Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ex pyytelee apua vielä kaiken kanssa

Vierailija
16.10.2023 |

Ärsyttävää. Milloin on autoasiaa milloin jotain muuta. Jos autonsa on rikki, niin kysyy mieheltä apua. On mielestään oikeutettu tähän koska heillä yhteiset lapset. Onneksi mies ei mene auttamaan, mutta minusta exien kanssa ei olla tekemisissä. En minäkään ole. Hänelläkin on uusi. On mielestäni hänen asiansa auttaa miehen exää.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eksäni auttelee esim lasten pyörien korjauksessa.  Saatan samalla kysyä, ehtiikö auttamaan vaikka jossain korjauksessa jota en itse osaa.  Auttaa sitten jos ehtii. Kiva juttu, lapsille hyvä nähdä että vanhemmat voivat olla ystävällisiä toisilleen vaikka ovat eronneet.

Se, että ex korjaa OMIEN lastensa polkupyöriä, on ihan ok. Mutta miksi sinä haluat häneltä apua? Haluatko kontrolloida, et halua päästää irti. Pyytäisitkö samalla lailla apua vaikka naapuriltasi, tai joltain työkaveriltasi, jonka kanssa et ole ystävä.

Kyllä, minä odotan, että ex korjaa omien lastensa polkupyörät. Kun olimme vasta eronneet, eikä minulla ollut uutta miestä (ei ole vieläkään) pyysin exää asentamaan lastenhuoneen kattoon valaisimen. Siinä piti tehdä hieman sähköhommia, joten en osannut asentaa sitä itse. Ja pyysin häntä vain, koska kyse oli hänen lastensa huoneen valosta. Mihinkään muuhun en olisi apua pyytänyt, jo tuo tuntui vaikealta pyytää. Ei ole normaalia olla tuollatavoin kiinni exässään, kuten moni kertoo

Vierailija
62/72 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

minä olen hänelle lapset tehnyt, joten olen täysin oikeutettu pyytämään apua silloin kun sitä tarvitsen. Minun hyvinvointini vaikuttaa suoraan hänen lastensa hyvinvointiin. Exäni ymmärtää tällaisen ja auttaa koska on kypsä aikuinen mies. Vaikka avioliitto oli purettavissa, lapsia ei voi perua eikä lähettää takaisin ja heidän hyvinvointinsa menee tällaisten pikkumaisuuksien yläpuolelle.  

Meillä ex-miehen kanssa yksi yhteinen lapsi, alakouluikäinen.

Ainoa apu mitä exältä voisin pyytää, olisi esim. jonkin työkalun lainaaminen. Ja siitäkään en oleta, että hänen olisi se lainattava. Jos ei onnistu, niin sitten ei.

Eron jälkeen pitää hyväksyä se tosiasia, että se yhteiselämä on oikeasti ohi. Lapsi on se, josta on huolehdittava, mutta koen että kummankin meidän aikuisen ihmisen tulee itse pitää huolta itsestään. 

Ja tätä jouduin eron jälkeen ex-miehelle kertomaan (hän itse oli eron vireillepanija). Kipeänä olisi ollutkin mukavaa saada ex-vaimolta hoivaa, olisi ollut kiva jos olisin autolla hakenut kun oli julkisten kannalta hankalassa paikassa, kuuntelijanakin olisin ollut toivottu jos oli murheita. 

Jouduin kaikkiin näihin toteamaan, että ei valitettavasti nyt käy. En ole enää sinun vaimosi enkä puolisosi, nyt täytyy saada kuuntelija ja hoivaava jostain muusta ihmisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tää exän uusi auta häntä vaan miehesi?

Vierailija
64/72 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex eukko on ollut koko ajan jotain apua vailla. Milloin mitäkin. Meillä on myös lapset jo aikuisia ja omillaan. Ja ne soitot ja avunpyynnöt vaan lisääntyi ja ihan välittömästi kun kuuli että minä olen aloittanut uuden parisuhteen, reilu vuosi avioeron jälkeen. Ja se minun asioiden uteluiden määrä on ollut nyt aivan uskomattomalta tasolla.

Vierailija
65/72 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ex eukko on ollut koko ajan jotain apua vailla. Milloin mitäkin. Meillä on myös lapset jo aikuisia ja omillaan. Ja ne soitot ja avunpyynnöt vaan lisääntyi ja ihan välittömästi kun kuuli että minä olen aloittanut uuden parisuhteen, reilu vuosi avioeron jälkeen. Ja se minun asioiden uteluiden määrä on ollut nyt aivan uskomattomalta tasolla.

Pistä exälle rajat, jos uusi on tärkeämpi. 

Vierailija
66/72 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Aika moni asia täällä meillä kotona liittyy myös lapsiin. Ei esim tulisi mieleen pyytää eksää kyyditsemään minua jonnekin.

Välimme ovat olleet huonot ensin eron jälkeen( oli kesälle vaikeaa) mutta nytten ok. Eksäni on esim lainannut minulta rahaa( maksoi sovitusti takaisin). Koen että voin siis pyytää pientä apua joskus. Kieltäytyä saa ja jos alkaisi kieltäytymään niin varmaan lopettaisin pyytämisenkin.

T: se jonka ex korjasi lasten pyörät

Vierailija
67/72 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan mies on kiinni aina historiassaan ainakin jos on lapsia. Voihan exät olla eronneet hyvissäkin väleissä.

Vierailija
68/72 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tämä. Pitää osata päästää irti! Jos on erottu, on erottu syystä. Uusi parisuhde ei koskaan toimi jos ex roikkuu mukana. Etenkin jos mieheltä odotetaan vain sitä apua juuri näihin "miesten töihin" vaikka ei ole edes lasten etu vaan selkeää lokkeilua ja tapa roikkua kiinni. Ja jos ei eronnut mies kuitenkaan pyydä apua siltä naiselta niihin "naisten töihin". Aikuisten ihmisten pitää oppia pärjäämään omillaan tai hoitamaan omat asiansa itse. Lasten asiat ovat erikseen, PARIsuhteesta on erottu.

Vierailija
69/72 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tämä. Pitää osata päästää irti! Jos on erottu, on erottu syystä. Uusi parisuhde ei koskaan toimi jos ex roikkuu mukana. Etenkin jos mieheltä odotetaan vain sitä apua juuri näihin "miesten töihin" vaikka ei ole edes lasten etu vaan selkeää lokkeilua ja tapa roikkua kiinni. Ja jos ei eronnut mies kuitenkaan pyydä apua siltä naiselta niihin "naisten töihin". Aikuisten ihmisten pitää oppia pärjäämään omillaan tai hoitamaan omat asiansa itse. Lasten asiat ovat erikseen, PARIsuhteesta on erottu.

Voi miesparkoja! Ensin on erottu exästä joka roikkuu mukana ja seuraavaksi on nyxä joka sanelee ketä saa tavata, miten usein ja kenen kanssa. ROikkuva exä, roikkuva nyxä, jotkut miehet ne vaan valitsee kerta tosiensa jälkeen samanlaisen naisen :D Toiset sitten osaa etsiä tasapainoisemman puolison ja parisuhteen... Ei kyllä yhtään ihme että uudet suhteet päättyvät niin usein!

Vierailija
70/72 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nyksä voi roikkua? Noin käytännössä? Hehän ovat yhdessä. 

Vierailija
71/72 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En tiedä. Oletan, ettei miehen ex joko kehtaa pyytää häneltä apua tai sitten ei mielellään edes auta, vaan olettaa naisen osaavan hoitaa omat asiansa kuten voisi aikuisen ihmisen olettaakin.

Vierailija
72/72 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En tiedä. Oletan, ettei miehen ex joko kehtaa pyytää häneltä apua tai sitten ei mielellään edes auta, vaan olettaa naisen osaavan hoitaa omat asiansa kuten voisi aikuisen ihmisen olettaakin.

Luultavasti näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi