Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikäsyrjintä +50 työmarkkinoilla

Vierailija
15.10.2023 |

Todella hyvä artikkeli yli viisikymppisten syrjinnästä työmarkkinoilla.

Käsittämätöntä, että yrityksillä ja rekrykonsulteilla on varaa virheellisiin mielikuviin tämän ikäryhmän osaajista, mutta näin se valotettavasti on.

"Menkää töihi" huutelijoiden kannataa lukea tämä artikkeli ja muidenkin.

Lohduttavinta se on pitkäaikaistyöttömälle joka on jo yli 40v...

Yhteiskunta ja poliitikot 👎🖕!

https://www.verkkouutiset.fi/a/keita-ovat-yli-50-vuotiaat-tyottomat-tyo…

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/44 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuki poistetaan vuonna 2025

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä jo yli 40 vuotiaalla kognitiiviset kyvyt ja jaksaminen alkaa heiketä. Tietty uudistusten vastarinta ja jääräpäisyys myös mukana. Eli ei ole paljon annettavaa.

tämä oli hauska provo.

Vierailija
24/44 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/44 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytöinnistä pitäisi tehdä virallisesti anonyymiä, jossa ei kerrota nimeä, sukupuolta tai ikää. Vain koulutus ja työkokemus ratkaisevat kuka pääsee haastatteluun. Miksi näin ole tehty? Miksi tätä ei vaadita? Eikö ketään tämä asia kiinnosta? 

Vierailija
26/44 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kannattaakin olla saman työntekijän palveluksessa, työelämän alusta, eläkkeeseen saakka. 

Vierailija
27/44 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan. 

Vierailija
28/44 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/44 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen +50? Minä olen sitten yli satavuotias.

Vierailija
30/44 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
31/44 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
32/44 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekrytöinnistä pitäisi tehdä virallisesti anonyymiä, jossa ei kerrota nimeä, sukupuolta tai ikää. Vain koulutus ja työkokemus ratkaisevat kuka pääsee haastatteluun. Miksi näin ole tehty? Miksi tätä ei vaadita? Eikö ketään tämä asia kiinnosta? 

Kaikki halutaan tietää, varsinkin ikä ensimmäisenä. Ja kun näkee hakemuksessa esim 52 vuotias niin se on helppo laittaa heti sivuun. nykyään on kaikenmaailman psykologisia testejä, on lyhyt teams haastattelu, sitten pitempi haastattelu teamin kautta, ja sitten ehkä pääset asiakasyritykseen haastateltavaksi sieltä 100 muun joukosta ja hyvällä tuurilla juuri sinä saat sen 2kk määräiaikaisen minimipalkalla varastotyön tai vastaavan muutamassa päivässä opittavan työn! 

nykypäivän työnhakeminen ja työelämä on " SAIRASTA " hyi Hett56 !! 

Vierailija
33/44 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/44 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 53 ja samaistunut jo eläkeläiseksi. En haikaile töihin, vaan harrastan ja olen aktiivinen muuten. Raha riittää nippanappa. 

Tämä on hyvin monen arkipäivää ja tulevaisuutta. No, meitä on monta ja joukko kasvaa päivä päivältä. Harvan kohdalla tämä on ollut oma valinta.

Vierailija
35/44 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa yhtään. Eipä noita työhalujakaan enää ole jäljellä, joten molemmat osapuolet voittaa.

M54

Vierailija
36/44 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ensi kuussa 62. Pitkäaikaistyötön ja viis veisaan, koska mieheni on jo eläkkeellä ja tulemme hyvin toimeen. Olen ollut hakemassa pennosia työkkäristä, hirmuinen väärinteko. Olen OVE -eläkkeellä ja täytän 4 työhakua kuukaudessa. Mutta on minua sieltä ahdisteltu ties mihin. Yhteensä 9 virkailijaa on ottanut yhteyttä ja ehdottanut / painostanut työpajakokeilua, kouluttautumista lähäriksi, aivan käsittämättömiä ehdotuksia ja vaatimuksia. 

Nyt on ollut helmikuusta asti aivan hiljaista. Eiköhän sieltä joku irmeli taas ala kohta esittää uhkauksia.

Vierailija
37/44 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on CV:ssä 34 vuoden työkokemus ja olen jo ylikoulutettu omalle alalle. Siitä voi varmaan äkkiä päätellä iän. Nimi kertoo usein myös sukupuolen. Eli olen liian kokenut päästäkseni/joutuakseni töihin. T: nyt tulen hyvin todennäköisesti olemaan työtön vielä 8 vuotta (työttömyys joka alkoi 6kk sitten), ja sen jälkeen ehkä eläkeläinen, tai työtön? Riippuen tietty tulevasta eläkeiästä.

Vierailija
38/44 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo artikkelissa näkyvä työntekijä ei näytä päivääkään yli 70-vuotiaalta.

Vierailija
39/44 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

palauttakaa lex lindström.

Vierailija
40/44 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on CV:ssä 34 vuoden työkokemus ja olen jo ylikoulutettu omalle alalle. Siitä voi varmaan äkkiä päätellä iän. Nimi kertoo usein myös sukupuolen. Eli olen liian kokenut päästäkseni/joutuakseni töihin. T: nyt tulen hyvin todennäköisesti olemaan työtön vielä 8 vuotta (työttömyys joka alkoi 6kk sitten), ja sen jälkeen ehkä eläkeläinen, tai työtön? Riippuen tietty tulevasta eläkeiästä.

miten te 50+ työttömät saatte ajan kulumaan kun ei ole sitä rutiinia että aamulla töihin, päivät tuntuu tylsiltä kun lenkillä voi käydä päivittäin ulkoilemassa mutta ei se oikeen riitä. TV tulee katseltua ja työpaikkoja haettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan