Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteishuoltajuuden haasteet!!

Vierailija
12.10.2023 |

Sivusta seuraan asiaa uuden kumppanin roolissa. Kumppanillani ja hänen exällään on kohta 18 täyttävä nuori, mutta he eivät pääse yhteisymmärrykseen juuri mistään. Pääasia tuntuu olevan se kuka on oikeassa nuoren haasteiden kanssa. Ihan järjettömän raivostuttavaa seurata vierestä! Mitä ihmettä tässä tilanteessa voin tehdä?? Olen ehdottanut keskustelua heidän välilleen ja vaikka kaikki yhdessäkin.. ei käy. Riitely tuntuu etenkin exän osalta olevan pääasia.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenikin siis

Vierailija
22/23 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Omat lapseni ovat vielä pienempiä, alakouluikäisiä, mutta irtisanouduin toisen vanhemman kiusausyrityksistä. Puolitoista vuotta jaksoin kiukuttelua (wa-viestejä, puheluita) ennen kuin laitoin estot päälle. 

Akuuteissa asioissa toinen vanhempi soittaa, muuten laittaa sähköpostia. En kommentoi kuin suoraan lasten asioita, mm. nykyinen suhteeni ei kuulu exälleni mitenkään. 

Ehkä täytyy miehelle sanoa, että vastaa exälleen vain lapsen asioissa eikä edes kommentoi mitään muuta. Hän saattaa esim. lähettää jonkun meemin joskus. Mies siihen lyhyesti kohteliaisuudesta sitten vastannut ok tms.. Mutta pitänee sanoaa, että lakkaa kommentoista yhtään mitään muuta kuin lyhyesti lapsen asiaan?

Kyse olikin siis siitä, että olet mustasukkainen muusta, kuin lapseen liittyvästä kommunikaatiota? Aloitusviestissä ongelmana oli lapseen liittyvät erimielisyydet, nyt muu viestintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Omat lapseni ovat vielä pienempiä, alakouluikäisiä, mutta irtisanouduin toisen vanhemman kiusausyrityksistä. Puolitoista vuotta jaksoin kiukuttelua (wa-viestejä, puheluita) ennen kuin laitoin estot päälle. 

Akuuteissa asioissa toinen vanhempi soittaa, muuten laittaa sähköpostia. En kommentoi kuin suoraan lasten asioita, mm. nykyinen suhteeni ei kuulu exälleni mitenkään. 

Ehkä täytyy miehelle sanoa, että vastaa exälleen vain lapsen asioissa eikä edes kommentoi mitään muuta. Hän saattaa esim. lähettää jonkun meemin joskus. Mies siihen lyhyesti kohteliaisuudesta sitten vastannut ok tms.. Mutta pitänee sanoaa, että lakkaa kommentoista yhtään mitään muuta kuin lyhyesti lapsen asiaan?

Kokemuksesta neuvon, että kannattaisi ehkä pysyä vaan erossa tuosta riidasta. Olin itse vastaavassa tilanteessa ja yritin neuvoa vaikka mitä, ja tavallaan "korjata" tilannetta. Koska olihan se jatkuva riitatilanne ja sen miehelle tuoma negatiivinen ilmapiiri itsellenikin raskasta. 

Opin tuosta vain sen, että exien riitojen selvittely ei ole uuden kumppanin asia, vaan kyllä pitäisi näiden riitapukarien itse miettiä, onko tilanne nyt ihan kypsä uudelle suhteelle. Itse tunsin lopulta itseni vain terapeutiksi, ja lopulta suhde päättyi näistä syistä.