Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

RISAMAYA! Kuinka sinä voit ihmisen kuvan perusteella päätellä käykö kyseinen ihminen töissä?

Vierailija
29.12.2006 |

Mistä sinä tiedät onko Kisumisun miehellä työpaikka vai ei?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hänen miehestään en tiedä, nimenomaan kysyinkin mitä hän puuhailee. En muista vastasiko siihen kukaan mitään. Mutta puuhailipa hän tai vaimonsa sitten mitä tahansa/yhtään mitään, niin tällaisissa keskusteluissa ja aiheissa mielipiteet yksittäisistä perheistä ja yleisesti ottaen ko. aiheesta ,menevät kirjoittelussa hyvin limittäin. Jos käy töissä, hyvä niin. Jos vaimokin on käynyt/käy tällä hetkellä vielä parempi.

Eli mulle tämä perhe (jota en siis todellakaan tunne enkä heidän elämäänsä ole pahemmin perehtynyt) on vain yksi esimerkki osana suurempaa ongelmaa jonka tässä yhteiskunnassa näen. Eli varmaankin olisin parin ensimmäisen viestini jälkeen voinut viheltää pelin josakin mielessä poikki ja korostaa, että keskustelisimme aiheesta yleisemmällä tasolla. Koska joidenkin nuorten asenne työntekoa ja toimeentuloa kohtaan yhteiskunnassamme kuitenkin on iso ja kasvava ongelma, josta pitäisi puhua entistä enemmän ja suorempaan.

Ja mitä kuviin ja niiden tulkitsemiseen tulee, niin siihen minulla on kyllä ihan täysi oikeus. Kyllä kuvien perusteella voi ihmisistä päätellä yhtä sun toista, turha sitä on kenelläkään kieltää. Ja elämänsä levitteleminen netissä on jokaisen oma valinta (ikävä kyllä).

Vierailija
2/21 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena palstailijana ihmettelen, että missä te jotain kuvia katsotte? En mä ole täältä mitään albumia / galleriaa löytänyt?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on aika luonnollista, että silloin on vanhempainvapaalla ja kotona. Ei se laiskuutta ole.

Vierailija
4/21 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, jaksaisiko joku vielä neuvoa hölmöä miten sinne irciin löytää / pääsee?...

Vierailija
5/21 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti olet valmis arvostelemaan, mistä se kertoo? Suuresta tyhmyydestä. Mistäs muuten tiedät, ettet itse ole joidenkin kauneusihanteiden mukaan ruma?

Vierailija
6/21 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen enempää RisaMayaa tai Kisumisua niin kyllä mun täytyy sanoa että paljon enempi minä RisaMayan puoleen kallistun.

Ei sillä etteiko Kisumisu saata olla mitä ihanin ihminen! Mutta jotenkin tuntuu, että Risiksen kanssa minulla on enemmän yhteistä.

Vierailija
7/21 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvotelu ja omien mielipiteiden esittäminen omien mielikuvien ja nähdyn materiaalin perusteella on kyllä täysin sallittua. Faktat on sitten asioita erikseen. Mutta aina se ihmisestä jotain kertoo millaisia tuntemuksia hän esim. kuviensa perusteella herättää, myös ne tuntemukset ovat todellisia ja todellisuutta pitivät sitten paikkaansa tai eivät. Ja kuten moni on sanonutkin kauneus on katsojan silmässä, siitä olen ehdottomasti samaa mieltä. Kaikissa ihmisissä sitä fyysistä kauneutta ei ainakaan minun mielestäni todellakaan ole. Sekin on mielipiteeseen perustuva fakta. Samanlaisia arvioita voidaan ihmisistä esittää kylminä tosiasioina vaikka kuinka paljoon ulkonäköön liittyen.

Mutta tämä on tätä, ketään vaan ei saisi sanoa ylipainoiseksi, pitkäksi, laihaksi, lihavaksi, köyhäksi, rikkaaksi, laiskaksi, ahkeraksi jne. vaikka ne kuinka todellisia faktoja olisivatkin.

Ja aivan varmasti en minäkään kaikkien mittarilla katsottuna ole kaunis. Ymmärrän ja hyväksyn sen täysin enkä niin ikinä ole kuvitellutkaan. Mutta kyllä kestän kuulla ihmisten mielipiteet minusta.

Nyt olen virkistäytynyt täällä sen verran että jaksan alkaa taas paahtaa työhommia. Kiitos ja hei hei =)

Risamaya (joka juuri huomasi ettei ole kirjautunut)

Vierailija
8/21 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nimittäin samanlainen tilanne, en ole ollut tässä välissä töissä ollenkaan. Ei siksi etteikö olisi kiva mennä välillä töihin tai ettenkö pääsisi siellä helpommalla (ihan varmasti!) mutta kun mun ei tarvitse ja oikeastaan mun töihin meno huonontaisi taloudellista tilannettamme niin eipä siinä juuri porkkanaakaan ole. Mun mies on varakas yrittäjä, yhteiskunnan rahoja saamme sen saman mitä kaikki lapsiperheet.

Vierailija
9/21 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: se, jota huvittaa sun tatuointi ;0)

Vierailija
10/21 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saat mielessäsi ajatella, että neiti X on ruma, mutta on todella moukkamaista sanoa se ääneen (erityisesti, kun tiedät kyseisen ihmisen lukevan tätä palstaa). Olisitkin puhunut ' ihmisryhmästä' , mutta kun puhuit yksityisestä ihmisestä. Jonkin sortin käytöskoulu ei tekisi sullekaan varmaan pahaa -toivottavasti et lapsillesi puhu näitä " elämän totuuksia" yhtä suoraan (lapsi parkaa, jos on rumaksi syntynyt.....)

Vierailija
11/21 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei luulisi aikuisen ihmisen arvostelevan jotain rumaksi, teinipissiksisltä sen voi ymmärtää, koska heidän elämänsä pyörii itsetunnonkasvamisessa. Käsittääkseni tämä risis on jo aikuinen(?) ja vielä äiti(!) Toivottavasti hän ei opeta lapsiaan toimimaan yhtä pinnallisesti.

Vierailija
12/21 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risis on oikeassa siinä, että hänellä ON OIKEUS mielipiteisiinsä, mutta EI OLE normaalin käytöksen mukaista täällä laukoa totuuksina omia näkemyksiään:

" Kisumisu on ruma" " Kisumisu ja sen perhe elää meidän verorahoillamme" " Kisumisun miehellä ei ole töitä" " Kisumisu on sivistymätön eikä osaa huolehtia itsestään tai perheestään tai kodistaan"

Todella sivistymätöntä, ajattelematonta ja moukkamaista kommentoida ketään ääneen (kirjoittaen) mihinkään, omalla naamalla tai ei.

En voi ymmärtää, että joku pitää itsessään tai toisissa HYVÄNÄ puolena tällasita " suorapuheisuutta" ja " totuuden ääneen sanomista" .

Koittakaa hieman kehittyä ihmisinä ja kasvattaa sitä omaa sisintä niin, että ymmärrätte kuinka turhaa ja typerää muiden pilkkaaminen ja julma arvostelu onkaan.

Se, että voi nähdä muissa ihmisissäkin hyvää, eikä aina vain valittamisen aihetta kertoo hyvästä terveestä itsetunnosta, mutta tuollainen itseriittoinen arvostelu kertoo jostain muusta.

Vierailija
13/21 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Arvotelu ja omien mielipiteiden esittäminen omien mielikuvien ja nähdyn materiaalin perusteella on kyllä täysin sallittua. Faktat on sitten asioita erikseen. Mutta aina se ihmisestä jotain kertoo millaisia tuntemuksia hän esim. kuviensa perusteella herättää, myös ne tuntemukset ovat todellisia ja todellisuutta pitivät sitten paikkaansa tai eivät. Ja kuten moni on sanonutkin kauneus on katsojan silmässä, siitä olen ehdottomasti samaa mieltä. Kaikissa ihmisissä sitä fyysistä kauneutta ei ainakaan minun mielestäni todellakaan ole. Sekin on mielipiteeseen perustuva fakta. Samanlaisia arvioita voidaan ihmisistä esittää kylminä tosiasioina vaikka kuinka paljoon ulkonäköön liittyen.

Mutta tämä on tätä, ketään vaan ei saisi sanoa ylipainoiseksi, pitkäksi, laihaksi, lihavaksi, köyhäksi, rikkaaksi, laiskaksi, ahkeraksi jne. vaikka ne kuinka todellisia faktoja olisivatkin.

Ja aivan varmasti en minäkään kaikkien mittarilla katsottuna ole kaunis. Ymmärrän ja hyväksyn sen täysin enkä niin ikinä ole kuvitellutkaan. Mutta kyllä kestän kuulla ihmisten mielipiteet minusta.

Nyt olen virkistäytynyt täällä sen verran että jaksan alkaa taas paahtaa työhommia. Kiitos ja hei hei =)

Risamaya (joka juuri huomasi ettei ole kirjautunut)

Ja luuletko että arvostelemasi ihminen tilaa ajan plastiikkakirurgilta ja leikkelee naamansa, että miellyttää sinua vai onko vain tietynnäköisillä oikeus laittaa kuvansa irc-galleriaan? No, toivottavasti olet oppinut jotain. . .

Vierailija
14/21 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muu käy risistä puolustelemassa, kuin hän itse kirjautumatta(oho!)

Vierailija
15/21 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitten sitä, että siellä töissä tulee niin paljon piiloagressiivisuutta kerättyä ihmisiä kohtaan ja sitten päästetään paineita täällä?

Vierailija
16/21 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään Risamayan sanomisiin puuttumatta - kun en ole alkuperäistä debattia lukenut - niin toki meillä ihan jokaisella on mielikuvamme siitä, millainen on kaunis tai ruma tai menestyvä tai mitänytvaan ihminen.

Sitten se onkin toinen juttu, että voiko sellaista arvioida ääneen. Itse en arvioi, en varsinkaan IKINÄ jos lapsia on läsnä. Pienet lapset oppivat käsittämättömän nopeasti sellaisen negatiivisen arvioinnin tyylin, eikä se ole kenellekään eduksi.

Mutta onko tämä av-keskustelu nyt sitten " ääneen sanomista" ? Kuvitteellisista nikeistä arvion lausuminen jotenkin " tylyä" ? Siitä voi olla montaa mieltä. Minusta raja menee siinä, onko arvion kohde tunnistettavissa.

Paljon enemmän ärsyttävänä pidän tällä palstalla usein esiintyviä nimettömiä haukuntaketjuja. Joihin tämäkin aloitus taitaa lukeutua. On raukkamaista huudelle kenellekään Vierailijana.

Vierailija
17/21 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja TE KAIKKI tässäkin ketjussa arvosetlette Risiksen ulkonäköä, älykkyyttä, ammattia jne.

Miksi te sitten saatte arvostella ?

Voi teitä kouluttamattomia kotiäitejä....

Vierailija
18/21 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan Risiksen älykkyyttä voi arvostella kirjoitusten pohjalta, koska ovathan hänen ajatuksensa täällä kaikkien nähtävissä. Sen sijaan Risis itse teki oletuksia Kisumisusta kuvien perusteella. Luuletko todella, että kuvista on nähtävissä jonkun älykkyys tai työtilanne, tms?

Jokainen " vierailija" myös asettaa täällä itsensä alttiiksi siinä suhteessa, että toki omat mielipiteet eivät välttämättä miellytä muita. Ja tällainen ajatusten kommentointi onkin täysin sallittua. Mutta onko se NIIN vaikeaa ymmärtää, että toista ei haukuta läskiksi julkisesti? On? Olisikos sinullakin arvojen tarkistamisen paikka?

Vierailija
19/21 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

. Mutta onko se NIIN vaikeaa ymmärtää, että toista ei haukuta läskiksi julkisesti? On? Olisikos sinullakin arvojen tarkistamisen paikka?

mutta läskit saavat haukkua hoikkia ihan vapaasti ?

Vierailija
20/21 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität nyt vain vaihtaa puheenaihetta.

Ketään ei saa " haukkua vapaasti" , se ei ole minkään sortin käyttäytymisnormien mukaista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan