsin maailmanpyörään? :D
Lintsi 35 m korkea
SkyWheel Katajanokjalla 40 m korkea
London Eye 135 m korkea.
Huh, huh. Uskaltaisikohan.
Erittäin korkeanpaikankammoisena olen ollut. Selvisin hengissä. Alaspäin ei ehkä kannata katsella.
Itselläni ainakin ns. riittävän korkeissa paikoissa korkeanpaikankammo tavallaan katoaa, kunhan rakennelma tuntuu tukevalta. Esimerkiksi Näsinneulassa en koe sitä ollenkaan, vaan pystyn nauttimaan maisemista. Verrokkina, tuolille kiivettyäni saattaa huimata niin, että olen hilkulla pyörtyä.
Mainitsen tämän, koska sitä ei luultavasti kovin herkästi muuten oteta esille:
Natural History Museum
En tiedä onko ykköskohde, mutta käymisen arvoinen kuitenkin.
Vierailija wrote:
Kew Gardensin kasvitieteellinen puutarha.
Ääni myös puutarhalle. Nuo englantilaiset puutarhat ovat niin hienoja, Wisley Garden on oma suosikkikohteeni Surreyssä.
Victoria & Albert -museo
Tavarataloista Liberty
Tietenkin riippuu, mikä sinua kiinnostaa, Lontoo on täynnä kaikenlaista. Ei missään tavan vuoksi kannata käydä, jos ei ole aidosti kiinnostunut.
Joku musikaali, vaikka Oopperan kummitus?
O2 arenalla hyvä konsertti ja paikalle Emirates cable carilla. Arenalla on paljon ravintoloita eli ajoissa paikalle.
Maailman suurin varastetun tavaran näyttely.
no Camden Town tietysti.