Etsivätkö naiset lähes aina itselleen miespuolista versiota itsestään?
Luonne, ekstrovertti/invertti, tulotaso, kiinnostuksen kohteet pitää osua kohdalleen? Siihen päälle vielä ulkonäkövaatimukset?
Kommentit (52)
Vierailija wrote:
Kyllä. Ongelma vain on se, että suominaiset luulevat itsestään liikoja.
Esim. minä olen amis, mutta työltäni palkanlaskija. Ja koska olen junttiamis, niin naisille ei kelpaa.
Ja jos mies etsii naisversiota itsestään, niin naiset ei voi sietää sitä.
Toisin sanoen suomessa naisilla on vääristyneet arvot missä he määrittelee puolisonsa pääasiassa oman sosioekonomisen aseman mukaan.
Hmm. No omani ainakin on ihan humoristisen pitkälle samanlainen kuin minä, vaikka joitakin erojakin löytyy. Mutta yhteistä on huumorintaju, koulutustaso, ei haluta lapsia, rakastetaan eläimiä, ollaan ateisteja, halutaan asua maalla, ollaan nörttejä, ei tykätä hirveästi mistään villeistä yllätyksistä vaan mieluummin suunnitellaan, haluttiin naimisiin, tehdään asiat huolella, ei koskaan huudeta tai riehuta toisillemme tai läheisille, kummallakaan ei kauheasti seurustelukokemuksia ennen kuin löydettiin toisemme. Molemmat asiantuntijatöissä ja nautitaan ihmisten ongelmien ratkaisemisesta, joskin eri alalla. Tykätään matkustaa ihastelemaan luontoa turvallisiin kohteisiin. Molemmille on oikeudenmukaisuus ja reiluus tärkeää ihmisten välisessä kanssakäymisessä.
Minä rakastan kirjoja, mieskin tykkäisi mutta nukahtaa aina heti. :D Mies on tosi rytmitajuinen ja harrastaa rummunsoittoa, mulle se on täysin ylitsepääsemätöntä kun motoriikka on surkea, mutta laulamisesta pidän. Erot on tällaisia aika pinnallisia ja pieniä.
"- älykäs, mutta työelämässä alisuorittaja joka ei halua stressiä"
Eihän tälläinen ihminen ole älykäs, koska älykkäät ihmiset osaavat luoda rahaa tavalla, jossa tarvitsee tehdä vähän töitä vähällä stressillä.
Vierailija wrote:
Esim. minä olen amis, mutta työltäni palkanlaskija. Ja koska olen junttiamis, niin naisille ei kelpaa.
Et malttanut olla haukkumatta suominaisia? Oikein munissa tutisi siihen malliin että nyt!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Toisin sanoen suomessa naisilla on vääristyneet arvot missä he määrittelee puolisonsa pääasiassa oman sosioekonomisen aseman mukaan.
Naisilla ei ole tarvetta ripustautua mieheen taloudellisen turvan toivossa.
Vierailija wrote: "- älykäs, mutta työelämässä alisuorittaja joka ei halua stressiä" Eihän tälläinen ihminen ole älykäs, koska älykkäät ihmiset osaavat luoda rahaa tavalla, jossa tarvitsee tehdä vähän töitä vähällä stressillä.
Mitä tarkoittaa "vähän rahaa"?
Tuo kyllä toteutuu.
Olen työssä jossa en joudu pinnistelemään, mutta haasteita on sen verran etten täysin kyllästy, lähinnä siksi että minulla on mahdollisuus tehdä työni todella hyvin ja etätöissä yritän keksiä uusia keinoja tehdä työt nopeammin.
Tienaan nyt alemman tason asiantuntijayössä n. 3000 eur/kk. Käytännössä teen todella vähän töitä. Etätyöt ovat suoritepohjaisia, joten teen koko päivän työt parissa tunnissa ja käytän loppupäivän harrastamiseen. Käytännössä teen siis 3-3½ päivän työviikkoa, ja työtkin sujuvat rennosti musiikkia kuunnellen. Rutiinitöitä työpaikalla voin tehdä samalla kun kuuntelen äänikirjaa, eivät vaadi juurikaan keskittymistä.
Tiiminvetäjän roolista olen kieltäytynyt koska stressi lisääntyisi. Korkeakoulututkintoa en lähtenyt hankkimaan, vaikka paikka yliopistossa oli jo.
Rahatilannekin on ok. Taloudellisesta riippumattomuudesta en voi haaveilla, mutta vanha asunto on maksettu ja säästössäkin on muutamia kymppitonneja.
Eiköhän kaikki etsi aina jotain, jonka kanssa on jotain yhteistä. Eihän siitä alkuhuuman jälkeen tule yhtään mitään, kun ei ole mitään mistä jutella tai jotain mitä tehdä yhdessä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote: "- älykäs, mutta työelämässä alisuorittaja joka ei halua stressiä" Eihän tälläinen ihminen ole älykäs, koska älykkäät ihmiset osaavat luoda rahaa tavalla, jossa tarvitsee tehdä vähän töitä vähällä stressillä.
Mitä tarkoittaa "vähän rahaa"?
Tuo kyllä toteutuu.
Olen työssä jossa en joudu pinnistelemään, mutta haasteita on sen verran etten täysin kyllästy, lähinnä siksi että minulla on mahdollisuus tehdä työni todella hyvin ja etätöissä yritän keksiä uusia keinoja tehdä työt nopeammin.
Tienaan nyt alemman tason asiantuntijayössä n. 3000 eur/kk. Käytännössä teen todella vähän töitä. Etätyöt ovat suoritepohjaisia, joten teen koko päivän työt parissa tunnissa ja käytän loppupäivän harrastamiseen. Käytännössä teen siis 3-3½ päivän työviikkoa, ja työtkin sujuvat rennosti musiikkia kuunnellen. Rutiinitöitä työ
Jordan petersonin sääntö oli että kannattaa olla omalla alallaan top 20% älykkäimpie joukossa, mutta ei enempää ettei kyllästy tai ei tule liian suurta kiusausta manipuloida muita.
Siis noin keskimäärin. Tosi kunnianhimoiselle ja energiselle sopii olla vaikka keskivertoa tyhmempi omalla allla, ja joillekin se että työ on oikeasti helppoa.
Introverttisille naisille ei kelpaa introverttinen mies. Ei. Aina halutaan se mies, joka ei istu sisällä ja lue kirjoja, katso animea tai ole gamer. Naiset oikein VIHAA introverttisia miehiä!
Kiinnostuksen kohteissa on hyvä olla paljon samaa, eli haluaisin miehen, joka on kiinnostunut kanssani samasta urheilulajista ja lisäksi hänessä olisi taiteellinen puoli, kenties tekee omaa taidetta. Tää on haastava yhtälö, eli jo toinenkin noista voi riittää
Ulkonäöltä olen kiinnostunut aina itseni näköisistä, tutut ovat tätä joskus naureskelleetkin.
Samasta koulutustasosta en ole tarkka (olen maisteri). Persoonan toivoisin olevan aika erilainen, en usko että kestäisin miestä joka on yhtä herkkä ja haastava persoona kuin minä. Mies saisi olla meistä se rationaalisempi. Supliikit itsevarmat miehet ovat aina vedonneet, vaikken ole itse yhtään itsevarma enkä supliikki.
Vierailija wrote:
Introverttisille naisille ei kelpaa introverttinen mies. Ei. Aina halutaan se mies, joka ei istu sisällä ja lue kirjoja, katso animea tai ole gamer. Naiset oikein VIHAA introverttisia miehiä!
Pitkälti näin. Jos nainen on gamer, niin toki mieskin saa tykätä peleistä. Mutta yleensä mies on ekstrovertti-rokkari tms.
Vierailija wrote:
Aivan pakko kysyä. Laukesitko?
Vierailija wrote:
Kiinnostuksen kohteissa on hyvä olla paljon samaa, eli haluaisin miehen, joka on kiinnostunut kanssani samasta urheilulajista ja lisäksi hänessä olisi taiteellinen puoli, kenties tekee omaa taidetta. Tää on haastava yhtälö, eli jo toinenkin noista voi riittää
Ulkonäöltä olen kiinnostunut aina itseni näköisistä, tutut ovat tätä joskus naureskelleetkin.
Samasta koulutustasosta en ole tarkka (olen maisteri). Persoonan toivoisin olevan aika erilainen, en usko että kestäisin miestä joka on yhtä herkkä ja haastava persoona kuin minä. Mies saisi olla meistä se rationaalisempi. Supliikit itsevarmat miehet ovat aina vedonneet, vaikken ole itse yhtään itsevarma enkä supliikki.
Jos olisit itse itsevarma ja supliikki, totta kai sitten sinuun vetoaisi samanlainen mies, eli itsevarma ja supliikki.
Vierailija wrote:
Kyllä. Introverttinaiset eivät saaneet koulussa huomiota pahoilta pojilta ja siitä on muodostunut niille naisille fantasia. Siksi eivät kelpuuta introverttimiestä.
Vierailija wrote:
Olen introvertti joka tahtoo introverttimiehen, mutta en todellakaan tahdo jotain animemiestä tai gamer miestä. hyi
Kyllä sielunmaisemissa pitää olla samanlaiset arvot, sama suunta, päämäärä, jotain, mitä yhtistää. Sitten on iloa muustakin kun vaan sängyssä olemisesta. Elikä ilmeisesti todella itsestä miespuolinen versio. Rehellinen, uskollinen, vastuun omaava, ystävällinen, auttavainen, kenen kanssa on mielenkiintoinen olla ja haluat olla. Huumorintajunen, osa generoita ideoita.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jos olisit itse itsevarma ja supliikki, totta kai sitten sinuun vetoaisi samanlainen mies, eli itsevarma ja supliikki.
Ei välttämättä. Tiedän paljonkin pariskuntia joissa on just toisin päin, eli nainen on se supliikki ja mies sellainen vähän hiljaisempi tapaus. Mun vanhemmillakin on näin päin.
Ulkonäkö pitäisi olka jotenkin tasapuolinen kummankin mielestä. Tuppaa olemaan niin, että jos nainen ei ihan missi, pitäisi kelvata ne rumimmatkin vissiin joidenkin mielestä tai mies on silloin aivan liian komea naiselle jos jokseenkin "kivannäköinen". Itse en ole tykännytkään koskaan ihan valtavirta kiiltokuva pojista, joten enpä tiedä mitä muut ajattelee miesmaustani. Mr Finland tyypitkin oli aina sellasia, että ei mun makuun, mutta hyvä niin.
Tietenkin viehättävyys, kauneus, komeus on katsojan silmissä ja varsinkin jos ei ihan valtavirtaa ole ulkonäkö, voi olla aika eriäviä makuja saman ihmisen ulkonäöstä. Tasot on omissa silmissä. Vaikka itse olen saanut vaikka mitä kritiikkiä mieheltäni, osin aiheesta, osin aiheetta, on hän joskus sanonut sellaisista tyypeistä kritiikkiä, jotka ei taas mielestäni alempitasoisia. Eli ei niin nyyhky jos vähän kritiikkiä saa, vaikka tietenkin liika on aina liikaa.
Sanoin tämän vähän ohiksena siihen, kun jotkut saattaa luulla, että naiset on aina ihan mieli maassa joistain ulkonäkönommenteista ja ottaa kaiken kirjaimellisesti. Eih, täytyy sanoa, että ne on ihan muut kritiikit, mitkä on niitä inhottavimpia. Esim. syyttely joistain mihin ei ole aihetta tai aggressiivisuus, olkoon aihe mikä tahansa.
Ai niin sitten jos väittää että ei ota niitä musertavasti nyyhkyttäen, onkin liian itsevarma, joka luulee itsestään liikoja. Mikäköhän on sitten se keski itsevarma.
Ai niin sitten vielä ne muut piirteet. Jokainen etsiköön mieleistään.
Psykologisia kokeita on varmaan tehty kaikenlaisia. Jos ihan oikeasta elämästä kyse, ei kovinkaan reilua jos esittää jotain muuta mitä on, mutta siihen kuuluu sitten muutakin kun pukeutuminen tai ulkonäkö. Eli eikö putkimies saisi mennä puku päällä ravintolaan, jotta ei näyttäisi pörssumeklarilta? Eri asia jos väittää olevansa se ensitreffeillä. No, en tiedä tienaavatko enemmän kun putkimiehet edes. Joillekin pelkkä ammattinimike voi olla suuri juttu.
Sopii muuten yhteen tuttuun naiseen, paitsi hän on pitkä (n. 180cm) ja suht lihaksikas naiseksi (mutta on hartioiden lisäksi hyppyripeba), eikä koskaan meikkaa ja hiuksetkin ovat miten sattuu. Kasvoiltaan tuikitavallinen.
Huonoin mahdollinen seurustelukumppani koska on tosiaan tuuliviiri ja kun saa päähänsä että haluaa asua erämökissä tai Hkin ydinkeskustassa, miehen on seurattava hänen unelmaansa - joka vaihtuu koko ajan. Ei ole este, halukkaita elämänkumppaneita riittää.
Some on on ja off. Aina kun palaa takaisin, heti 500 kaveria ja toiset 500 seuraajaa.
Tuollainen nainen joka voisi olla äijäkaveri ja seksikumppani samanaikaisesti, on rajattoman suosittu. Tyypillisesti naiset haluavat panostusta mukavuuksiin ja kotipesään, eikä heistä ole seuraksi kalareissulle ilman että paluumatkalla pitää varata hotelli ja mennä ravintolaan syömään.