Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On niin raskasta, kun saa jatkuvasti todeta, että on ihmisenä vääränlainen eikä oikeutettu samaan mitä muilla on

Vierailija
12.10.2023 |

En pysty muuttamaan itseäni, voi luoja kuinka paljon olen yrittänyt, työstänyt itseäni, mutta tällainen vain olen. Hiljainen, ujo, arka ja saan jatkuvasti huomata, että tällaisille ihmisille ei vain ole paikkaa tässä yhteiskunnassa. Sanokaa mihin mun täytyy mennä. Mitä työtä tällainen ihminen voi tehdä? Ja älkää ehdottako mitään toimistotyötä tms. hallinnollista/ asiantuntijatyötä, koska samat säännöt niissäkin pätee. Pitäisi olla jotenkin kova, rohkea, mielellään töykeä ja röyhkeäkin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihmiset kohtelee sua siten, miten annat niiden kohdella. Mutta silti jos en vain osaa, enkä opi, ja olen liian vanha enää feikkaamaan.

Vierailija
2/21 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, jos et enää yritä muuttaa itseäsi. Tärkeintä on, että hyväksyt itse itsesi. Eli vika EI ole sinussa, vaan kovassa ja kylmässä maailmassa. Silloin, kun kykenet tuntemaan ylpeyttä siitä, että olet oma itsesi, vaikka paskaa tulee niskaan, olet jo voittanut. 

En sano, että tuo olisi helppoa. Itse olen vähän toisella tavalla ns. vääränlainen, mutta en enää suostu häpeämään sitä tai muuttamaan itseäni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudut tietysti sille alalle, johon sinulla on koulutus.

Introverttiys on tekosyy. Sen 7 - 8 tuntia päivässä kyllä pärjää, ja kotona voi sitten olla hiljaa ja rauhassa yksikseen.

t. Hiljainen introvertti itsekin

Vierailija
4/21 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoomaan.

Vierailija
5/21 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa töykeys ja itsekkyys ja törkeys ei toimi 

Vierailija
6/21 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan tarvitse hävetä. Osa ihmisistä pitää ujoutta esim. söpönä ominaisuutena, vrt. räväkkä, huomionhakuinen, hallitseva, muiden päälle puhuva jne. Onhan varmaan joitain töitä, kuten arkistotyö, jossa ei tarvitse olla mitenkään esillä. Sitten muutoin, no se on itsensä haastamista epämukavuusalueen ulkopuolelle. Mutta onko sekään huono juttu? Onnistumiset tuottaa hyvää oloa. Itse inhoan erityisesti olla suuren joukon huomion keskipisteenä (ja toisaalta minusta on vain hyvä, ettei kaikki nautikaan olla, itse asiassa olen huomannut että suurempi osa ei halua), mutta 2-4 porukoissa voin olla hyvinkin puhelias, sekin on osa minua. Minulla tilanne, että siirtymä opiskelijasta työelämään on kohta ovella. Kai sitä jonkin self help -oppaankin itsevarmuuden kasvattamisesta voisi kirjastosta lainata. 😄

Vierailija
7/21 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Siivoomaan.

Pitäisi olla sellainen kohde, joka on täysin tyhjillään. Niitä on aika vähän nykyisin, koska ei haluta maksaa ilta- ja yölisiä, vaan esim. toimistot siivotaan yleensä päivisin. En itse edes ole introvertti, mutta siivoustyössä oli rasittavaa, kun koko ajan jollakin oli jotain asiaa.

Monella on tosi pieni kynnys keskeyttää siivoojan työt. Asiakkaat myös helposti pyytää kaikkea ekstraa, kohtelee huonosti, katsoo pitkin nenänvartta jne. En siis suosittele Ap:lle. 

Vierailija
8/21 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok olla hiljainen.  Kaikki ihmiset ei tajua, että erilaiset ihmiset on ok ja ihmiset, jotka ei mielistele ja hae huomiota on ok.  Niinpä jotkut katsovat nenänvartta pitkin näitä erilaisia, jotka ovat itseasiassa ihan tavallisia ja fiksuja, kuten sinäkin kuvauksesi mukaan.

Onneksi meitäkin on, jotka olemme fiksuja, emmekä tuomitse nenänvartta pitkin. 

Älä välitä ikävien tyyppien tyhmistä päistä. 

Välitä vain hyvistä tyypeistä.

Vierailija
9/21 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät siis jo melkein miltä tuntuu syntyä suomeen miehenä

Vierailija
10/21 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko siis, että muoden pitäisi muuttua, mutta sinä voit olla aina töykeä ja puhumaton? 

Vierailija
11/21 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Meinaatko siis, että muoden pitäisi muuttua, mutta sinä voit olla aina töykeä ja puhumaton? 

Sinun tässä pitäisi muuttua. Ymmärtää, että ihmiset ovat erilaisia ihan luonnostaan. Puhumattomuus johtuu harvoin töykeydestä. Aivan varmasti olet itsekin jossain elämäsi tilanteessa ollut ujo ja arka. Empatia on tärkeä taito. 

Vierailija
12/21 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan ok omana itsenäsi. Suomalainen yhteiskunta vaan jotenkin amerikkalaistui 1990-luvulla. Liisa Keltikangas-Järvinen on paljon kirjoittanut siitä, miten turhaan aliarvioidaan tietynlaisia temperamenttipiirteitä. Maailma muuttuu niin nopeasti, että pian huomataan, että tarvitsemme hyvinvointimme turvaamiseksi muitakin kuin niitä "reippaita hyviä tyyppejä".

Vierailija
13/21 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin siis sinä et mielestäsi ole "oikeutettu", johon muut ovat?

Suomalaisista valtaenemmistö on juuri tuollaisia kuin sinä, hiljaisia rauhallisia introverttejä. Useimmat ujojakin.

Ja kaikki ovat paikkansa löytäneet.

Ei ole kohtuullista jättäytyä muiden elätettäväksi, jos syynä on pelkästään ujo ja hiljainen luonne.

Vierailija
14/21 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Tyypillinen selkärangaton, hieman katkeroitunut erakko, joka syyttää yhteiskuntaa omista luonteenpiirteistään. Olet jotenkin aivopessyt itsesi uskomaan ettei "tuommoisista" ihmisistä ole mihinkään. Ihmisistä on just siihen mihin ihminen itse päättää pystyä. Ei voi olettaa, että yhteiskunnan kuuluu ammentaa sinulle kaikki mitkä muut on omalla vaivannäöllään saavuttanut. Kun itse ei muka voi/pysty/osaa.

Vierailija
15/21 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit, millaisia töitä voisit tehdä. Eläinten kanssa tulet taatusti hyvin toimeen ja ne pitävät sinusta, koska et ole äkkiarvaamaton, kovaääninen ja kovakourainen. Löytyisikö siltä alalta jotain kiinnostavaa? Toinen on puutarhuri tai puutarha-ala. Siinä saa tehdä töitä käsittääkseni enimmäkseen yksin ja olet varmasti huolellinen, joten kasvit kukoistavat hoidossani. Kasveille ei ole pakko puhua vaikka jotkut niin viherkasveilleen tekevätkin. Ne ovat kuin hyviä ystäviä.

Olet upea ihminen ja kaikkien ei todellakaan tarvitse olla jatkuvasti esillä ja elää muiden huomiosta. Muistatko sananlaskun: Hiljaiset ne maan perii. Kaikkea hyvää sinulle, usko vaan, kyllä elämä kantaa monenlaista kulkijaa. T. Paljon elämää nähnyt ja kokenut N62

Vierailija
16/21 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No siinä meni sulla asian pointti viuhuen ohi eikä takaisin tule, älä ala haukkumaan täällä tuntemattomia ihmisiä.

Vierailija
17/21 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos olisit rohkeasti hiljainen?  Ole ujo äläkä välitä paskaakaan siitä mitä muut ajattelee.

Tässä on vain se jekku, että sinä itse, sinun omat ajatukset, on sun pahin vihollinen.

Vierailija
18/21 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

On ok olla hiljainen.  Kaikki ihmiset ei tajua, että erilaiset ihmiset on ok ja ihmiset, jotka ei mielistele ja hae huomiota on ok.  Niinpä jotkut katsovat nenänvartta pitkin näitä erilaisia, jotka ovat itseasiassa ihan tavallisia ja fiksuja, kuten sinäkin kuvauksesi mukaan.

Onneksi meitäkin on, jotka olemme fiksuja, emmekä tuomitse nenänvartta pitkin. 

Älä välitä ikävien tyyppien tyhmistä päistä. 

Välitä vain hyvistä tyypeistä.

No tässä se taas on, että ujouteni halutaan tulkita joskus mielistelyksi. Kuulen, että olisin jotenkin epäaito. Pitäisi olla aito. Mutta jos se oma itse on sellainen hiljainen hyvmistelijä. Sittenhän vasta olisinkin epäaito, jos olisin joku räväkkä huutelija.

Vierailija
19/21 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Just. Tyypillinen selkärangaton, hieman katkeroitunut erakko, joka syyttää yhteiskuntaa omista luonteenpiirteistään. Olet jotenkin aivopessyt itsesi uskomaan ettei "tuommoisista" ihmisistä ole mihinkään. Ihmisistä on just siihen mihin ihminen itse päättää pystyä. Ei voi olettaa, että yhteiskunnan kuuluu ammentaa sinulle kaikki mitkä muut on omalla vaivannäöllään saavuttanut. Kun itse ei muka voi/pysty/osaa.

joo just pelkäänki että minusta ajatellan näin

Vierailija
20/21 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän myös ne kilteinmät pojat olisivat halunneet tärisevin käsin puristella peffaasi talvi-iltana diskon jälkeen nuorisotalon nurkan takana. Mutta se huvi oli varattu vain niille takapulpetin nappisilmäisille sosiopaattijännäkoviksille, joiden huomiota sinäkin janosit. 🥺

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi