Työ jossa kukaan ei välitä ulkonäöstä?
Tilanne on se että olen tullut aiemmassa työpaikassa rankasti kiusatuksi ulkonäön takia ja jopa viimeisimmässä korkeakouluharjoittelussa tuli johtajalta kommenttia että "niin ruma ettei asialle voi mitään". Ymmärtänette että vaikka kuinka antaisi vastaavien kommenttien tulla toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ei kukaan itseään kunnioittava halua ympäröidä itseään työyhteisöllä jossa suoritusten sijaan ulkonäköä haukutaan alatyylisesti, myös selän takana. Kaiken kruununa välillä ovat työntekijät ääneen pohtineet kuulinko heidän selän takana haukkumiset. Voi kyllä, duunin ovet yhtä pahvia
Ulkonäkö ei hehkeä, en siis mikään ylipainoinen, erikoisesti pukeutuva tai keski-iän ylittänyt jota nuoremmat ikäsyrjisi. Mutta en myöskään mikään kuvastokaunis. Perheelleni ja rakkaimmilleni kelpaan ja se riittää. Tarkempi kuvauksia en tähän tunnistesyistä laita, kukin mielikuvissaan osaa ajatella mikä on ns. ihminen jota pitäisi keskivertoa rumempana
Mutta asiaan.
Kiitos että jaksoitte lukea edeltävän vuodatuksen, toivoisin ehdotuksia töistä joissa pinnallisuus ja ulkonäkösyrjintä eivät kuulu asiaan. Työpaikkoja joihin valitaan tekijöitä ilman että ulkonäkö olisi valinnan taustalla. Töitä joissa teot merkitsee, ei tekijän ulkokuori
Asialliset kommentoinnit vain, kiitos
Kommentit (47)
Vierailija wrote:
Laitoshuoltajan ei pidä olla mitenkään näyttävä. Vaatimaton ja tapettiin maatuva ulkonäkö on vain plussaa.
Nuoremman polven laitoshuoltajilla on vaikka mitä shokkiväriä ja tatuointia.
Ap on korkeakoulutettu joten sen mukaisia tehtäviä. Ja pointti taisi myös olla että ei edes siinä rekryvaiheessa tyssäisi ulkonäkösyistä
Vierailija wrote:
Kaikki työt missä on työpuku firman puolesta.
Ei lähellekään.
Mulle on huomautettu "voimakkaasta parfyymista". Yksi suihkaus oli. Mutta oli tainnut toinen olla liian kauan lmissa vaatteissaan, ettei huomioinut enää omaa tuoksuaan. Josta en viitsinyt mainita.
Onhan niitä töitä joissa saa itsenäisesti puuhata ilman että livenäkemisiä. Jos vaan rekrytoija valitsisi.
Mee radioon töihin, onhan siellä kuukkakin novassa joka on kauhea läsö ja mätisäkki.
Vierailija wrote:
Mee radioon töihin, onhan siellä kuukkakin novassa joka on kauhea läsö ja mätisäkki.
Kuukka on entinen missi joten ei ehkä ap:n tilannetta vastaavassa situationissa
Olen ruokailu alalla, ei keittiössä raataessa ehditä pohtia ulkonäkö kysymyksiä. Akateemista aloista käy joku itsenäinen tutkijan työ. Ikävä kokemus sulla. Kyllä kaupoissa ja monissa muissakin paikoissa näkee ties millaisia matameja ja äijiä.
Meillä rujo ulkonäkö ja iso koko on vain eduksi. Niin miehillä kuin naisilla.
-koulukodin ohjaaja
Onpa yllättävää ja ikävää, että olet tullut kiusatuksi ulkonäön takia, se tuntuu täysin vieraalta ilmiöltä.
Ajattelin ehdottaa puhelinmyyntiä alalla, jossa koulutuksestasi on hyötyä. Asiakas ei tiedä miltä myyjä näyttää, tärkeintä on puheääni, karisma ja luottamuksen luominen. Mutta taidatkin ehkä enemmän kaivata kiusaamisvapaata työpaikkaa. Lähtisin katsomaan yrityksiä ja työyhteisöjä, jotka kertovat julkisesti panostavansa yhdenvertaisuuteen, vastuullisuuteen ja työhyvinvointiin. Eihän se tietysti mitään takaa, parhaankin firman johonkin tiimiin mahtuu yksi mätämuna.
Tule perintään puhumaan asiakkaiden kanssa puhelimessa.
Ulkonäkösi ei kiinnosta ketään.
Itse olen ihan vain taloushallinnon töissä oppilaitoksessa eikä meillä kyllä kenenkään ulkonäköä arvosteltaisi. Ei todellakaan. Hirveitä ihmisiä olet kohdannut ap.
Sote, siellä ei ole myöskään ikärasismia.
Sanooko joku oikeasti, että joku on "niin ruma, ettei asialle voi mitään"?
Ja jos sanoo, niin tuosta voi tehdä ilmoituksen. Ei ole ok missään asemassa olevalta sanoa tuollaista.
Pitäisi olla rangaistava teko haukkua ja pilkata toisten ulkonäköä ja millään tavalla halveksua toista.
Voisiko joku pitää sinua seksuaalivähemmistöön kuuluvana ja palkata siksi? Myös asiatonta kohtelua, juorua ja syrjintää voisit silloin kyllä kokea. "Hyi olkoon, miten tuokin irstas on täällä töissä."
Asiakasyrityksessä jossa olen töissä on kaikenlaista porukkaa, ketään ei syrjitä.
Usein kai tuollainen liittyy siihen, että joku saa kicksejä alistamisesta. Olet tietynlaisessa asemassa. Sitten kuitenkaan et ole erityisen kaunis, joten olet tavallaan "syyllinen" siihen, jos joku viehättyy?
Ehkä jos olisit kauniimpi, ulospäin rekrytointi olisi helpompi perustella? Sairasta mutta kaikenlaista on tullut nähtyä. Silloin kyseessä ikään kuin ei olisi ulkonäköön perustuva rekrytointi, koska voihan edustavia palkata.
Voivatko äänesi, älysi tai harrastuksesi olla viehättäviä? Mutta ulkonäkö ei ja olet varattu.
Hae näyttelijäksi jonkun kuviteelliisen hirviön rooliin.