Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioparit, onko teillä hääkuva sängyn yläpuolella?

Vierailija
14.10.2023 |

Onko vain maaseudun ikäihmisten tapa pitää isoa kehystettyä hääkuvaa kehyksissä sängyn päätyseinällä vai onko muillakin? 

Aloitin kotihoidossa maalla ja melkein kaikilla vanhuksilla on hääkuva makkarissa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei ole hääkuvaa missään. Mentiinkin kyllä maistraatissa naimisiin.

Olen aina inhonnut isoja juhlia, vieraana ne on siedettäviä mutta juhlaparina aivan hirveitä. Kamalasta kaikenlaisia velvollisuuksia ja huolta että hommat sujuvat, kaikille riittää ruokaa ja kakkua, ja aivan liikaa sosiaalisuutta. Vieraana ei ole pakko jutella kaikkien kanssa, juhlien järjestäjänä on vähän niinkuin velvollisuus huomioida kaikki vieraat vaikka sosiaalinen akku olisi jo aivan tyhjä.

Vierailija
22/38 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyllä itseriittoisuus huipussaan, jos oma kuva laitetaan seinälle. No toiset tykkäävät omasta naamakuvastaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ei ole myöskään ollut vanhemmillani, appivanhemmillani eikä heidänkään vanhemmillaan, vaikka maalla asuivatkin.

Vierailija
24/38 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onko kyllä itseriittoisuus huipussaan, jos oma kuva laitetaan seinälle. No toiset tykkäävät omasta naamakuvastaan. 

Sanoo someaikakauden lapsi... 

Vierailija
25/38 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Enpä ole osannut noin negatiiviseksi asiaksi ajatella että meillä on seinällä puolisosta lapsena maalattu taulu, ja minusta on lapsuusvalokuva. 

Ja toisaalta, mulle itseriittoisuus on positiivinen asia. 

Vierailija
26/38 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuuhuoneen lipaston päällä on.

Vierailija
27/38 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta olen joskus miettinyt, että pitäisikö teettää yhdestä todella onnistuneesta studiokuvasta itsestäni iso valokuvataulu makuuhuoneeseen. 😀 Se on otettu nuorempana ja ajattelin, että voisi parantaa itsetuntoa. Ilmeisesti se olisi noloa muiden mielestä, mutta saatan tämän vielä tehdä joku päivä.

Vierailija
28/38 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole suomessa nähnyt moista. Olen maaseudulta kotoisin ja lähipiirissä on paljon 40-70-luvuilla syntyneitä ihmisiä, kaikki ensimmäisissä elämän mittaisissa avioliitoissaan tai leskiä. Ja makuuhuoneet olen nähnyt. 

Vierailija
29/38 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole niin minkäänlaista hääkuvaa, missään.

Vierailija
30/38 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En ole suomessa nähnyt moista. Olen maaseudulta kotoisin ja lähipiirissä on paljon 40-70-luvuilla syntyneitä ihmisiä, kaikki ensimmäisissä elämän mittaisissa avioliitoissaan tai leskiä. Ja makuuhuoneet olen nähnyt. 

Aloituksessa puhuttiin "vanhuksista", onko muka vaikka 60-tai 70-luvuilla syntyneet vanhuksia? Ihan työikäisiä ollaan vielä. 

Vierailija
31/38 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan joskus muinoin hääkuvat näytillä kunniapaikoilla. 1600-luvulta lähtien.

Vierailija
32/38 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siinä peili. Se pysyy paremmin ajan tasalla.

Vierailija
33/38 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole makkarissa. Jääkaapin ovessa pieni polaroidkuva. 

Vierailija
34/38 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miten niin? Omassa kodissaan saa vaikka tapiseerata seinät omilla kuvillaan, jos niin haluaa. Mitä itserakasta siinä on, että haluaa katsoa kuvia muistoina elämän onnellisista hetkistä?

Meillä on tehty tapetti meidän hääkuvasta. Oli kallis, mutta sen arvoinen. On maisemakuva ja laitettiin yläkertaan menevien portaiden seinustalle.  

Vierailija
35/38 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on anopin kuva sängyn yläpuolella.

Vierailija
36/38 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on, vieläpä isohko canvas-taulu joka saatiin valokuvaajalta kylkiäisenä. En ole keksinyt muutakaan paikkaa, tilaa tauluilla on vähän. Ilmeisesti sitten aika poikkeuksellista, ollaan. 35 v., Helsingistä 

Vierailija
37/38 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkarissa on seinällä hääkuvamme.

Miksipä ei?

T: mies, 52v

Vierailija
38/38 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole hääkuvaa.