Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan naispari pyytänyt sukusolujen luovutusta toisen veljeltä? Sittenhän lapsi olisi "verisukulainen" molemmille.

Vierailija
15.10.2023 |

Onko tämä ihan pähkähullu ajatus? (joo ja ei, sisko ei pyytäisi oman veljensä, vaan kumppanin veljen siittiöitä)

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Verisukulainen? Ollaanko nyt 1500-luvulla?

Syvällä alitajunnassa ollaan näissä asioissa todennäköisesti kivikaudella. Mitä mahtaa tilastot sanoa, kun keinohedelmöityksellä ulkopuolisilla siittiöillä lapsen saanut naispari eroa kumman mukaan lapsi useammin lähtee biologisen äidin vai juridisen äidin?

Ihan normaalisti nuo sovitaan. Aika usein on viikko-viikko. 

Kuulostaa tosi oudolta, että lapsi joutuisi olemaan joka toinen viikko erossa äidistään ja menemään äidin ex-naisystävän luokse asumaan. Parempi että asuisi ihan vain sen äitinsä kanssa.

Eiköhän kyse ole ex-vaimosta ja toisesta lapsen vanhemmasta. Ajattelisitko samalla tavalla jos kyseessä olisi isä ja olisi käytetty lahjasiittiöitä, =äidin ex-miesystävä? Lapsen olisi parempi asua vain äitinsä kanssa? 

Vierailija
22/37 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kyllä mä tiedän yhden naisen joka luovutti munasoluja siskolleen. Ei hän (luovuttaja) ole tietenkään mikään äiti eikä maksa elatusta. 

Jos luovuttaja on mies joka luovuttaa sukusolujaan siskon lesboparille niin ei hän tietenkään ole mikään isä eikä maksa elatusta.

Tottakai luovuttajakin on isä vaikka ei elatusta maksaisikaan.

Onko sukusolujaan luovuttanut nainen äiti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varautua siihen että kumpainenkin haluaisi kokeilla lapsen tekoa. Voisi olla kivaa kun naisparin lapsilla olisi sama isä. Joten isäehdokkaan pitää olla sellainen ettei ole ole sukua kumpaisellekkaan.

Vierailija
24/37 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kyllä mä tiedän yhden naisen joka luovutti munasoluja siskolleen. Ei hän (luovuttaja) ole tietenkään mikään äiti eikä maksa elatusta. 

Jos luovuttaja on mies joka luovuttaa sukusolujaan siskon lesboparille niin ei hän tietenkään ole mikään isä eikä maksa elatusta.

No ei ole ei, jos on paperit tehty että luovuttaja on luovuttaja. Toki jotkut voi sopia ihan vaan epävirallisestikin ettei isyyttä merkitä eikä selvitetä mutta yleensä on selkeämpää tehdä juridisesti pätevä paperi. 

Vierailija
25/37 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu pariskunta yritti tätä "toisin päin" eli naisen sisko luovutti heille munasoluja, mutta raskautta ei saatu alkamaan. Tuntemattoman luovuttajan soluilla onnistui.

Vierailija
26/37 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se voisi olla tuon miehen kannalta hyvin outo ja potentiaalisesti epäreilu tilanne. On läsnä lapsen elämässä - ei saa kuitenkaan olla isä tavalliseen tapaan - todennäköisesti kiintyy lapseen erittäin voimakkaasti. Sitten jos lapsi haluaisikin viettää aikaa paljon tämän kanssa tai vaikkapa murrosiässä muuttaa tämän luokse jne. jne. 

Vierailija
27/37 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin luovuttaja haluaisin olla mukana lapsen elämässä

Vierailija
28/37 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sama asia, jos pariskunta kärsii lapsettomuudesta ja syy on miehessä, niin eikö miehen veli voisi luovuttaa sukusoluja. Ihan pimee ajatus!

Miksi pimee ajatus? Me pohdimme luovuttajan käyttöä ja mies olisi halunnut sukusolut veljeltään. Alustavasti jo keskustelivat aiheesta ja velikin suhtautui myönteisesti. Itsekin varmaan pyytäisin munasolua ensisijaisesti siskoltani. Tietysti luovuttajan pitää ymmärtää oma roolinsa tilanteessa.

Vierailija
29/37 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tässä tilanteessa lähteä spekuloimaan mahdollisia ongelmia, Suomi tarvitsee lapsia ja vanhemmille lapsettomuus on kipeä ongelma. Joten kaikki käy. Tekee sitovan sopimuksen ja sitten elää sen mukaan. Perhemuotoja on monia. Erotapauksissa toimitaan lapsen edun mukaisesti, olipa perhemuoto mikä hyvänsä. 

Vierailija
30/37 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sama asia, jos pariskunta kärsii lapsettomuudesta ja syy on miehessä, niin eikö miehen veli voisi luovuttaa sukusoluja. Ihan pimee ajatus!

Miksi pimee ajatus? Me pohdimme luovuttajan käyttöä ja mies olisi halunnut sukusolut veljeltään. Alustavasti jo keskustelivat aiheesta ja velikin suhtautui myönteisesti. Itsekin varmaan pyytäisin munasolua ensisijaisesti siskoltani. Tietysti luovuttajan pitää ymmärtää oma roolinsa tilanteessa.

Luovuttajalla on oltava oikeus osallistua lapsen kasvuun. Esim säännöllisesti tapaamalla

Vierailija
31/37 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kuulostatte kamalilta. Ootte sukusoluja kinuamassa mutta vaaditte tiettyä roolia. Onko teillä myös tarkoitus salata lapselta alkuperänsä? 

Vierailija
32/37 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eikö se voisi olla tuon miehen kannalta hyvin outo ja potentiaalisesti epäreilu tilanne. On läsnä lapsen elämässä - ei saa kuitenkaan olla isä tavalliseen tapaan - todennäköisesti kiintyy lapseen erittäin voimakkaasti. Sitten jos lapsi haluaisikin viettää aikaa paljon tämän kanssa tai vaikkapa murrosiässä muuttaa tämän luokse jne. jne. 

Niin kahden äidin perheen lapsella on läheinen ja syvästi kiintynyt mies lähipiirissä. Onhan se melkoinen riski ja uhkakuva.

Vierailija
33/37 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Itse en kyllä olisi halunnut missään tapauksessa sukusoluja miehen veljeltä. Tuskin olisi mieskään halunnut. 

-ohis

Vierailija
34/37 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Niin kahden äidin perheen lapsella on läheinen ja syvästi kiintynyt mies lähipiirissä. Onhan se melkoinen riski ja uhkakuva.

Läheinen ja syvästi kiintynyt? 

Vierailija
35/37 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pimee ajatus. Tai musta olis ainakin outoa katsoa, että sisar kasvattaisi mun biologista lasta. Kun katson omia lapsia niin etsin heistä omia piirteitäni ja vertaan heidän taitojaan, persoonallisuutta ja temperamenttia omaani. Pystyn esim samaistumaan lapseeni, koska hän joissain asioissa käyttäytyy kuin minä lapsena ja ymmärrän häntä. Olisi kamalaa katsoa vierestä, kun joku muu kasvattaisi jälkeläistän, enkä osaisi olla pelkkä täti. Itselle biologialla on suuri merkitys, enkä voisi kuvitella antavani jollekkin muulle lapseani. Sillä lapsella olis puolet mun geenejä, se kantaisi mun perimää.  Vaikka osa ei ajattele näin niin mä ajattelen.

Vierailija
36/37 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt vaan on kummityttö joka on ihan mun näkönen vaikkei olla sukua...

Vierailija
37/37 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tottakai luovuttajakin on isä vaikka ei elatusta maksaisikaan.

Onko sukusolujaan luovuttanut nainen äiti?

On biologinen äiti.