Goog ja Maagog
Ilmestyskirjassa kuvaus viimeisestä sodasta on tiivis: Saatana lähtee ”liikkeelle, kiertää maan neljää kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää Googin ja Maagogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa. Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki” (Ilm. 20:8-9).
Kyse saattaa olla myös hengellisestä sodasta, sotilaallisen sijaan.
Kommentit (5)
kynsien ihailija wrote:
Mikä on Goog ja Maagog?
Siitä on lukuisia eri teorioita.
Venäjää,Ukrainan seutua, Turkkia ja jopa Pohjolaa on ehdotettu.
Varmuutta ei kuitenkaan ole.
En ole seurannut, kuin pari viimeistä kautta, joten sen vuoks8 kysyn, onko tässä ollut koskaan jotain ns bosslady-tyyppiä kyykyttämässä tyyliin Lenita Airisto ?
Jumala on Henki, joten kyse on henkien taistelusta. Samoin kuin Jaakobin (Israelin) "perilliset" ovat Hengen siemeniä.
Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika (Sana). Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset (sanat), mutta lusteet ovat pahan lapset (sanat). Matt. 13:37,38
Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä. Joh. 18:36
Sillä Jumala on pannut heidän sydämeensä, että he täyttävät hänen aivoituksensa, yksimielisesti, ja antavat kuninkuutensa pedolle, kunnes Jumalan sanat täyttyvät. Ilm. 17:17
Vierailija wrote:
Jumala on Henki, joten kyse on henkien taistelusta. Samoin kuin Jaakobin (Israelin) "perilliset" ovat Hengen siemeniä.
Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika (Sana). Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset (sanat), mutta lusteet ovat pahan lapset (sanat). Matt. 13:37,38
Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä. Joh. 18:36
Sillä Jumala on pannut heidän sydämeensä, että he täyttävät hänen aivoituksensa, yksimielisesti, ja antavat kuninkuutensa pedolle, kunnes Jumalan sanat täyttyvät. Ilm. 17:17
Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä. Joh. 6:63
Mikä on Goog ja Maagog?