Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan muumit pörröisiä vai nahkaisia?

Vierailija
14.10.2023 |

Lauantaiaamun pohdintaa.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samettisia. Heidän turkkinsa on silkinpehmeä. Paitsi haisulin!

Vierailija
22/97 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Muumit on alkujaan aikuisille tarkoitettuja sarjakuvia. Minullakin oli lapsuudessani jokin vanha muumien sarjakuvakirja ja sanasto oli hyvin lapsille sopimatonta ja tapahtumat pelottavia

Sarjakuvat ovat hieman erilaisia kuin muumi-aiheiset romaanit kuten Muumipeikko ja suuri tuhotulva, Muumipeikko ja pyrstötähti, Taikatalvi, Taikurin hattu, Muumipapan urotyöt, Vaarallinen juhannus, Muumipapoa ja meri...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posliini. 

T: Muumimamman vierestä herännyt

Vierailija
24/97 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

8:21 kirjoittaneelle. Vastaus sinulle meni moderoitavaksi. Olin vaan sanomassa, että on tänään s e n s u r oi t u minuakin ja viestejä joissa ei ollut ainuttakaan k i e l l e t t y ä  s a n a a

Automode toimii jotenkin virheellisesti.

Uudistuksen jälkeen lainaten vastaukset tuntuvat helposti menevän modejonoon vaikka vastauksessa ei ole mitään kyseenalaista.

Vierailija
25/97 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta... entä hattivatti? Kestäisikö turkki sähköpurkausta? Auttaisiko se virtaa hajautumaan, säilymään pidempään, karvojen sähkövarauksilla? Purkautuuko sähkö edes yhdestä lähteestä, entä jos karvat sen tuottavat. Onko hattivatilla edes karvoja, vai pelkkä sileä, paksu nahka.

Vierailija
26/97 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut huhua, että haisulilla on sininen nahka, vähän niin kuin helmikanoilla.

Vierailija
27/97 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattivatit ovat kyllä vähän epämääräisiä.

Kuin kävekeviä kikkeleitä.

Vierailija
28/97 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Muumit on alkujaan aikuisille tarkoitettuja sarjakuvia. Minullakin oli lapsuudessani jokin vanha muumien sarjakuvakirja ja sanasto oli hyvin lapsille sopimatonta ja tapahtumat pelottavia

Mä taas rakastin lapsena muumisarjakuvia ja olen hankkinut niitä myös omille lapsilleni.

Vierailija
29/97 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena olin sitä mieltä, että Muumipappa ja meri ja Muumilaakso marraskuussa eivät ole lastenkirjoja.

Vierailija
30/97 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siellä muumeissa on ho moseksuaali?

Vierailija
31/97 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä olen aina ajatellut että sellainen sileä lyhyt ja karkea karva, kuten lehmillä.

Lehmistäkin  tulee pörröisiä mikäli ne laiduntaa kylmässä . Mutta itsellä sama mielikuva . Karva on lyhyttä ja ikäänkuin liimautunut ihoon eikä se pörrötä.

Vierailija
32/97 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko päälaella pörröä. Eli onko turkki vai nahka? 

Vierailija
33/97 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olisiko päälaella pörröä. Eli onko turkki vai nahka? 

Tässä ketjussa on ollut jo oikea vastaus: muumikirjoissa kerrotaan, että muumilla on turkki, joka on kuin samettia. Se voi kasvaa talvella pitemmäksi.

Vierailija
34/97 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

nahkaisia, eihän missän ole todisteita karvoista, pörröisyydestä puhumattakaan...olikohan muistini mukaan jonkun hännän päässä muutama karkea haiven....

On mahdollista että turkki on lyhyt tiivis pörröinen, se ei vain näy kuvissa. ;) Silkkinen pinta.

Vierailija
35/97 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin harmaasta huopakankaasta Muumit on tehty.

Vierailija
36/97 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörröisiä. Joissain kuvissa, kun Muumi on joko ravistellut itsestään vettä tai palellut tms, on näkynyt, miten karvaa on vähän pörhöllään. Ja toisaalta esi-isäkin on karvainen, mikä kertoo siitä, milaisesta lajista on kyse.

Vierailija
37/97 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattivatit näyttävät valkoisilta hyönteisiltä.

Vierailija
38/97 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa muumeja ihan oikeasti olemassa. Mamma ja Pappa voisivat olla maamme presidenttipari. 

Vierailija
39/97 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuvitellut muumien tuntuvan samalta kuin karvattomat kissarodut. Pulleutensa vuoksi tietysti pehmeämmiltä, mutta sama samettinen tuntuma.

Vierailija
40/97 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattivatit tuntuvat samanlaisilta kuin sienen pinta. Ne eivät ole nisäkkäitä eivätkä edes eläinkuntaa vaan lisääntyvät itiöistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme