Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
On niin raskasta, kun saa jatkuvasti todeta, että on ihmisenä vääränlainen eikä oikeutettu samaan mitä muilla on
12.10.2023 |
En pysty muuttamaan itseäni, voi luoja kuinka paljon olen yrittänyt, työstänyt itseäni, mutta tällainen vain olen. Hiljainen, ujo, arka ja saan jatkuvasti huomata, että tällaisille ihmisille ei vain ole paikkaa tässä yhteiskunnassa. Sanokaa mihin mun täytyy mennä. Mitä työtä tällainen ihminen voi tehdä? Ja älkää ehdottako mitään toimistotyötä tms. hallinnollista/ asiantuntijatyötä, koska samat säännöt niissäkin pätee. Pitäisi olla jotenkin kova, rohkea, mielellään töykeä ja röyhkeäkin.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Vähän nyt tuollaista noidankehä-ajattelua ap:lla. Jos on ujo ja pelokas, on tosiaan vaikea saavuttaa asioita, jotka vaativat itsevarmuutta ja rohkeutta. Niin se vain menee. Ei kukaan tule ovelle kolkuttamaan ja hakemaan sinua. Sinun pitää itse mennä hakemaan sitä mitä haluat. Tämä ei ole mikään suomalaisen yhteiskunnan ongelma, vaan perustotuus kaikkialla ja aina. Itse asiassa, Suomessa on TODELLA helppoa olla ujo. Suurin osa ihmisistä täällä on ujoja melkein jonkinasteiseen "autistismiin" asti. Mutta on totta, että on vaikea olla ujo ja samalla saavuttaa kunninahimoisia asioita, joita ei voi tehdä yksin, edes Suomessa.
Eli ap:n pitää päättää, mitä haluaa. Jos hän ei halua saavuttaa sen kummempaa, on helppoa ola ujo, mikäs siinä. Jos taas haluaa saavuttaa jotain, pitää mennä mukavuusalueen ulkopuolelle ja hankkia rohkeutta.
Itse olin aikoinaan todella ujo, joskaan en niinkään perusluonteeltani vaan pikemmin olosuhteista johtuen, joten minulla on kokemusta sekä ujoudesta ja "ujottomuudesta". Asiassa ei yksinkertaisesti auta muu kuin lopettaa tilanteen surkuttelu ja totutella ihmisten kanssa olemiseen. Täysin ujona on vaikea saavuttaa niitä asioita, mitä haluat. Tämä on perustotuus, jota on turha valittaa, samoin kuin on turha valittaa sitä, että kuolemme joku päivä, mikä sekin on perustotuus. Kuulostaa ehkä kornilta, mutta seuraava sanonta pätee: "Heikot sortuvat elontiellä". Joko olet heikko ja häviät elämässä tai olet vahva ja pärjäät. Valinta pitää tehdä ja sitten toimia sen mukaan.