Mistä tietää onko kaverini LESBO?
Ei ole koskaan seurustellut kenenkään kanssa, vaikka ikää on. Sanonut jossain sivulauseessa olevansa hetero, mutta silti kehuu monia naisia kauniiksi ja tuntuu miettivän ulkonäköjuttuja tarkkaan.
Itse en naisena niinkään mieti onko joku nainen hyvännäköinen tms. Tuntuu jotenkin kammoavan ajatusta että alkaisi seurustella jonkun miehen kanssa. Hirmu stereotyyppinen ajatusmalli miehistä. " kaikki on sellaisia ja tällaisia" . Sillä on hyvä ' homotutka' tunnistaa lesbot ja homot jo kaukaa jne.
Kommentit (16)
Todennäköisesti ei ole lesbo, jos olisi niin olisi jo tyttöystäviä. Mitä se muka todistaa jos ei ole seurustellut 40-vuotiaana vielä? Huono luomaan rakkaussuhteita?
Minä tarkkailen paljon toisten naisten pukeutumista, kampauksia, katson jopa rintoja ja peppua ihan muuten vain. Ja olen hetero.
Itsellänikin on kaveri, jota olen lesboksi aavistellut jo teini-iästä alkaen, mutta koskaan en ole asiaa kysynyt. Hän on 33 -vuotias, miehiä kuulemma tapaillut, mutta ei seurustellut. Kaikissa miehissä tuntuu olevan jotakin vikaa, eikä hän koskaan tunnetasolla ole kenestäkään välittänyt. Sen sijaan hän on vuosien varrella samaistunut muutamiin naispuolisiin ystäviin hyvin voimakkaasti ja ei ehkä itse huomaa, että puhuu aina kulloisestakin " ystävättärestä" , kuten rakkauden kohteesta puhutaan - koko ajan.
Oli niin tai näin, minulle hänen seksuaalinen suuntautumisensa on aivan yhdentekevää. Tuskin hän koskaan tulee ulos kaapista, tai mistä sitä tietää. Luulen, että perheelle kertominen olisi erittäin vaikeaa. Joten, vaikka nykyään ei ole enää häpeä olla lesbo/homo tms, ei myöskään asian julkituominen ole helppoa, eikä siitä näin ollen ole helppo keskustella tai kysyä suoraan.
seksuaalisuuttaan. Ja se voi vaihdella vuosien aikana.
ensin kerro pitkät pätkät jostain leffasta, julkisuudenhenkilöstä tai tuttavantuttavasta joka on bi- tai lesbo ja jota on jotenkin syrjitty. Sitten sano hyvin selkeästi että sinusta se on väärin, kukin saa olla mitä on ja sinä ainakin toivoisit että jos sinulla olisi sell. ystävä, hän kertoisi asian sinulle.
sitten anna asian olla. hän kertoo jos asia painaa häntä
joskus paljon myöhemmin voit kysyä ystävällisesti ja suoraan.
kaikki ihmiset ei muuten *todellakaan* tiedä mitä ovat, vaikka olisivat nuoruusiänkin ylittäneistä. Heidän voi olla hyvin vaikea vastata jyrkkään joko/ tai -kysymykseen.
t. lesbo
on ihmisiä, joiden muuttuu ja seksuaalisuus vaihtelee suuresti ja he ovat rehellisiä tuon seikan suhteen olemalla määrittelemättä itseään.
t. 134
nykyään, kun koko persoonallisuutensa voi rakentaa sen varaan kenen kanssa tykkää hinkata lanteita yhteen, se tuntuu tietysti ihan pöljälle ajatukselle. niinpä heti päätellään että jos ei ole tällainen seksuaali niin sitten on tuollainen, kun joku ei oikeasti ole millainenkaan.
ap:n kaveri saattaa tietysti olla lesbo tai miten vaan.
Oliko se kaverisi lesbo? Kävikö se ikinä ilmi?
Kysy haluaako nuolla ja sormettaa sun pil*ua ja tarjoa tissejä myös.
Eiköhän se sillä selviä.
olen miettinyt itse aivan samaa ystäväni puolesta ja välillä tuntuu että hänellä on jotain salattavaa tunnen jatkuvasti hänen kätensä minun vartalollani ja olen huomannut että hän koskettelee muitakin ystäviäni. olemme ystäviemme kanssa miettineet että onkohan tämä ihan normaalia koska tunnemme olomme jatkuvasti ahdistuneeksi koskettelun takia. myöskään hänelle ei ole kelvannut mies/poika puoliset ihmiset vaikka hänelle on niitä ehdoteltu ja hänellä kyllä löytyy ikää seurusteluun ja on kypsä niin tämä alkaa vähän mietityttämään tämä tilanne
Oikeasti mitä väliä, jos hän on sinun YSTÄVÄSI, ja sinä välität hänestä.
Olen yksi tämän kyseiseisen henkilön ystävistä ja voin tähän rinnalle sanoa myös sen että ystävämme ei suostu puhumaan asiasta kun on kiltisti pyydetty. Haluaisimme saada valaistusta tähän tilanteeseen mutta apu ei kelpaa. Joka kerta kun asiasta on kysytty hän suuttuu ja raivoaa se ei kivalle tunnu. Kuin yksi viisas poika joskus sanoi... "asiasta ei voi suuttua jos se ei ole totta"
kuka sanoi eyyä välitän hänestä?!?!
Ymmärtääkö täysin olevansa nainen?
Sukupuolten väliin putoaminen voi selittää jotain. Kokee tai olettaa olevansa hetero jos kiinnostus kohdistuu "toiseen" sukupuoleen. Sitten ei tule miettineeksi kuka käytännössä on ihastuksen kohde tai ei yhtään osoita haluavansa edetä kenenkään kanssa.
Minulla on seurustelujen suhteen mysteeri ystävä. Ei vaikuta ihastuneesta kehenkään mutta nuorena baarijonossa vaikutti pelokkaalta ja painoi pään alas jos harvoin joku mies tuli juttelemaan. Ulkomailla ihmetteli lähinnä miten suuri palkka tarjoilijalla on eli olisiko miestarjoilijalla varaa matkustaa Suomeen jos mies flirttaili. Silti ei itse vaikuttanut miehestä kiinnostuneelta eikä toiste halunnut samaan ravintolaan.
Tai ei uskalla itselleenkään myöntää totuutta?