Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravitsemusterapeutti väitti että leipää pitää syödä vähintään neljä palaa päivässä

Vierailija
13.10.2023 |

Sen lisäksi tasapainoisessa ruokavaliossa on pastaa, riisiä ja perunaa. Kvinoa ei kuuleman mukaan korvaa näitä hiilareita.

päivittäinen kaurapuuro, pellavansiemenrouhe sekä 500g kasviksia/hedelmiä/marjoja ei riitä kuidun lähteeksi, vaikka vatsa toimii säännöllisesti.

maitotuotteita menee sopiva määrä juuston, maidon, piimän, jugurtin/viilin/rahkan muodossa päivittäin, mutta ongelma on siinä, että maitorasvaa tulee kuulemma liikaa vain siksi että kahdessa desissä maitoa, jota käytän päivässä kahviin, on 2% rasvaa.

Lisäksi proteiini pitäisi tulla kuulemma kalasta ja kanasta ja jättää kasviproteiinit kuten linssit ja pavut sekä herneet vain satunnaisiksi. Aivan kuin keho tietäisi, mistä lähteestä aminohapot tulevat. Olen sekasyöjä.

Niin ja karkkia ja keksiä pitäisi olla ainakin kerran viikossa, vaikka en pidä niistä. 

onko ravitsemusterapeuteilla tosiaan yliopistotutkinto? 

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nyt olet joko ymmärtänyt jotain perusteellisesti väärin tai sitten kyseessä oli joku itseoppinut hörhö, ei oikea opinkäynyt ravitsemusterapeutti.

kuinka niin? Tuo ratehan toisti vaan virallisia suosituksia.

Vierailija
82/83 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän annosta viljatuotteita/vrk luki ravitsemusterapeutilta saamissani ohjeissa. Mulla poksahtaisi maha, jos mussuttaisin edes puolet tuosta määrästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen tuota maitorasvan kyttäämistä. Niinkuin joku kevytmaito kahvissa tukkisi kenenkään suonia. Ja sitten pitä8si syödä jotain muoviKeijua!? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän