Civilization 6 on täysin epäonnistunut peli.
Ja olen pitänyt aikaisemmista versioista sekä Freecivistä. Ei ihme, että 2 lähes 30v peliä kehittänyttä henkilöä jättää projektin. 2K on tuhonnut rahanhimoissaan sen täydellisesti.
Kommentit (22)
Hyvä siis etten ole pelannut kuin ekaa ja tokaa ysärillä.
Vierailija wrote:
Toi 6 on rikki ja lähes mahdoton voittaa. Rakensin avaruusaluksen ja lähetin sen Marsiin, mutta mitään ei tapahtunut. Peli vain jatkui ja lopulta vastustaja voitti pelin kulttuurilla.
Oliko kaikki victory conditionsit päällä?
En ole pelannut kuutosta.Viitonen oli lähes täydellinen tässä genressä mielestäni ja on sikahalpa tänä päivänä.
Mikäs siinä noin tökkii?
No, seiskahan tulee todennäköisesti ensi vuonna, toivottavasti se on enemmän mieleesi.
Pelasin sitä ekaa ihan tosi paljon 90-luvulla, sen jälkeen en ole pelannut.
Vierailija wrote:
Toi 6 on rikki ja lähes mahdoton voittaa. Rakensin avaruusaluksen ja lähetin sen Marsiin, mutta mitään ei tapahtunut. Peli vain jatkui ja lopulta vastustaja voitti pelin kulttuurilla.
Mars-laskeutuminen on vain yksi välivaihe tiedevoitossa. Viimeinen vaihe on matka eksoplaneetalle ja aluksen saattaminen perille asti. Ne voittoehdot välivaiheineen näkyvät omalla välilehdellään, ja sieltä voi myös seurata, kuinka pitkällä muut sivilisaatiot ovat niiden tavoittelussa.
Vierailija wrote:
"lähes mahdoton voittaa"? Mitä ihmettä. Olen voittanut sen kaikilla voittamistahoilla aina 2 ylimpään vaikeustasoon asti. Seuraavaksi siirryn siihen vaikeimpaan tasoon. Ei ollenkaan vaikeaa. Otan kyllä nykyään aina barbaarit pois kun en jaksa niitä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Oliko kaikki victory conditionsit päällä?
Pelaan niin, että kaikki muut paitsi Victory by score ovat käytössä.
Vierailija wrote:
En ole pelannut kuutosta.Viitonen oli lähes täydellinen tässä genressä mielestäni ja on sikahalpa tänä päivänä.
Civ 5 ei saa pleikalle, haluan pelata pleikan kanssa. Tosin se pleikan käännös on täysin epäonnistunut.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
"lähes mahdoton voittaa"? Mitä ihmettä. Olen voittanut sen kaikilla voittamistahoilla aina 2 ylimpään vaikeustasoon asti. Seuraavaksi siirryn siihen vaikeimpaan tasoon. Ei ollenkaan vaikeaa. Otan kyllä nykyään aina barbaarit pois kun en jaksa niitä.
Niin, kaikki nuo 4x-tyyppiset vuoropohjaiset strategiapelit ovat kokeneelle pelaajalle helppoja tekoälyä vastaan, koska vielä ei oikein osata tehdä sellaista tekoälyä, joka hahmottaisi noin monimutkaisia tilanteita ja osaisi optimoida strategiaansa pitkällä tähtäimellä. Siksi Civilizationissakin vaikeustasoa nostetaan antamalla tekoälyn huijata, eli se saa aloituksessa enemmän asioita ja sillä on erilaisia tuotantobonuksia. Vaikeimmalla tasolla haastetta on lähinnä alkupelissä, jossa tekoäly pystyy näiden bonustensa avulla saamaan tuntuvan ylivoiman sotatilanteissa, mutta niistäkin kyllä selviytyy, kun oppii tuntemaan tekoälyn tavat käydä sotaa.
Jos pc tai ps5 sun juttu niin kokeile Age of Wonders 4 👍
Niissä on jo aivan liikaa säädettävää, ei ole enää kiva pelata.
Olen pelannut sen monta kertaa läpi, enkä ole havainnut virheitä tai syitä miksi se olisi "täysin epäonnistunut peli". Minua se ainakin on viihdyttänyt varsin hyvin.
Vierailija wrote:
Olen pelannut sen monta kertaa läpi, enkä ole havainnut virheitä tai syitä miksi se olisi "täysin epäonnistunut peli". Minua se ainakin on viihdyttänyt varsin hyvin.
Ehkä ne ongelmat koskevat tuota pleikka versiota. Bugeja siinä ainakin on valtavasti ja käyttöliittymä todella sekava.
Miten se uskonsota toimii? En ole koskaan edes kokeillut voittaa sitä uskonnolla. Aina tiede tai sotilaallinen voitto.
Vierailija wrote:
Miten se uskonsota toimii? En ole koskaan edes kokeillut voittaa sitä uskonnolla. Aina tiede tai sotilaallinen voitto.
Uskontovoiton saa, kun on käännyttänyt jokaiselta sivilisaatiolta yli puolet kaupungeista omaan uskontoonsa. Käännyttäminen tapahtuu uskonnollisilla yksiköillä eli lähetyssaarnaajilla ja apostoleilla, joita ostetaan uskontopisteillä. Uskontopisteitä tuotetaan holy site districtiin tehtävillä rakennuksilla. Uskonnolliset yksiköt voivat "taistella" toisiaan vastaan silloinkin, kun niiden edustamat sivilisaatiot eivät ole sodassa keskenään. Sotatilassa myös sotilasyksiköt voivat tuhota uskonnollisia yksiköitä.
En oikein päässyt kiinni Civ 6:een kun sen silloin ilmaislatailulla Epicin kautta hankin. Vitosta testailin useammankin pelin mutta hylkäsin sen. Ei nimittäin ole Civ 4:n voittanutta mielestäni. Juuri äskenkin itse asiassa pelasin sitä. Nelosta parjattiin Stack of Doom-meiningistä, muttei se ole ole haitannut minua.
Hankin Civ 4:n jo tuoreeltaan (bugeineen kaikkineen) mutta Beyond the Swordin myötä siitä tuli jo sangen hyvä. Olen hyvin laiska pelailemaan (vuosien taukoa jne.) ja koko ajan oppii uutta. Emperor-voitto (Space) on jo Inkoilla hankittu mutten tiedä jaksanko säätää vielä vaikeampia tasoja. Nyt projektina on saada hissuksiin Prince-avaruusvoitto jokaisella sivilisaatiolla ja olen jo aika pitkällä siinä.