Onkohan muumit pörröisiä vai nahkaisia?
Kommentit (97)
Vierailija wrote:
Muumit on alkujaan aikuisille tarkoitettuja sarjakuvia. Minullakin oli lapsuudessani jokin vanha muumien sarjakuvakirja ja sanasto oli hyvin lapsille sopimatonta ja tapahtumat pelottavia
Sarjakuvat ovat hieman erilaisia kuin muumi-aiheiset romaanit kuten Muumipeikko ja suuri tuhotulva, Muumipeikko ja pyrstötähti, Taikatalvi, Taikurin hattu, Muumipapan urotyöt, Vaarallinen juhannus, Muumipapoa ja meri...
Posliini.
T: Muumimamman vierestä herännyt
Vierailija wrote:
8:21 kirjoittaneelle. Vastaus sinulle meni moderoitavaksi. Olin vaan sanomassa, että on tänään s e n s u r oi t u minuakin ja viestejä joissa ei ollut ainuttakaan k i e l l e t t y ä s a n a a
Automode toimii jotenkin virheellisesti.
Uudistuksen jälkeen lainaten vastaukset tuntuvat helposti menevän modejonoon vaikka vastauksessa ei ole mitään kyseenalaista.
Ohis, mutta... entä hattivatti? Kestäisikö turkki sähköpurkausta? Auttaisiko se virtaa hajautumaan, säilymään pidempään, karvojen sähkövarauksilla? Purkautuuko sähkö edes yhdestä lähteestä, entä jos karvat sen tuottavat. Onko hattivatilla edes karvoja, vai pelkkä sileä, paksu nahka.
Olen kuullut huhua, että haisulilla on sininen nahka, vähän niin kuin helmikanoilla.
Hattivatit ovat kyllä vähän epämääräisiä.
Kuin kävekeviä kikkeleitä.
Vierailija wrote:
Muumit on alkujaan aikuisille tarkoitettuja sarjakuvia. Minullakin oli lapsuudessani jokin vanha muumien sarjakuvakirja ja sanasto oli hyvin lapsille sopimatonta ja tapahtumat pelottavia
Mä taas rakastin lapsena muumisarjakuvia ja olen hankkinut niitä myös omille lapsilleni.
Lapsena olin sitä mieltä, että Muumipappa ja meri ja Muumilaakso marraskuussa eivät ole lastenkirjoja.
Kuka siellä muumeissa on ho moseksuaali?
Vierailija wrote:
Mä olen aina ajatellut että sellainen sileä lyhyt ja karkea karva, kuten lehmillä.
Lehmistäkin tulee pörröisiä mikäli ne laiduntaa kylmässä . Mutta itsellä sama mielikuva . Karva on lyhyttä ja ikäänkuin liimautunut ihoon eikä se pörrötä.
Olisiko päälaella pörröä. Eli onko turkki vai nahka?
Vierailija wrote:
Olisiko päälaella pörröä. Eli onko turkki vai nahka?
Tässä ketjussa on ollut jo oikea vastaus: muumikirjoissa kerrotaan, että muumilla on turkki, joka on kuin samettia. Se voi kasvaa talvella pitemmäksi.
Vierailija wrote:
nahkaisia, eihän missän ole todisteita karvoista, pörröisyydestä puhumattakaan...olikohan muistini mukaan jonkun hännän päässä muutama karkea haiven....
On mahdollista että turkki on lyhyt tiivis pörröinen, se ei vain näy kuvissa. ;) Silkkinen pinta.
Jostakin harmaasta huopakankaasta Muumit on tehty.
Pörröisiä. Joissain kuvissa, kun Muumi on joko ravistellut itsestään vettä tai palellut tms, on näkynyt, miten karvaa on vähän pörhöllään. Ja toisaalta esi-isäkin on karvainen, mikä kertoo siitä, milaisesta lajista on kyse.
Hattivatit näyttävät valkoisilta hyönteisiltä.
Olisipa muumeja ihan oikeasti olemassa. Mamma ja Pappa voisivat olla maamme presidenttipari.
Olen kuvitellut muumien tuntuvan samalta kuin karvattomat kissarodut. Pulleutensa vuoksi tietysti pehmeämmiltä, mutta sama samettinen tuntuma.
Hattivatit tuntuvat samanlaisilta kuin sienen pinta. Ne eivät ole nisäkkäitä eivätkä edes eläinkuntaa vaan lisääntyvät itiöistä.
Samettisia. Heidän turkkinsa on silkinpehmeä. Paitsi haisulin!