Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työ jossa kukaan ei välitä ulkonäöstä?

Vierailija
12.10.2023 |

Tilanne on se että olen tullut aiemmassa työpaikassa rankasti kiusatuksi ulkonäön takia ja jopa viimeisimmässä korkeakouluharjoittelussa tuli johtajalta kommenttia että "niin ruma ettei asialle voi mitään". Ymmärtänette että vaikka kuinka antaisi vastaavien kommenttien tulla toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ei kukaan itseään kunnioittava halua ympäröidä itseään työyhteisöllä jossa suoritusten sijaan ulkonäköä haukutaan alatyylisesti, myös selän takana. Kaiken kruununa välillä ovat työntekijät ääneen pohtineet kuulinko heidän selän takana haukkumiset. Voi kyllä, duunin ovet yhtä pahvia

Ulkonäkö ei hehkeä, en siis mikään ylipainoinen, erikoisesti pukeutuva tai keski-iän ylittänyt jota nuoremmat ikäsyrjisi. Mutta en myöskään mikään kuvastokaunis. Perheelleni ja rakkaimmilleni kelpaan ja se riittää. Tarkempi kuvauksia en tähän tunnistesyistä laita, kukin mielikuvissaan osaa ajatella mikä on ns. ihminen jota pitäisi keskivertoa rumempana

Mutta asiaan. 

Kiitos että jaksoitte lukea edeltävän vuodatuksen, toivoisin ehdotuksia töistä joissa pinnallisuus ja ulkonäkösyrjintä eivät kuulu asiaan. Työpaikkoja joihin valitaan tekijöitä ilman että ulkonäkö olisi valinnan taustalla. Töitä joissa teot merkitsee, ei tekijän ulkokuori

Asialliset kommentoinnit vain, kiitos 

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kukaan ihmettele ap: n saamaa kommentointia ulkonäöstään? Hyvin ratkaisukeskeisesti vaan ehdotetaan, että " rumat piiloon". Apua! 

Vierailija
42/47 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tätä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja

Vierailija
44/47 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei melkein missään töissä pitäisi olla ulkonäöllä väliä!!! Ilmoitukset tuollaisesta kiusaamisesta ko.työpaikkaan ja nämä työpaikat julkisiksi. Tuo on kiusaamista!

Vierailija
45/47 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti näitä on, olen kokenut. Yhteys hr:ään, rangaistus kiusaajille ja jos ei toimi, ko. Työpaikat julkisiksi

Vierailija
46/47 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi koronan myötä pääsin etätyöhön, eikä Teams-palavereissa pidetä kameroita päällä. Ennen koronaa piti olla aina toimistolla ja siellä kyllä sai kuunnella kaikenlaisia kommentteja. "Käyttäisit säkin korkkareita." "Sun pitäisi käyttää ripsaria." "Sun pitäisi meikata." En ole koskaan voinut käyttää korkkareita leveän jalkateräni vuoksi, käytin toimistotöihin sopivia sandaaleja. Pahasti atooppisen ihon vuoksi meikkaaminen ei tule kuuloonkaan. Se, etten käytä korkkareita tai meikkaa, ei vaikuta mitenkään työn tekoon, vaan olen todella hyvä työssäni (tämä siis esimiehen ja läheisimpien kollegoiden palautteena). En ole naamaltani mikään missi, vaan perusvarpunen. Siltikin myös minulla on oikeus olla olemassa ja rakentaa tätä yhteiskuntaa omalta osaltani. Harmi, että ihmisarvoni mitataan joidenkin kollegoiden toimesta korkkareilla ja meikkaamisella.

Vierailija
47/47 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rakennuksilla töissä, mutta ulkonäkö kiinnostaa koska olen nainen.

Vaikka itsellä olisi kimeä ääni ( oletettu mieshenkilö), löllönen olemus ja ruma irvistelevä naama ja nysämuna. Voi tulla mun ulkonäköä arvostelemaan miten vaan. 

Saat raksalla olla rauhassa jos olet mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän