Mitä tapahtuu jos otan ylimääräisiä verenpainelääkkeitä?
Kommentit (12)
On. Siihen kuolee. On armollinen kuolema, eikä sille voi mitään. Hyvä im-keino.
Voit pyörtyä, jos verenpaine laskee liikaa. Ei kannata ilman lääkärin lupaa.
Yksi potilas oli ottanut suisiditarkoituksessa 40 kpl Amlodipiinia. Ei vaikuttanut mitenkään.
Riippuu mitä ja minkä verran. Jos otat vahingossa vaikka 10 mg Amlodipiniä, kun oma annoksesi on 5 mg, niin ei haittaa juurikaan muuten kuin vp voi aleta enemmän kuin pitäisi, tosin se ei ole kovin iso annos sittenkään. Silloin voi kuitenkin tulla huimausta, pahoinvointia ja muita tällaisia oireita.
Vierailija wrote:
On. Siihen kuolee. On armollinen kuolema, eikä sille voi mitään. Hyvä im-keino.
En usko, että verenpaineen ja sydämen sykkeen laskeminen nolliin mitenkään kivutonta ja kaunista on, en itse uskaltaisi.
Työkaveri kuoli kun otti tarpeeksi propralia viinan päälle. Ex koitti itsaria propralilla ja ketipinorilla ja kertoi sen olevan hyvin kivuliasta ja kamalaa. Onneksi sai apua.
Miedommissa tapauksissa voi pyörtyä ja olla voimaton ja flegmaattinen.
Mulle tungettiin joskus osastolla beetasalpaajaa ahdistukseen ja paniikkikohtauksiin. Oon 50-kiloinen nainen ja leposyke muutenkin 50.
Kuulemma pitäisi syödä niitä 8 päivässä, mutta sillä määrällä en pääsisi ylös sängystä saati harrastaisi liikuntaa. Osastolla olin noista määristä oksennus kunnossa, mua huimas ja päässä pimeni ja meinasin pyörtyillä aina ylös noustessa.
Tulet huonovointiseksi ja menetät tajuntasi.
Verenpaine laskee. Voi laskea liikaa.