Käytätkö rintsikoita ollessasi yksin kotona/vain oman perheen seurassa?
Olen ainakin itse kuullut monen tutun naisen sanovan, että rintaliivit ovat sen verran epämukavat, että eivät todellakaan pidä niitä kotonaan, jos vieraita ei ole paikalla. Mutta toisaalta taas on useampi sellainenkin, jonka mielestä ilman rintsikoita oleminen on paljon epämukavampaa.
kumpaan ryhmään itse kuulut? Onko rintsikat (melkein aina) päällä, vai käytätkö niitä vain silloin kun on "pakko"
Kommentit (130)
Käytän rintsikoita tai toppia aina, kuppikoko 75D. Kotitoimistopäivinä kaarituettomat, toimistopäivinä kaarituelliset ja öisin sloggin tmv. toppi. Eikä mikään em. tunnu päällä ollessa miltään.
Vierailija wrote:
Käytän rintsikoita tai toppia aina, kuppikoko 75D. Kotitoimistopäivinä kaarituettomat, toimistopäivinä kaarituelliset ja öisin sloggin tmv. toppi. Eikä mikään em. tunnu päällä ollessa miltään.
Mulla kipeytyy kylkiluut jopa saumattomista urheiluliiveistä.
Käytän aina, ja olen pienirintainen. Rintaliivit tuntuvat hyvältä päällä enkä halua riippurintoja. Enkä halua aiheuttaa muille (enkä itselleni) epämukaavaa oloa olemalla ihmisten ilmoilla ilman rintaliivejä
Vierailija wrote:
Käytän aina, ja olen pienirintainen. Rintaliivit tuntuvat hyvältä päällä enkä halua riippurintoja. Enkä halua aiheuttaa muille (enkä itselleni) epämukaavaa oloa olemalla ihmisten ilmoilla ilman rintaliivejä
Liivittömyys ei aiheuta riippumista, tästä on ihan tutkimuksiakin. Riippumista aiheuttaa painon vaihtelu, raskaudet, imetyksen, geenit (kudostyyppi) ja ikääntyminen (kollageenin vähentyessä).
T. Elävä todiste, 43v ja ilman liivejä viimeiset 15 vuotta ilman mitään vaikutusta.
En käytä kotona enkä sen ulkopuolellakaan. En edes omista liivejä.
Kun jäin eläkkeelle, jätin myös rintsikat pois. En käytä missään enää. Mukava olla ilman. Nöpöttävät kyllä, mutta mitä siitä!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Liivittömyys ei aiheuta riippumista, tästä on ihan tutkimuksiakin. Riippumista aiheuttaa painon vaihtelu, raskaudet, imetyksen, geenit (kudostyyppi) ja ikääntyminen (kollageenin vähentyessä).
T. Elävä todiste, 43v ja ilman liivejä viimeiset 15 vuotta ilman mitään vaikutusta.
Sama. En ole käyttänyt vuosikausiin "oikeita" rintaliivejä ja kynä ei edelleenkään pysy alla (ei ole edes mitään alusia..). Kuppikoko merkistä riippuen (heh) C tai D. Ikää 42.
Käytän aina, nukkuessanikin. Inhoan sitä tunnetta kun tissit menee valtoimenaan, elää omaa elämäänsä ja valuu kainaloihin nukkuessa.
Toki mulla on erilaiset liivit päivällä töissä. Kotona ja yöllä niiden ei tarvitse olla niin tukevat ja topatut.
Mies tykkää kosketella rintojani ja niiden esiin kaivaminen liiveistä tuntuu epämukavalta. Kotona päällä yleensä pelkkä t-paita.
Vierailija wrote:
Mies tykkää kosketella rintojani ja niiden esiin kaivaminen liiveistä tuntuu epämukavalta. Kotona päällä yleensä pelkkä t-paita.
Tästä tulee mieleen pikkuvauva, jolle rinta pitää olla nopeasti saatavilla 😂
Vierailija wrote:
Kaariliivejä käytän vain ja ainoastaan kodin ulkopuolella jos vaatteet sitä vaatii. Kotona käytän pehmeitä toppimallisia liivejä. Minulla on isot rinnat niin on kyllä mukavampi olo kun ei heilu vapaana.
Sama, paitsi minulla pienet rinnat. On mukavampi, "ryhdikkäämpi" olo, kun rinnat pysyvät paremmin paikoillaan. Käytän muutenkin nykyään pelkästään kaarituettomia ja toppaamattomia rintaliivejä, ikään kuin olisi vain kevyt, ohut alustoppi paidan alla. Jos olisi isot rinnat, niin kaarituet vois olla välttämättömät joissakin tilanteissa.
Minulla on esimerkiksi Sloggin Zero Feel -liivejä. Ne eivät kyllä nimensä mukaisesti tunnu missään. Käytän arkena joskus myös kevyitä urheilurintsikoita.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kyllä todellakin käytän liivejä vaikka olisin yksin kotona. Mulla on isot rinnat ja on epämukavaa olla ilman liivejä. Enkä tykkää olla ilman liivejä jos joku yhtäkkiä tulee käymään. Käytän kaarituellisia liivejä koska kaarettomat ei tue tarpeeksi.
Miten joku tulee yhtäkkiä käymään? Minä heitän pontson päälle ja ihan sama vaikka ole liivejä alla.
Kysytkö ihan tosissasi??? No kävelee ovesta sisälle taloon! Ei täällä maalla aina ilmoiteta etukäteen, että ollaan tulossa. Lisäksi tyttären poikaystävä usein meillä. Ei todellakaan auta mikään pontso peittämään isoja heiluvia rintoja. Oloni on paljon mukavempi ja rennompi kun olen liivit päällä päiväsaikaa, myös kotona. Eri asia jos ovi on lukossa eikä tyttären poikaystävä ole täällä, niin saatan hengailla yövaattee
Asun itse maalla eikä todellakaan tule yllätysvieraita. Olen sanonut että ilmoittavat tulostaan jos ovat tulossa. Enhän välttämättä ole kotonakaan. Miksi maaseudulla olisi sallittua änkeä toisen pihaan kutsumatta, jos muuallakin on kohteliasta ilmoittaa tulostaan. Vaikka asuu maalla ei tarvitse olla juntti ja epäkohtelias
Käytän liivejä kotona satunnaisesti, lähinnä silloin, jos poistun kotoa jossain vaiheessa päivää. Kesä meni kokonaan ilman, kun iso leikkaushaava ärsyyntyi kaarituista. Sitten kävin liiviliikkeestä hakemassa kunnon mummoliivit leveillä olkaimilla ja ilman kaaritukia, ne ovat riittävän tukevat eivätkä purista mistään. Vieläkin toki viihdyn kotona ilman liivejä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kaariliivejä käytän vain ja ainoastaan kodin ulkopuolella jos vaatteet sitä vaatii. Kotona käytän pehmeitä toppimallisia liivejä. Minulla on isot rinnat niin on kyllä mukavampi olo kun ei heilu vapaana.
Sama, paitsi minulla pienet rinnat. On mukavampi, "ryhdikkäämpi" olo, kun rinnat pysyvät paremmin paikoillaan. Käytän muutenkin nykyään pelkästään kaarituettomia ja toppaamattomia rintaliivejä, ikään kuin olisi vain kevyt, ohut alustoppi paidan alla. Jos olisi isot rinnat, niin kaarituet vois olla välttämättömät joissakin tilanteissa.
Minulla on esimerkiksi Sloggin Zero Feel -liivejä. Ne eivät kyllä nimensä mukaisesti tunnu missään. Käytän arkena joskus myös kevyitä urheilurintsikoita.
Edellinen vielä jatkaa: toppaamattomuus toki aiheuttaa sen, että nännien nöpötys voi joskus näkyä paidan läpi. Joskus en välitä siitä, erityisesti jos on vaikka paksumpi neule/villapusero päällä ja kohoumat on tosi huomaamattomat.
Tietyissä tilanteissa niiden ei kuitenkaan halua näkyvän (tai jos on paita joka korostaa niitä tosi paljon) ja silloin käytän nännien kohdalla sellaisia silikonisia nännisuojia, ovat tosi käteviä. Ne ovat myös yllättävänkin kestäviä (ainakin mitä minulla on ollut), voi pestä käytön jälkeen ja käyttää uudestaan, itsellä kestäneet pitkäänkin yksi pari. Rinnat näyttävät edelleen luonnollisilta ilman liivitoppauksia, mutta nännien nöpötyksen saa täysin piiloon.
Lainaus ei toimi, mutta meillä ainakin asennettu portti oman tien päätyyn, juurikin siksi ettei tule kutsumattomia vieraita. Kävellen tietysti voi tulla, harvemmin kun kaikilla on autot
Vierailija wrote:
Lainaus ei toimi, mutta meillä ainakin asennettu portti oman tien päätyyn, juurikin siksi ettei tule kutsumattomia vieraita. Kävellen tietysti voi tulla, harvemmin kun kaikilla on autot
Lisään vielä, että muutettiin maalle juurikin siksi että saa olla _rauhassa_
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kyllä todellakin käytän liivejä vaikka olisin yksin kotona. Mulla on isot rinnat ja on epämukavaa olla ilman liivejä. Enkä tykkää olla ilman liivejä jos joku yhtäkkiä tulee käymään. Käytän kaarituellisia liivejä koska kaarettomat ei tue tarpeeksi.
Miten joku tulee yhtäkkiä käymään? Minä heitän pontson päälle ja ihan sama vaikka ole liivejä alla.
Jossain maaseudun pienissä peräkylissä naapurit tai sukulaiset voivat yhtäkkiä hyökkätä toisen ihmisen kotiin kutsumatta ja niille pitää keittää kahvia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jossain maaseudun pienissä peräkylissä naapurit tai sukulaiset voivat yhtäkkiä hyökkätä toisen ihmisen kotiin kutsumatta ja niille pitää keittää kahvia.
Pistäisin välit poikki tämmöisiin ihmisiin
Vierailija wrote:
Aina ilman rintsikoita paitsi kahtena päivänä viikossa toimistolla.
Olet töissä toimistolla maanantaista perjantaihin ja käytät rintsikoita vain tiistaisin ja torstaisin?
Rinnat saa olla valtoimenaan enkä rintaliivejä käytä.