Paljonko olet sijoittanut viimeisen 10 vuoden aikana auton/autojen hankkimiseen?
Paljonko olet maksanut autosta viimeisen 10 vuoden aikana, siis pelkkä auton/autojen hankintahinta?
Kommentit (25)
reilu 80 tonnia yhden auton hankintaan.
Yhteensä 2200 eurolla olen saanut kaksikin autoa.
3500 euroa, sillä sain 10v ikäisen pienen korealaisen
N. 40k pari vuotta sitten, mutta eipä ole tarvinnut ulista pensan hinnasta. Olisko tuollaiset 7k säästynyt.
Kolme autoa maksoi yhteensä noin 30th, ovat edelleen samanarvoisia.
Jos laskee kaikki lyhennykset niin sellaiset noin 60.000 euroa. Sillä summalla ajaa koko ajan jo varsin mukavalla uudella autolla.
Vierailija wrote:
N. 40k pari vuotta sitten, mutta eipä ole tarvinnut ulista pensan hinnasta. Olisko tuollaiset 7k säästynyt.
Onko auto edelleen saman arvoinen 🥸
Noin 35 k€. Ei ole tarkoitus vaihtaa nykyistä muutamaan vuoteen.
No mitäs luulet, säilyttävätkö autot yleensä arvonsa ikuisesti?
En yhtään. Vuoden 1997 autoni on ollut minulla nyt 22 vuotta. Jossain vaiheessa täytyy vaihtaa.
Vierailija wrote:
No mitäs luulet, säilyttävätkö autot yleensä arvonsa ikuisesti?
Tämä siis vastaus -> #11
Noin 500 000, ostimmehan juuri 285 000 maksaneen asunto-auton, lisäksi meillä on hieman isompi Mersu ja dusteri.
Liikaa emme haluaisi autoiluun kuluttaa!
T nainen 38 (hoitsu), mies 47 tekniikan akateeminen ja perijä, ei enää työelämässä mukana olevat
PS, oltaisiinpa vaan aloituksessa kysytty paljonko on kiinni VENEISSÄ😅
Aina ihmettelee miten suurin osa porukasta ajelee jollain parin tonnin autoilla. Ei siinä mitään jos se on ihan oikeasti se miten haluaa ajaa mutta tuntuu että osalla köyhäily on joku suuri ylpeyden aihe.
Itse olen ollut aina korkeintaan juuri keskituloinen ja silti ensimmäisen upouuden auton ostin kun olin juuri täyttänyt 30 vuotta. Nyt 25 vuotta myhemmin olen ostanut 6 uutta autoa tässä välissä. Ja jos joku ajattelee että olen kaikki rahani laittanut autoiluun niin voin sanoa että samaan aikaan on ollut varaa perustaa perheet, ostaa asunnot ja matkustaa.
Ja juju on juuri siinä että ei ole osteltu autoja tunteella vaan fiksuja vähän kuluttavia perheautoja joissa on edulliset vakuutukset ja sellaisia joilla on hyvä jälleenmyyntiarvo jotta vaihdot seuraavaan ovat aina mahdollisimman edullisia välirahan suhteen.
Eipä ole tarvinnut minkään vanhojen romujen kanssa pelailla tai viettää vapaa aikaa auton alla jakoavain kädessä.
En centtiäkään. - Vuokraan auton käyttööni jos sellaista tarvitsen enemmän, eikä taksi tai bussi riitä. - Autottomuus on yksi asfalttiviidakossa asumisen hyviä puolia. Ymmärrän, että kaikkialla Suomessa autottomuus ei onnistu. Tai käy ainakin hyvin hankalaksi.
kellään ei omistusautoa?