Äidit leikkipuistossa:
Jättäkää ne puhelimet joko kotiin tai ainakin käsilaukkuun tai taskuun! Lapsille pitää puhua, näyttää koirat ja linnut ja kastanjat ja värjäytyvät lehdet. Heidän kanssaan pitää tehdä hiekkakakkuja ja puhua eri muottien väreistä ja muodoista ja juosta nurmikolla, mennä puun taakse piiloon, keinua ja kiivetä ja opetella potkupyörää. Heidän kanssaan pitää syödä ihania yhdessä tehtyjä eväitä, ja heitä pitää kuunnella. Kotimatkalla tai kotona puhutaan sitten moneen kertaan kaikesta siitä mitä näettiin ja tehtiin.
Mistä te äidit luulette niiden tasoerojen tulevan, joiden kanssa alaluokkien(kin) opettajat painivat?
t. Harmistunut Mummi
Kommentit (88)
Vierailija wrote:
Tää on kyllä niin totta. Miten lapsi oppii puhumaan, jos sille ei puhuta?
Meinaatko, että leikkipuisto on ainoa paikka, jossa lapsille puhutaan? Antaa vaan lasten tutustua muihin lapsiin ja keksiä leikit ihan itse, koko ajan ei siinä vanhemman tarvitse olla mukana.
Hohhoh... Taas on surkeita äitejä... Niiden isien puhelimen toljotusta et huomaakaan, kun niin haltioissasi keskityt siihen kuinka hieno mies on lastensa kanssa keskenään.
Arvasin jo pelkästä otsikosta, mitä ketju koskee. Luulisi tämän jatkuvan äitien haukkumisen olevan jo kyllästyttävä aihe.
Miksi muuten puhut vain äideistä?
Niillä on kännykällä ohjattava värisijä pöksyissä.
Huih. Itse opetin lapsilleni sanat ja sanojen synonyymit, niin että heillä on runsas sanavarasto. Vielä teiniikäisinäkään he eivät kulje ulkona kännykkä kädessä. Kun tulee vieraita, laittavat kännykät pois. Kotona ovat paljon kännykällä, mutta olen opettanut heille tilanteet, joissa ei olla.
Vierailija wrote:
Arvasin jo pelkästä otsikosta, mitä ketju koskee. Luulisi tämän jatkuvan äitien haukkumisen olevan jo kyllästyttävä aihe.
Näinpä. Arvon mummi varmaan muistaa valistaa aiheesta myös miniäänsä.
Minä käyn päivittäin leikkipuistossa, enkä ole koskaan nähnyt yhtään vanhempaa, joka keskittyisi vain puhelimeen. Välillä vilkaisevat kun lapsi on keskittyneenä johonkin leikkiin, mutta muuten juttelevat ja höpöttelevät lapsilleen lähes taukoamatta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Meinaatko, että leikkipuisto on ainoa paikka, jossa lapsille puhutaan? Antaa vaan lasten tutustua muihin lapsiin ja keksiä leikit ihan itse, koko ajan ei siinä vanhemman tarvitse olla mukana.
Miksi meinasit että tää koskee sua, jos kerta puhut sille lapselle? Ja mä en puhunut leikkipuistosta mitään, vaan lähinnä yleinen kommentti. Samoin lapsi ei opi uimaan, jos sitä ei viedä uimaan.
Taitaa vaan olla sulla jostain huono omatunto kun otit itseesi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi leikkipuiston tulisi olla paikka, jossa lapselle ei puhuta, jos hänen kanssaan kuitenkin muuten kommunikoidaan?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Arvon neiti/rouva taisi vetää herneet nenään.
T. MUMMU, joka on samaa mieltä Mummin kans. Tällaisilla mummuilla on arvomaailma kohdillaan, joka on yltänyt niin poikaan kuin hänen rakustamaan naiseen, mummojen miniään.
Vierailija wrote:
Minä käyn päivittäin leikkipuistossa, enkä ole koskaan nähnyt yhtään vanhempaa, joka keskittyisi vain puhelimeen. Välillä vilkaisevat kun lapsi on keskittyneenä johonkin leikkiin, mutta muuten juttelevat ja höpöttelevät lapsilleen lähes taukoamatta.
Tämä juuri. Just eilen käytiin ja paljon oli porukkaa. Ainoa, jonka huomasin paljon tuijottavan puhelinta oli miespuolinen isäoletettu. Lapset huusi ainakin "iskä, iskä, kato, kato" ja välillä nosti katseensa sitten luurista.
Vierailija wrote:
Missä ap haukkui? Muistutti vain tärkeästä asiasta. Ollaanpa sitä nyt taas herkillä.
Koska 90% äideistä hoitaa pääsääntöisesti lasta. Toki isän pitää lukea iltaisin töiden jälkeen.
Vierailija wrote:
Jospa siellä puistossa on vain äitejä lapsineen, kun mummi siellä lastenlasten kanssa on.
Et sitten varmaan tiedä, ettei leikkipuistoihin saa tuoda koiria? Ei meidän lähi-leikkipuistoissa kasva kastanjoita, eikä niissä ole puita, joiden taakse voisi mennä piiloon, paksuimmat puut on varmaan halkaisijaltaan 5 cm. Eväitäkään ei sinne puistoon oteta, syödään sitten kotona omassa rauhassa.
Eikä siellä aina niin ehdi itse leikkimään, kun pitää toimia liukumäkivahtina. Kukaan ei tunnu välittävän siitä, että taaperot juoksevat liukumäkeä laskevien eteen tai pahimmillaan lähtevät kiipeämään mäkeä ylös samalla kun sieltä laskee vähän isompi lapsi. Siinä käy aika huonosti, kun tulee törmäys. Samoin joutuu pitämään vähän pienempien puolta, kun ne isommat ovat ohittelemassa mäkeen kiipeäjiä.
Aika monesta paikasta on hävinneet sisäleikkipaikat. Niissä oli aina tekstit, ettei lapsia saa jättää sinne vahtimatta. Jonkin kerran tuli todistettua, kuinka niissäkin joku tunki liukumäen laskijan eteen siinä vaiheessa, kun ei laskija ei enää pystynyt vauhtiaan pysäyttämään. Pallomeriin lirauttelut ja korona poisti ne lopulta kokonaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Arvon neiti/rouva taisi vetää herneet nenään.
T. MUMMU, joka on samaa mieltä Mummin kans. Tällaisilla mummuilla on arvomaailma kohdillaan, joka on yltänyt niin poikaan kuin hänen rakustamaan naiseen, mummojen miniään.
Jassoo. Kiva se on aina haukkua ja arvostella muita naisia. Miksi ei tehnyt aloitusta "vanhemmat", miksi vain äidit?
Paljonkohan tälläkin on vaikutusta syntyvyyden laskuun, siis tällä jatkuvalla äitien kyttäämisellä ja haukkumisella.
Vielä kun muistelen omaa lapsuutta ysärillä, niin ei meidän alle kouluikäisten kanssa ollut ketään aikuista leikkipuistossa niitä "ihania eväitä syömässä ja kastanjoista kertomassa".
Eikö ollut pihakavereillakaan, keskenään kuljettiin ja välillä sitten joku huudettiin kotiinsa syömään.
Pääpointti varmaan olikin siinä, että aloituksen allekirjoittaja on mummi?
Jokaisella on kännykkä nykyään kourassa, menit minne vaan. Todella ärsyttävää ja moukkamaista, jopa epäkohteliasta. Olisipa hyvä, jos koko kännykkäverkko romahtaisi ja pitäisi olla ilman sitä. Itse ainakin pärjäisin, en koskaan näplää kännykkää julkisilla paikoilla, enpä paljon kotonakaan. Se on soittamista ja puhelujen vastaanottamista varten.
Kamalaa miten epävarmoja nuoret äidit ovat. Suurinta osaa kirjoitus ei edes koske, mutta puolustuskannalle menevät ja haukkuvat viestintuojan. Jos asia ei teitä koske niin skipatkaa.
Ja menkää vonkumaan ketjuihin joissa yli 70 vuotiaat vanhempanne ei hoida lapsianne, että saatte laatuaikaa hotellissa puolison kanssa.