Kuinka montaa lamppua pidät yhtaikaa päällä tänä iltana?
Minä vain yhtä. Kehitysmaissakin käyttävät usein yhtä, niin miksei myös meillä, vaikka ei esim. ledit paljoa kulutakaan?
Kommentit (19)
Mulla 10 koska rakastan kaikenlaisia kukkia mm. orkideoita eikä luonnonvalo riitä. Seuraan päiväkulutustani sähköyhtiön sivuilta eivätkä nuo 10-15 lamppua näy kulutuksessa oikeastaan mitenkään.
Vierailija wrote:
Pysyvät pitelemättäkin.
Missäpäin Suomea pysyvät pilelemättäkin?
Yksi pieni lamppu telkkarin takana, vieressä pöydällä myös pieni pöytälamppu. Muuta ei tarvii.
Kaikki mahdolliset. Muita kysymyksiä?
Kaikki lamput on lediä niin ihan yksi ja sama montako niitä on päällä. Koko kodissni on n. 40 lamppua ja spottia ja vaikka ne kaikki olisivat yhtä aikaa päällä niin virrankulutus olisi vain 0,3 kilowattia. Eli saman verran kuin joku liesituuletin tähdellä teholla tai kolme megaisoa jättitelkkaa.
En värjöttele yhden ledituikun kajossa kuten kehitysmaissa kun en asu kehitysmaassa ja valolla saa kodin näyttämään kivalta.Tällä hetkellä sattumalta päällä 2 lamppua ja 5 spottia mutta kohta vaihdan illan tunnelmavalaistukseen eli 5 tunnelmalamppua ja neulontavalo.
2. Pöytävalaisin ja liesituulettimen valo. Yleensä iltaisin pidetään näitä kahta päällä tai pelkkää pöytävalaisinta. Tunnelmallista.
Otsalamppua, jos joudun käymään vielä ulkona.
Minulla on kaksi valoa päällä, vessassa on aina valo ja olkkarissa olisi liian pimeätä ilman valoa. Äskeen oli kolmaskin valo keitiössä, enkä sammuttanut olkkarin valoa kun olin keittössä hakemassa ruokaa.
Nyt on keittiössä liesituulettimen lamppu päällä ja mulla tässä sohvan vieressä jalkalamppu. Eli 2 lamppua päällä.
Vessaan laitetaan valo kun siellä käydään.
Vierailija wrote:
Minulla on kaksi valoa päällä, vessassa on aina valo ja olkkarissa olisi liian pimeätä ilman valoa. Äskeen oli kolmaskin valo keitiössä, enkä sammuttanut olkkarin valoa kun olin keittössä hakemassa ruokaa.
Miksi vessassa pitää aina olla valo päällä? Outoa.
ei yhtään, tietokoneen näyttö on päällä
Kattovalaisin olohuoneessa ja makkarissa pöytälamppu.
Pysyvät pitelemättäkin.