Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on uupunut, miksi ei hoida itseä lääkärillä?

Vierailija
16.10.2023 |

Mielestäni täysin uupuneen ihmisen ei kannattaisi käydä väkisin töissä

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Joo, kävin lääkärillä, joka sujuvasti totesi kaikki uupumuksen oireet, ja määräsi kasan lääkkeitä – joista mikään ei auta siihen syyhyn jonka vuoksi olen uupunut. Saikkua nolla päivää. Olen nyt sitten omatoimisesti jäänyt osa-aikaiseksi ja käyttänyt säästöjäni kattamaan sen osa menoista, joihin palkka ei riitä. Onneksi on säästöjä. Toistaiseksi.

Juu. Minä tein saman. Kunnes säästöt loppuivat, eikä voimat olleet palanneet. Menin eri lääkärille. Sain sairaslomaa. Sain lääkkeitä, jotka auttavat. Nyt toivun rauhassa. 

Vierailija
62/69 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin uupunut ihminen ei pysty käymään töissä. Jos pystyy käymään töissä, ei ole täysin uupunut. Millä tavalla se lääkäri voi siihen uupumukseen auttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi saa ta na !!

Vierailija
64/69 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
65/69 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luulee että lääkäri hoitaa kaiken niin ei hoida. Osa jää ihmiselle itselleen. Jos on usein erilaisia vaivoja. Ja niitä sitten metsästää mistä tuli oireet ja välillä löytyy. Joskus joillakin on ihan univaje ja lepovaje.

Vierailija
66/69 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Täysin uupunut ihminen ei pysty käymään töissä. Jos pystyy käymään töissä, ei ole täysin uupunut. Millä tavalla se lääkäri voi siihen uupumukseen auttaa?

Varhainen reagointi asiaan estää vaikea-asteisen työuupumisen, josta ei ehkä koskaan palaudu työelämään.

Vierailija
67/69 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uupumuksen ei auta kuulkaa lääkäri, sairaslomaa sillä uupumus vetää kunnon alas. Toivottavasti lääkärit ottavat verikokeita jotta selviäisi ettei ole vajeita. Muuten lepoa, eihän siinä muu auta. Heti töihin kun on siinä kunnossa että jaksaa tehdä työtä turvallisesti.

Vierailija
68/69 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida miten? Ei ne määrää mitään piristäviä. 

Vierailija
69/69 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hoida miten? Ei ne määrää mitään piristäviä. 

Kyllä minulle kirjoitettiin piristäviä (stimuloivia), että pääsen liikkeelle. En minäkään sellaisesta aiemmin tiennyt. Onneksi edes nyt.