Miehen ex pyytelee apua vielä kaiken kanssa
Ärsyttävää. Milloin on autoasiaa milloin jotain muuta. Jos autonsa on rikki, niin kysyy mieheltä apua. On mielestään oikeutettu tähän koska heillä yhteiset lapset. Onneksi mies ei mene auttamaan, mutta minusta exien kanssa ei olla tekemisissä. En minäkään ole. Hänelläkin on uusi. On mielestäni hänen asiansa auttaa miehen exää.
Kommentit (72)
Ap on raskas despootti, jonka oma tapa toimia on ainoa oikea. Miten mieheesi liittyy se, että juuri sinä et pidä eksiisi yhteyttä? Jos et pidä niin et pidä, mutta ei se tarkoita että voit sanella toisellekin tavat olla.
Itse olen aina ihmetellyt tuota välien polttamista jopa silloinkun on yhteisiä lapsia. Antaa vaikean ja itsekeskeisen vaikutelman ihmisestä. Saatan kysyä ehk kerran vuodessa eksältä apua esim johonkin kotona olevaan laitteiseen, jota hän on ennen hoitanut ja tuntee hyvin, eksä joskus kysynyt lainaksi jotain mitä tietää löytyvän ja itse tarvitsisi kertaluontoisesti. Yhtä lailla kumppanini on eksänsä kanssa yhteyksissä. Mitä väliä? Vastaa sitä että joku sukulainen pyytäisi apua.
Vierailija wrote:
Me ollaan eksän kanssa kavereita, lapset jo aikuisia, erosta vuosia aikaa. Tai oikeastaan taidamme peräti olla ystäviä. Lapset ovat iloisia, että meillä on näin hyvät välit. Tulemme toimeen myös toistemme nyksien kanssa. Olemme viettäneet yhdessä joulujakin ja tehneet yhdessä matkan Italiaan, kun kuopuksemme meni siellä naimisiin.
Oma äitini auttoi isääni monessa asiassa, kun tämä sairastui vanhemmiten ja asui yksin. Äidin uusi puoliso auttoi myös.
Tähän olisin itsekin halunnut pyrkiä, mutta exän uuden naisen mielestä saan olla tekemisissä exäöni vain pakollisissa lapsiin liittyvissä asioissa ja nekin nopeasti hoidettuna eikä mitään ylimääräistä keskusteltavaa. Olen itse jo onnellisessa uudessa suhteessa ja en kokisi ongelmaa jutella exän kanssa kuulumisia jne, mutta hänen nyksä ei siedä sitä. Joten välilmme ovat riitaisat sitten.
Mies voi pyytää tältä apua "naisten hommissa" kuten vaikka ikkunan pesussa ja kukkapenkin kitkemisessä. Kuinka tähän palstalla suhtauduttaisiin? Yhtä suopeasti?
Ei kai tuossa mitään, jos he ovat ystäväni eronneet. Haittaisiko sinua, jos joku miehesi sukulainen kyselisi apua vai häritseekö vain tuo eksä?
Vierailija wrote:
Ehkä ajattelet että exien kanssa ei olla tekemisissä. Mutta heillä on yhteisiä lapsia, olkoot aikusia. Jos nämä aikuiset lapset kutsuvat vanhempansa kylään juhlimaan, niin sinä jäät niistä juhlista ulos. Tottakai he omat vanhempansa kutsuvat.
En minä ainakaan uutena puolisona ole jäänyt tuollaisista juhlista ulos. Kaikki kolme ollaan kyllä lasten juhliin aina mahduttu.
Kun on yhteiset lapset niin silloin muodostaa edelleen perheen sen exän kanssa. Perhe menee kaiken edelle.
Vierailija wrote:
Kertokaa vastaavia tarinoita ja loppuiko koska vai jatkuiko vuosia?
Meillä on kestänyt lähes 10v. Olen ex-miehen kanssa hyvä ystävä. Muistetaan toistemme syntymäpäivät, soitellaan aikuisten lasten asioista, suvun kuulumisia jne.
Miehelläni tämä on ollut aina ok. Ex-miehen naissuhteelle ei, eronnut kaksi kertaa vuosien suhteesta, miehen aloitteesta, viimeiksi tänä kesänä, kun nainen ei hyväksynyt minun ja exän ystävyyssuhdetta ja yhteydenpitoa.
Miesystäväni on ystävä exänsä kanssa. Joskus auttelee, soittelevat, tapaavat lastenlasten synttäreillä ym. Joskus olen mielen pahoittanut, kun tunnen oloni ulkopuoliseksi.
Itse en ole m sisään tekemisissä omien lasteni isän kanssa. En halua nähdä enkä kuulla mitään hänestä.
Vierailija wrote:
Miksi olet noin järkyttävän epävarma itsestäsi että sinua rasittaa jos miehesi ex tarvitsee exänsä apua? Jos on noin vaikeaa olla ihmisen kanssa, jolla on jo ollut perhe, olisi sinun kannattanut ottaa kumppani jolla ei ole lapsia ja menneisyyttä muiden kanssa.
Ero ei aina tarkoita sitä että perhe ja läheiset ihmissuhteet loppuvat, vaikka romanttinen suhde olisikin toisen ihmisen kanssa.
Jonkinlainen rajanveto voisi kuitenkin olla järkevää, mikäli haluaa uuden parisuhteen.
Itse opin edellisestä suhteesta, että vastedes otan heti jalat alle, jos kumppanin exä paljon mukana kuvioissa. Minä uutena en silloin siihen kuvioon mahdu.
Vierailija wrote:
Kun on yhteiset lapset niin silloin muodostaa edelleen perheen sen exän kanssa. Perhe menee kaiken edelle.
No en kyllä koe olevani perhettä exän kanssa yhteisestä lapsesta huolimatta.
Vierailija wrote:
Miesystäväni on ystävä exänsä kanssa. Joskus auttelee, soittelevat, tapaavat lastenlasten synttäreillä ym. Joskus olen mielen pahoittanut, kun tunnen oloni ulkopuoliseksi.
Itse en ole m sisään tekemisissä omien lasteni isän kanssa. En halua nähdä enkä kuulla mitään hänestä.
Minä olen yrittänyt ottaa eksän nykyisen puolisonkin huomioon ja kutsunut juhliin jne, pidän itsestäänselvänä että hän on yhtä lailla osa lasten perhettä. Ulkopuolisuutta en halua aiheuttaa, mutta kauheasti vastakaikua en tunnu saavan.
Sehän riippuu ihan siitä, millainen kuvio kokonaisuudessaan on ja etenkin asenteet siellä taustalla. Jos mies pitäisi eksäänsä edelleen jotenkin ihmisenä, joka on aina hänen elämässään ja muut naiset sitten tulee ja menee, eikä heihin viitsitä panostaa kunnolla niin etsikööt uuden naisen pyöritettäväksi ja minä etsin miehen, joka haluaa sitoutua minuun aidosti ja pysyvästi.
Vierailija wrote:
Sehän riippuu ihan siitä, millainen kuvio kokonaisuudessaan on ja etenkin asenteet siellä taustalla. Jos mies pitäisi eksäänsä edelleen jotenkin ihmisenä, joka on aina hänen elämässään ja muut naiset sitten tulee ja menee, eikä heihin viitsitä panostaa kunnolla niin etsikööt uuden naisen pyöritettäväksi ja minä etsin miehen, joka haluaa sitoutua minuun aidosti ja pysyvästi.
Tätä noudatan vastedes myös silloin, kun mies puhuu jatkuvasti negatiiviseen sävyyn exästään.
Olivat päivittäin yhteyksissä, koska lapsen asiat. Mies puhui exästään jatkuvasti ja joka välissä, korostaen kuinka huono tämä ex oli.
Mainitsin kyllä muutamat kerrat, että pitäisikö herran nyt keskittyä vanhojen märehtimisen sijaan tähän uuteen kukoistavaan suhteeseensa, mutta ei. Oma kamelinselkäni katkesi, kun huonon työpäivän jälkeen olisin kaivannut mieheltä tukea ja kainaloa, mutta käänsikin taas asian siihen, mitä exä tällä kertaa tehnyt.
Silloin riitti, totesin etten tule olemaan tälle miehelle yhtä mielenkiintoinen aihe kuin exän haukkuminen, joten saa jatkossa olla ilman minua.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tätä noudatan vastedes myös silloin, kun mies puhuu jatkuvasti negatiiviseen sävyyn exästään.
Olivat päivittäin yhteyksissä, koska lapsen asiat. Mies puhui exästään jatkuvasti ja joka välissä, korostaen kuinka huono tämä ex oli.
Mainitsin kyllä muutamat kerrat, että pitäisikö herran nyt keskittyä vanhojen märehtimisen sijaan tähän uuteen kukoistavaan suhteeseensa, mutta ei. Oma kamelinselkäni katkesi, kun huonon työpäivän jälkeen olisin kaivannut mieheltä tu
Juu, tiedätkö miten tuo olisi jatkunut. Sopivassa hetkessä mies olisi alkanut ylistää eksää tai vaihtoehtoisesti kertoa, että sinä olet juuri kuin tämä parjattu eksä. Se triangulaatio alkaa tuolla, että ensin mustamaalataan eksä.
Ei ole terve suhde olla liikaa kiinni eksässään, oli se miten tahansa. Sen hetken elämää pitää elää sen hetken elämänä ja tehdä sille tila ja paikka.
Mun ex auttaa edelleen. Minulla ei ole oikein muita keneltä apua voisi pyytää ja jokaiseen asiaan ei huvita ammattimiestäkään soittaa. Naispuolisia ystäviä on, mutta heistä ei monesti ole apua, jos ongelmia on auton ja rempan kanssa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mainitsin kyllä muutamat kerrat, että pitäisikö herran nyt keskittyä vanhojen märehtimisen sijaan tähän uuteen kukoistavaan suhteeseensa, mutta ei. Oma kamelinselkäni katkesi, kun huonon työpäivän jälkeen olisin kaivannut mieheltä tu
On muuten hyvä sisäistää se tieto, että narstimies pitää sitä ex-vaimoaan ja lastensa äitiä ikuisesti äitinään (jota haukkuu, koska on pettynyt tähän, mutta tarpeen tullen ärsyttää sinua kehumalla tätä). Sen sijaan seuraavat naiset ovat huo*ia, käyttöesineitä arkeen, joita tulee ja menee, mutta "äiti" on ja pysyy ikuisesti. Tietysti joku näistä käyttönaisista saattaa saada "ylennyksen" uudeksi äidiksi tälle aikuiselle lapselle.
Eipä näihin oikein voi ottaa kantaa, kun kuvioita on niin monenlaisia.
On exiä jotka yrittävät änkeä uuteen suhteeseen tekemällä tikusta asiaa ja pyytämällä yhteisiin lapsiin vedoten milloin mitäkin apua ja palvelusta.
On nyxiä jotka haluavat estää kaiken yhteydenpidon ja häivyttää exän kokonaan.
Ja sitten on sivustahuutelijoita, jotka korostavat olevansa aikusia, kasvattaneet itsetunnon, ja näkevät nyxiä ja exiä sopuisasti milloin missäkin.
Ja hyvä niin, mutta hullut exät ja nyxät ovat tosiasia myös. Eikä uusperheessä tarvita kahta riitelemään, yksikin riittää.
Ajatelkaapa niin päin, että jos joku hyvänpäiväntuttu pyytelisi jatkuvasti tutkimaan vaikka nyt autossa olevaa vikaa, sen sijaan, että veisi suoraan hultoon, niin mikä tämä tuttu olisi? No lokki tietysti. Sitä ei tämän palstan tyyppien logiikan mukaan pidä katsella päivääkään. Mikä tekee exästä niin pyhän, että hänelle tämä kuitenkin sallitaan?
Vierailija wrote:
Ajatelkaapa niin päin, että jos joku hyvänpäiväntuttu pyytelisi jatkuvasti tutkimaan vaikka nyt autossa olevaa vikaa, sen sijaan, että veisi suoraan hultoon, niin mikä tämä tuttu olisi? No lokki tietysti. Sitä ei tämän palstan tyyppien logiikan mukaan pidä katsella päivääkään. Mikä tekee exästä niin pyhän, että hänelle tämä kuitenkin sallitaan?
Toi on ihmisten jotka eivät osaa päästää täysin irti tapa toimia. Kaikki välit poikki vaan.
Mun exä huolehti mm. autoni renkaiden vaihdoista keväisin ja syksyisin ainakin kolmen vuoden ajan eromme jälkeen. Jotain remppahommia hoiti myös, jos oli tarvetta. Kun aloitin suhteen nykyisen mieheni kanssa, en ole enää exän apuun turvautunut.
Tänä kesänä oli lapsemme rippijuhlat, ja niihin järjestimme tarjoilut ym. yhdessä exän (ja hänen nykyisen puolisonsa kanssa) ja toki myös mieheni osallistui juhlavalmisteluihin.
Kyllä exän kanssa voi olla tekemisissä eron jälkeenkin.