Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei ihmiset osaa säästää rahaa ja maksavat elämänsä velkaa ottamalla.

Vierailija
14.10.2023 |

Sitten ovat kusessa kun alkaa laskuja kerääntyy koska ostivat lapselleen 1500 euron sähköfillarin ja 1000 euron kännykän. Se 3000 euron nettopalkka ei sitten riitäkään joten hakevat sossusta lisää rahaa ja sitä jaetaan tuosta vaan ettei perhe joudu kadulle asumaan.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Asuntolaina on pakollinen, mikään muu ei ole.

Se on itse valittu ja suurin syy ettei rahat riitä.

Vierailija
22/26 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tiesitkö, että ei sossusta saa rahaa velkojen maksuun?

Joillakin on mahdotonta säästää, kun jostakin sairaus- tai työttömyyspäivärahasta ei riitä edes välttämättömien laskujen maksuun rahaa.

ei ole mitään "välttämättömiä" laskuja. On vain omista kulutustottumuksista aiheutuneita laskuja.

Tämä.

Köyhän ei tarvitse syödä, juoda eikä asua missään. Ne ovat ylellisyyttä, valintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Taidat olla vähän tyhmä. Jos nettopalkka on 3 tonnia kuussa voi sillä ostaa 1,5 tonnin pyörän j atontun puhelimen j vielä jää rahaa yli! Mikä tässä on niin vaikeaa?

Jos nettopalkka on 3000€, voi pelkkä yhtiövastike olla helposti yli tonnin - tuskin missään Kontulassa asuu. Asuntolainaakin voi vielä olla.

Mulla ei kyllä koskaan ole palkka määritellyt yhtiövastikkeen määrää. Taloyhtiön hallitus määrää vastikkeen.

Vierailija
24/26 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lainaa ole pakko ottaa. Itse oli pakko ottaa pieni laina jotta sain ostettua auton jolla pääsen töihin jotta saisin palkkaa. Nyt sitten makselen lainaa hetken jotta voin jatkaa töissä. Lainaa kai kannattaa ottaa vain jos inflaatio syö sitä enemmän kuin siitä maksaa korkoa ja omaisuuden arvo kasvaa. Muutenhan siinä ei ole mitään järkeä.

Vierailija
25/26 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jotkut neropatit ovat ottaneet lyhennysvapaita nollakorkojen aikana"

Me otettiin. Niin paljon kuin irti sai. Ensin pari vuotta lyhennysvapaata, sitten vielä lyhennysjoustot käytettiin tappiin eli toiset pari vuotta lyhennysvapaata. Kyllä kannatti. Tienattiin yli 100 000 € ja nyt on velaton asunto alla.

Vierailija
26/26 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla ei kyllä koskaan ole palkka määritellyt yhtiövastikkeen määrää. Taloyhtiön hallitus määrää vastikkeen."

Ei tasan määrää. Taloyhtiön hallitus ei määrää vastikkeesta vaan taloyhtiön yhtiökokous päättää vastikkeen suuruuden.