Onko peli menetetty, jos myöhästyy työhaastattelusta?
Onko kellekään käynyt niin että myöhästyy työhaastattelusta, mutta on silti saanut työpaikan. Olin alkuviikosta haastattelussa ja se meni mielestäni hyvin, mutta myöhästyin muutaman minuutin aamuruuhkan ja yllättävien tietöiden takia Pahoittelin kyllä, mutta harmittaa jos se oli sitten siinä tämän takia.
Kommentit (25)
Tuskin se tuoho kaatuu, jos olet muuten paras ihminen tehtävään. Ehkä siinä tapauksessa, että olisi muuten kaksi täysin tasavahvaa hakijaa, myöhästyminen voisi ratkaista pelin mutta tuskimpa muuten.
Ainakin minä sain aikanaan paikan myöhästymisestä huolimatta. olin kyllä toinnut hinnoitella itseni kaikkein alhaisimmalle hinnalle...
Tottakai on. Kukaan ei kestä myöhästelijöitä, ne tuhlaa muitten aikaa.
Minä sain työpaikan, vaikka myöhästyin työhaastattelusta.
Jäin vahingossa liian aikaisin pois bussista, enkä ehtinyt ajoissa kävelemään tulevalle työpaikalleni.
Ei se yhteen myöhästymiseen kaadu, jos osaat selittää hyvän syyn miksi olit myöhässä ja muuten vaikutat kiinnostuneelta.
- rekrytoija
Olisit soittanut ja ilmoittanut siinä vaiheessa kun tajusit että myöhästyt.
On menetetty. Tuo osoittaa, että et ole täsmällinen. Ei voi olla totta, että joku on niin tollo että jos vihdoinkin pääsee työhaastatteluun, niin sitten myöhästyy sieltä.
Vierailija wrote:
Tottakai on. Kukaan ei kestä myöhästelijöitä, ne tuhlaa muitten aikaa.
Niinkö? Olin kolmevuotta työpaikassa missä oli kellokortti, myöhästyin lähes joka aamu 5-45 minuuttia, tasoitin päivän illasta.
Pari kaveria sai lopputilin myöhästymisistä, olivat eri tehtävissä kylläkin.
Itse menen aina työpaikalle 30min-1h ennen työajan alkua, ei varmasti myöhästy.
Sain muinoin kesätyöpaikan, vaikka myöhästyin. Syy oli rataosuuden junaonnettomuus, joka haittasi liikennettä.
Jos syy liittyy itsestä riippumattomiin syihin, ei varmaankaan vaikuta.
Minä ainakin olen saanut paikan vaikka tulin muutaman minuutin myöhässä haastatteluun. Tosin olin tulossa sisälle juuri samaan aikaan kun haastattelija saattoi edellisen haastateltavan ulko-ovelle, mentiin samalla ovenavauksella :D
Sain myös yhden työpaikan jonka haastattelusta myöhästyin "luvalla". Kysyin siis jo haastatteluajasta sopiessa, voiko haastattelija/tuleva työnantaja ottaa huomioon minun tulevan lähes sadan kilometrin päästä talvella iltahämärässä ja huonon kelin aikaan. Tämä oli ta:lle ok, sanoi itsekin että mieluummin haastattelee ehjin nahoin paikalle saapunutta, vaikkakin muutaman minuutin myöhässä kuin kiirehtien ojaan ajanutta.
Jos ei pääse edes työhaastatteluun ajoissa niin miten muka tulevaisuudessa pääsisi töihin ajoissa
Kyllä veetuttaa saada työkaveriksi myöhästelijä, pitäis olla jo työvuoron loppu ja päästä kotio niin tää vasta juoksee paikalle.
Nro 13 jatkaa vielä: puolisoni rekrytoi säännöllisesti väkeä heille töihin, ja on kertonut ettei muutaman minuutin myöhästyminen välttämättä ole deal breaker. Joskus bussi vain sattuu olemaan myöhässä, tai haastateltava ei vain löydä oikeaan paikkaan ajoissa (työpaikkansa on valtava kompleksi joten ei ihme että ensi kertaa vieraileva voi eksyä). Kunhan haastateltava soittaa, pyytää anteeksi ja kertoo tilanteen. Tällöin haastattelija voi tulla vaikka pääportille vastaan ja kulkevat sitten yhdessä työhuoneeseen haastatteluun. Ei niin kuin jotkut tekevät, että saapuvat kahta kättä heiluttaen "terve, mä tulin nyt" pahoittelematta myöhästymistä. Jotkut tekevät kokonaan oharit, ja perään soittaessa sanovat että "sori mut en mä löytänyt perille".
Myöhästyy itsestään riippumattomista syistä. Jokin liikenneonnettomuus esim. voisi olla sellainen, mutta katutyöt eivät. Ne ovat tiedossa etukäteen, joten jotta ehtisi ajoissa sovittuun tapaamiseen, on tietenkin lähdettävä hyvissä ajoin liikkeelle. Sama koskee kaupunkiruuhkia. Ne osuvat yleensä aina samaan aikaan, joten nekin voi välttää lähtemällä ajoissa liikkeelle.
Mää käyn aina viimeistään edellisenä päivänä katsomassa paikan että osaan varmasti perille. Vanhaan aikaan otin aina edellisen bussin että ehtii mutta nykyaikana pitää ottaa se toiseks edellisin kun vuoroja jää ajamatta. Siis en ymmärrä edelleenkään myöhästelijöitä. Rupusakkia.
Vierailija wrote:
Kyllä veetuttaa saada työkaveriksi myöhästelijä, pitäis olla jo työvuoron loppu ja päästä kotio niin tää vasta juoksee paikalle.
Tässä on hyvä esimerkki. Vuorotyössä, tiimityössä, suorittavassa työssä on väliä, milloin aloittaa. Korkean vastuun työssä ja luovassa työssä on väliä, milloin lopettaa.
Olen myöhästynyt melkein puoli tuntia haastattelusta. Eksyin tietöiden takia. Soitin ja kysyin kannattaako enää edes tulla, toivottivat tervetulleeksi. Huvitti kun hakemuksessani luki harrastuksena suunnistus. Sain paikan.
Ei ole menetetty. Jos muuten olet pätevä niin voit saada paikan.