Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ex pyytelee apua vielä kaiken kanssa

Vierailija
16.10.2023 |

Ärsyttävää. Milloin on autoasiaa milloin jotain muuta. Jos autonsa on rikki, niin kysyy mieheltä apua. On mielestään oikeutettu tähän koska heillä yhteiset lapset. Onneksi mies ei mene auttamaan, mutta minusta exien kanssa ei olla tekemisissä. En minäkään ole. Hänelläkin on uusi. On mielestäni hänen asiansa auttaa miehen exää.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eipä näihin oikein voi ottaa kantaa, kun kuvioita on niin monenlaisia.

On exiä jotka yrittävät änkeä uuteen suhteeseen tekemällä tikusta asiaa ja pyytämällä yhteisiin lapsiin vedoten milloin mitäkin apua ja palvelusta.

On nyxiä jotka haluavat estää kaiken yhteydenpidon ja häivyttää exän kokonaan.

Ja sitten on sivustahuutelijoita, jotka korostavat olevansa aikusia, kasvattaneet itsetunnon, ja näkevät nyxiä ja exiä sopuisasti milloin missäkin.

Ja hyvä niin, mutta hullut exät ja nyxät ovat tosiasia myös. Eikä uusperheessä tarvita kahta riitelemään, yksikin riittää.

Ap tässä. Minä ymmärrän yhteydenpidon lasten suhteen vaikka aikuisia ovatkin. Ymmärtäisin myös silloin tällöin (harvoin) tulevan puhelun, mutta en tätä avun pyytelyä..

Vierailija
42/72 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on oikeutettu koska on yhteiset lapset. Anna kun kerron, että niitä lapsia tullaan käyttämään tekosyynä vaikka mihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mies voi pyytää tältä apua "naisten hommissa" kuten vaikka ikkunan pesussa ja kukkapenkin kitkemisessä. Kuinka tähän palstalla suhtauduttaisiin? Yhtä suopeasti?

Tämä! Oisko uudessa suhteessa ok, jos mies pyytelisi exäänsä auttamaan niissä pihahommissa vaikka teidän kotonanne? Taikka lasten takia exä mukaan ostamaan miehelle lapsen rippijuhliin/hääjuhliin uutta tummaa pukua? Makutuomariksi sinne exä.. uudesta naisesta viis?

Kyllä se on sellainen juttu, että parisuhde on parisuhde. Ex on ex. Väleissä voidaan olla. Puheväleissä, asiallisissa väleissä ja lasten suhteen sen verran tekemisissä mitä tarpeen on, muttaexän autoasiat hoidetaan ystävillä/sukulaisilla tai huoltoliikkeessä eikä exän kanssa.

Vierailija
44/72 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni auttelee esim lasten pyörien korjauksessa.  Saatan samalla kysyä, ehtiikö auttamaan vaikka jossain korjauksessa jota en itse osaa.  Auttaa sitten jos ehtii. Kiva juttu, lapsille hyvä nähdä että vanhemmat voivat olla ystävällisiä toisilleen vaikka ovat eronneet.

Vierailija
45/72 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eksäni auttelee esim lasten pyörien korjauksessa.  Saatan samalla kysyä, ehtiikö auttamaan vaikka jossain korjauksessa jota en itse osaa.  Auttaa sitten jos ehtii. Kiva juttu, lapsille hyvä nähdä että vanhemmat voivat olla ystävällisiä toisilleen vaikka ovat eronneet.

Kyllä, mutta onko sinulla uusi suhde, entä miehelläsi? Jos ei, ymmärrän paremmin. Jos on, niin eiköhän uudet kumppanit voi auttaa näissä asioissa.

Vierailija
46/72 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Autatko itse ex-miestäsi kotitöissä?

Vierailija
47/72 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pitäisi auttaa, kyllä se kuitenkin on myös miehen tehtävä huolehtia siitä että lapsilla on kaikki mitä he tarvitsevat, se auto on monesti ihan välttämätön vaikka siihen että saa edes kauppakassit kotiin, vietyä lapsen kouluun tai hoitoon ja päästä itse töihin tienaa rahaa millä ruokia lasta..

Vierailija
48/72 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mikään varmasti estä aloittakaa myös olemaan avuksi, silloin kun itse oon seurustellut miehen kanssa kenellä oli lapsi aiemmasta suhteesta, niin tarjosimme molemmat apua äidille ja lapselle.

Vierailija
49/72 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen hänelle lapset tehnyt, joten olen täysin oikeutettu pyytämään apua silloin kun sitä tarvitsen. Minun hyvinvointini vaikuttaa suoraan hänen lastensa hyvinvointiin. Exäni ymmärtää tällaisen ja auttaa koska on kypsä aikuinen mies. Vaikka avioliitto oli purettavissa, lapsia ei voi perua eikä lähettää takaisin ja heidän hyvinvointinsa menee tällaisten pikkumaisuuksien yläpuolelle.  

Vierailija
50/72 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kertokaa vastaavia tarinoita ja loppuiko koska vai jatkuiko vuosia?

Olen eronnut jo 13v sitten lasteni isästä. 

Joskus pyydän häneltä apua, mutta maksan siitä. Ihan kaikkea en osaa itse tehdä. Todella harvoin tarvitsen apua mihinkään. Meidän lapset ovat jo aikuisia. 

Vierailija
51/72 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kuuluisi kaveerata.  Miehen velvollisuus on aina exän nähdessään pieksää edes jonkun verran.  Edes toinen silmä mustaksi.

Vierailija
52/72 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minusta pitäisi auttaa, kyllä se kuitenkin on myös miehen tehtävä huolehtia siitä että lapsilla on kaikki mitä he tarvitsevat, se auto on monesti ihan välttämätön vaikka siihen että saa edes kauppakassit kotiin, vietyä lapsen kouluun tai hoitoon ja päästä itse töihin tienaa rahaa millä ruokia lasta..

Ai. Huoltoliike ei voi sitä autoa huollattaa? Ap:n tapauksessa kyse oli aikuisista lapsista, joten mies auttaa käytännössä VAIN exäänsä.

Vierailija
53/72 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kyllä, mutta onko sinulla uusi suhde, entä miehelläsi? Jos ei, ymmärrän paremmin. Jos on, niin eiköhän uudet kumppanit voi auttaa näissä asioissa.

Miehellä on, minulla ei. Miten tämä nyt liittyy mihinkään? Pitää olla huono itseluottamus jos uusi puoliso loukkaantuu siitä että mies auttaa lastensa äitiä.

Vierailija
54/72 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Autatko itse ex-miestäsi kotitöissä?

No jos olisi jotain missä hän pyytäisi apua niin toki. En ihan ymmärrä miksi apua ei voisi pyytää ihmiseltä jonka kanssa on ollut läheisin 20v ajan. Meillä on ikuinen side lasten kautta.

Vierailija
55/72 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli yksi iso ongelma minun ja nyt jo exän miesystäväni kanssa. Hänellä siis oli exä jonka kanssa kävivät joskus perheenä syömässä ja mies maksoi kaiken. Mun periaate on että kun ollaan erottu niin ollaan erottu, ellei joku isompi syy ole esim. juhlia, mutta UUDET on aina mukana siinä heidän juhlissa ja syömisissä, kahdenkesken ei enää mennä. Mitäs nainen eros. Hnakkikoon nyt sitten uuden joka maksaa.

Kun alussa näin tän kuvion,ihmettelin,ja loukkaannuin, koska minua ei kutsuttu näihin mukaan ja yritin puhua sitä vastaan, ei onnistunut. On nyt ex.

Jos erotaan, ja on uusi kuvioissa toisella, mennään tilaisuuksiin VAIN pariskuntana, ei kkoskaan exän kanssa kahden enää. Etikettiin kuuluu näin.

Vierailija
56/72 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi oli naimisissa tämän kanssa, niin hänellä on velvoituskin auttaa. Suomessakin osa joutuu myös maksamaan elatusmaksua puolisolleen vaikka ei olisi lapsia. Kun siihen sopimukseen päätyy (avioliitto), niin mitä pidemmän aikaa kestää, sen isompi velvoite on tukea myös avioliiton jälkeen. Esimerkiksi köyhyysrajan alapuolelle putoaminen on syy saada elatusapua ex-puolisolta.

Vierailija
57/72 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex aviopuoliso saa multa oikeuden päätöksellä vähän päälle tonnin kuukaudessa "elatusapua". Hän sairastui vakavasti avioliittomme aikana, eikä kykenisi itse maksamaan lääkkeitään, apuvälineitä tai lemmikkiemme hoitoa. Mielestäni tämä on ihan ok ja mieluusti sen rahan maksan, kun ei vaikuta omaan talouteen juurikaan. Olimme naimisissa 10 vuotta.

Vierailija
58/72 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ajatelkaapa niin päin, että jos joku hyvänpäiväntuttu pyytelisi jatkuvasti tutkimaan vaikka nyt autossa olevaa vikaa, sen sijaan, että veisi suoraan hultoon, niin mikä tämä tuttu olisi? No lokki tietysti. Sitä ei tämän palstan tyyppien logiikan mukaan pidä katsella päivääkään. Mikä tekee exästä niin pyhän, että hänelle tämä kuitenkin sallitaan?

No on se nyt vähän eri onko joku hyvänpäiväntuttu! Eksän kanssa suhde on nykyään vähän sama kuin vaikka isäni uuteen puolisoon: tavallaan ei olla sukua, mutta ollaan kuitenkin, ja auttamista on puolin ja toisin. Muutenkin joustetaan, esim lapset voi tulla sovittaessa mulle eksän viikolla jos hänellä on joku pakollinen meno. Näitä ei usein tule, mutta kun muita tukiverkkoja ei oikein ole (kaikilla ei) niin se lasten toinen vanhempi ymmärtää parhaiten, mitä sellainen elämä on. 

Ollaan molemmat uusissa suhteissa, mutta erillistalouksissa. Ensisijainen tuki on molemmilla kumppanistaan. 

Vierailija
59/72 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

minä olen hänelle lapset tehnyt, joten olen täysin oikeutettu pyytämään apua silloin kun sitä tarvitsen. Minun hyvinvointini vaikuttaa suoraan hänen lastensa hyvinvointiin. Exäni ymmärtää tällaisen ja auttaa koska on kypsä aikuinen mies. Vaikka avioliitto oli purettavissa, lapsia ei voi perua eikä lähettää takaisin ja heidän hyvinvointinsa menee tällaisten pikkumaisuuksien yläpuolelle.  

Missä sinulla on valitusosoite sitten, jos mies kuolee? Sinä olet itsekin aikuinen ihminen, eikä KENELLÄKÄÄN muulla kuin sinulla ole vastuuta omasta hyvinvoinnistasi. Annat ymmärtää, että voisit jotenkin huonosti, jos miehesi (SIIS EX) ei olisi jatkuvasti tukemassa sinua ja hyvinvointiasi. 

Vierailija
60/72 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan autot huolletaan korjaamolla ja jos niitä alkaa itse värkätä niin ei ihmekään, jos niissä on jatkuvasti vikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi